PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 900 (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník CharlesD
Vloženo 29.1.2018
Aktualizováno 28.6.2018
Zobrazeno 1193x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moderní sajda. Dlouho jsem po ní toužil a když žena ve slabé chvilce řekla ano, byl Kyrnos do týdne doma . Jízdní vlastnosti proti Jawa 350/Velorex 560 jsou úplně v jiném vesmíru.

Více fotografii

Motorka koupena od D

První dojmy - Je to moderní stroj s vychytaným podvozkem. Byl jsem zvyklej místo brzdění spíš mírně zpomalovat, do kopců jezdit s využitím každýho koně co jsem z třipade dokázal vydolovat a zatáčení hlavně na pravou stranu bylo vždycky 50/50 jak to dopadne :-D. Tohle už umí tyhle věci podstatně líp, proto budeme Jáwu vyvážet jen na nejvzácnější příležitosti.

Motorku bych doporučil pro - Pro magory jako jsem já :-D.

Doplňky na motorce - Jsou tam od původního majitele v D vyhřívaný ruce a dva kufry. A v lodi pěkný rádio s dostatečným výkonem i pro poslech pro řidiče do 100km/h.

Recenze

Kyrnos jsem vybral kvůli designu a hlavně pro vyspělý jízdní vlastnosti. Chci s klukem (7 let) projet pár zemí na východ od nás a mít trochu větší jistotu spolehlivosti a taky větší pohodlí než na historický sajdě, co jsme na ní jezdili po ČR do teď.
Zatím nemám najeto skoro nic, ale už při jízdě na dovozovou technickou v lednu se ukázalo, že je to opravdu dobře vymyšlená mašina.





5/2018
Tak máme najeto cca 3000 km. Chvíli trvalo, než člověk potlačil pud sebezáchovy a návyky z 350 velorex, ale po odbourání strachu a posunutí hranice "zdravýho rozumu" až daleko za původní očekávání, se tenhle přístroj odmění nečekanou stabilitou ve všech režimech jízdy. V klidu snese až absurdní rychlosti v zatáčkách i v přímce a kromě nutnosti se víc "prát" s řidítkama je cestovní rychlost a pohodlí na palubě stejný /lepší, jako ve dvou na solo motorce.

Jezdíme nejvíc s klukem a jeho váha (+ nějaká drobná bagáž) je na vyvážení pro jízdu ideální. Když jedeme všichni, žena za mnou a obě děti v lodi (víc váhy na moto), je trochu poznat tendence odlehčování kola na side. A pokud jede jen žena s jedním dítětem v loďce (víc váhy v lodi), celá soustava se bez držení řídítek mírně stáčí na pangejt (nic nebezpečnýho, jen konstatování faktu).

Výkon motoru XJčka je dostatečnej i do prudkýho stoupání a v plným obsazení. Brzdy fungujou skvěle, ale je potřeba kombinovat předek/zadek podle zátěže, směru zatáčky a odvahy spolujezdců .

Celej stroj je dost citlivej na kvalitu silnice. Na III. třídách si pasažér v lodi užije intenzivní masáž zad a prdele

Spotřeba při klidné delší cestě je pod 8l/100km, při "kládě" s klukem, kdy jsme si místy sáhli ke 170km/h, je to +- 10l/100km.

6/2018
Tak za sebou máme první trip. Rumunsko. Najeto cca 2500km a bez potíží. Maramureš, centrální karpaty a transalpinu. Týden na palubě sajdy byl super a i když nás párkrát zastihla silná nepřízeň počasí, v lodi bylo sucho a kluk mohl v komfortu spát i když šofér(rozuměj já) trpěl jako zvíře, promáčenej turch .
Měl jsem trochu obavy, že budeme brzdou výpravy a solo motorky nám budou ujíždět, ale ty se ukázaly jako lichý. Naopak jsme na vlhku a za deště patřili k nejrychlejším . Stabilita tří kol byla značnou výhodou . Za sucha to bylo fifty/fifty.
Obří výhoda na side jsou mraky úložnýho prostoru. Vezli jsme i takový věci, jako je fotbalovej míč, nebo dvě velký nafukovací matrace do stanu i s velkou pumpou a taky velkej stan a dva spacáky. To si na motorce moc neumím představit .

Spotřeba za celej výlet s plnou náloží krámů a ne zrovna v legálních rychlostech nepřelezla 8 litrů na sto.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kozka
kozka napsal 28.06.18 v 15:06 10b.

Ahoj, dívám se na fotky a říkám si, co za člověka si pořídí totok... a on to Karel! Na shledanou koncem července na Horách

JoskaH
JoskaH napsal 28.06.18 v 10:46 10b.

Tak to je masakr

milhauz3
milhauz3 napsal 06.02.18 v 16:22

Super. jak už tu někdo psal u nás vzácnost.

Více komentářů



TOPlist