Moderní sajda. Dlouho jsem po ní toužil a když žena ve slabé chvilce řekla ano, byl Kyrnos do týdne doma . Jízdní vlastnosti proti Jawa 350/Velorex 560 jsou úplně v jiném vesmíru.
Motorka koupena od D
Výška jezdce: 183 cm
První dojmy - Je to moderní stroj s vychytaným podvozkem. Byl jsem zvyklej místo brzdění spíš mírně zpomalovat, do kopců jezdit s využitím každýho koně co jsem z třipade dokázal vydolovat a zatáčení hlavně na pravou stranu bylo vždycky 50/50 jak to dopadne :-D. Tohle už umí tyhle věci podstatně líp, proto budeme Jáwu vyvážet jen na nejvzácnější příležitosti.
Motorku bych doporučil pro - Pro magory jako jsem já :-D.
Doplňky na motorce - Jsou tam od původního majitele v D vyhřívaný ruce a dva kufry. A v lodi pěkný rádio s dostatečným výkonem i pro poslech pro řidiče do 100km/h.
Recenze
Kyrnos jsem vybral kvůli designu a hlavně pro vyspělý jízdní vlastnosti. Chci s klukem (7 let) projet pár zemí na východ od nás a mít trochu větší jistotu spolehlivosti a taky větší pohodlí než na historický sajdě, co jsme na ní jezdili po ČR do teď.
Zatím nemám najeto skoro nic, ale už při jízdě na dovozovou technickou v lednu se ukázalo, že je to opravdu dobře vymyšlená mašina.
5/2018
Tak máme najeto cca 3000 km. Chvíli trvalo, než člověk potlačil pud sebezáchovy a návyky z 350 velorex, ale po odbourání strachu a posunutí hranice "zdravýho rozumu" až daleko za původní očekávání, se tenhle přístroj odmění nečekanou stabilitou ve všech režimech jízdy. V klidu snese až absurdní rychlosti v zatáčkách i v přímce a kromě nutnosti se víc "prát" s řidítkama je cestovní rychlost a pohodlí na palubě stejný /lepší, jako ve dvou na solo motorce.
Jezdíme nejvíc s klukem a jeho váha (+ nějaká drobná bagáž) je na vyvážení pro jízdu ideální. Když jedeme všichni, žena za mnou a obě děti v lodi (víc váhy na moto), je trochu poznat tendence odlehčování kola na side. A pokud jede jen žena s jedním dítětem v loďce (víc váhy v lodi), celá soustava se bez držení řídítek mírně stáčí na pangejt (nic nebezpečnýho, jen konstatování faktu).
Výkon motoru XJčka je dostatečnej i do prudkýho stoupání a v plným obsazení. Brzdy fungujou skvěle, ale je potřeba kombinovat předek/zadek podle zátěže, směru zatáčky a odvahy spolujezdců .
Celej stroj je dost citlivej na kvalitu silnice. Na III. třídách si pasažér v lodi užije intenzivní masáž zad a prdele
Spotřeba při klidné delší cestě je pod 8l/100km, při "kládě" s klukem, kdy jsme si místy sáhli ke 170km/h, je to +- 10l/100km.
6/2018
Tak za sebou máme první trip. Rumunsko. Najeto cca 2500km a bez potíží. Maramureš, centrální karpaty a transalpinu. Týden na palubě sajdy byl super a i když nás párkrát zastihla silná nepřízeň počasí, v lodi bylo sucho a kluk mohl v komfortu spát i když šofér(rozuměj já) trpěl jako zvíře, promáčenej turch .
Měl jsem trochu obavy, že budeme brzdou výpravy a solo motorky nám budou ujíždět, ale ty se ukázaly jako lichý. Naopak jsme na vlhku a za deště patřili k nejrychlejším . Stabilita tří kol byla značnou výhodou . Za sucha to bylo fifty/fifty.
Obří výhoda na side jsou mraky úložnýho prostoru. Vezli jsme i takový věci, jako je fotbalovej míč, nebo dvě velký nafukovací matrace do stanu i s velkou pumpou a taky velkej stan a dva spacáky. To si na motorce moc neumím představit .
Spotřeba za celej výlet s plnou náloží krámů a ne zrovna v legálních rychlostech nepřelezla 8 litrů na sto.
Bezvadnej článek i s doplněním... Klidně se rozepiš o cestování se sajdou ,rád si počtu.
Krásná strojařina, tohle by se mi moooc líbilo...
Jak popisuješ, ten předek asi má něco do sebe, oproti klasické vidlici, chtěl bych to zažít...! Paráda...
Ahoj, dívám se na fotky a říkám si, co za člověka si pořídí totok... a on to Karel! Na shledanou koncem července na Horách
Tak to je masakr
Super. jak už tu někdo psal u nás vzácnost.