PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 900 (1984)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Adrenalin.vkrvi
Vloženo 13.1.2014
Aktualizováno 19.1.2014
Zobrazeno 4720x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Můj cíl byla stará oldschool klasika...

Více fotografii

První dojmy - Staré xj900 si pamatuji jako kluk (8-10let), jelikož jí tenkrát otec vlastnil. Proto se mi vryla do paměti jakožto v té době velice slušná japonská a líbivá mašina. Pak se bohužel xj musela prodat, protože se dělalo topení a rekonstrukce chalupy. Ještě větší šok, když moto táta prodal bylo to, že kupec jí rozebral o strom, potom jí rozebral úplně, je to smutný konec jedné vyšperkované xj9F.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo nechledá 300km/h, Na tož, že je to stará rakovina, je na cestování docela pohodlná, výkonově dostačující, lehce vlnivý rám.

Doplňky na motorce - Výfuky objednam asi repliku z nerezu (da se to za 7500sehnat). Zkusím origo monstrózní blinkry, jinak žádný bastlení, do origo stavu.

Recenze

koupě: Důvodů jsem měl několik.

1. měl jsem TP doma napsaný na tátu.
2. má to kardan.
3. žádná voda-olej vzduch, karburátory mikuni4ks-žádné vstřikování, nesmrtelná teta...
4. minimální lítání okolo údržby - tady nechci, aby si někdo myslel, že na údržbu v tomto případě lze dlabat, to v žádném případě...
5. xj se zapsalo mě i tátovi do paměti.

Teď k té koupi.
Pro moto jsem jel na druhý konec republiky-Děčín, ačkoliv jsem si opravdu rozmýšlel, jestli jí brát, nebo ne... Po dvou dnech halo v hlavě a sledování inzerátů na netu jsem usoudil, že teda jedu. Překupník za ní chtěl 20tkč, žádal jsem ho o foto, které poslal. .. Po zhlédnutí fotky jsem měl zase halo v hlavě... Volam mu a ptám se ho na nějaký stav. Z foto toho moc vidět není. Říká mi, je ťuknutý výfuk, jinak bez problémů, nikde nic. Jezdí, brzdí, svítí, bliká atd...

Zapřahuji káru, beru kurty, doklady, prachy a jedu. Po necelých pěti hodinách jsem dojel do Děčína, můj kůň byl Peugeot 306 1.9D, takže...

Po 30minutách, kdy jsem konečně našel benzínu, na které jsme si měli dát rande jsem měl opět halo. Překupník se starším BMW X5 v benzínu mi řekl, že byl na věčeři a že pro mě nemohl přiject, protože mu to hrozně žere... No nic, další průser, překupník měl píchnuté kolo. Zajel tedy ke kompresoru, kde kolo nešlo nafouknout z důvodu jak přejel ke kompresoru, gumu si slík z disku... Začal jsem být trochu nervózní, protože bylo 19 hodin, 5hodin cesta domu a v pět do práce... Po vyzvednutí té tlusté kozy mým heverem jsme kolo nakonec nafoukli. Jedeme!

Po příjezdu asi 3km ke vzdáleným garážím týpek překupník otevírá plechové vrata na garáži. Pořád říká, jak mu už asi 5x vykradli garáž. Už jsem měl takový stav, že jsem nikoho neposlouchal.
Rozsvítil a zděšeně se podívám na onen slavný stroj. Nevím, jestli jsem chtěl brečet, nebo stál jako opařený, nebo se smát.
Stav: levý výfuk na sračky (každý si pod pojmem ťukanec představí něco jiného), pravý výfuk na lehounké promáčkliny na pohled ok, ale vnitřek jak po výbuchu granátu. (prej to nějakej automechanik vevnitř rozmlátil majzlíkem a rozvrtal vrtačkou). Zadní pneu na sračku, budíky na opravu (uvolněné ciferníky), přední tlumiče na repas(netěsní, nedrží tlak), kapota prasklá po celé délce, blinkry roztavené(nevím, jak to dokázali, asi jim nejel přerušovač a svítilo to pořád), motor naskočil,chod ok, žádné rány, ale blil z něho olej docela proudem(ani nevím, jak tam ten olej byl dlouho, vědět to radši nechci, v papíře dovoz 2007, potom uskladněna v garáži a napadnutá amatérama).

Měl jsem toho dost, všeho plné zuby, vytáhl jsem 17tis a řekl mu, buď to ber, nebo jedu, počítal jsem i s variantou, že pojedem domu s prázdnou. Vzal to, dal mi ještě původní kupní smlouvu, papíry od policie z dovozu atd...

Poté mi povídá, že si jako nedokáže představit, jak tu motorku vytlačíme na tu káru. Zabejčil jsem se, sundal čelo a moto jsem spolu s kámošem vytlačil na vozík. Do toho mi začne povídat, že jí máme položit na bok, že takhle jednou převážel simsona a ten mu prej ulít. Začal jsem mít pochybnosti o jeho zdravém rozumu. Moto jsem přikurtoval tak, že se nehlo ani o vlas a tak zůstalo přišpendlené až domu. Povídal toho hodně, většinou to nedávalo smysl, podal jsem mu ruku, řekl čus a svinským krokem pryč od tohoto šílence, bylo 21:15...

Doma jsem schodil moto z káry, zamknul v dílně a šel spát...bylo asi 1:45 ráno.

Nyní mám moto uskladněné v práci, mám v plánu jí celou rozdělat a dát do echt origo stavu do černé metly, jako měl kdysi můj otec. To jest celý můj příběh jak jsem k xj přišel.

V článku ještě budu pokračovat, budu doplňovat info a dění rekonstrukce celého XJ. Hoj!























Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Drobeček
Drobeček napsal 07.01.17 v 23:16

Mám ještě spousty náhradních dílu (i úplně nových) na tuto motorku z doby kdy jsem jí vlastnil.
Pokud by jsi něco potřeboval, pošlu seznam.
Ceny lidové.

drobecek@seznam.cz
tel.: 736489065

VitekV
VitekV napsal 23.08.16 v 00:09 10b.

Pěknej kousek. Máš co dělat, ale výsledek bude stát za to Pořídil jsem si podobnou radost akorát od Hondy ...

Felho
Felho napsal 12.01.16 v 21:21 9b.

Makačka to bude ale verím že vysledok bude stat za tu namahu!Držím palce a prajem vela trpezlivosti a nevh sa podarí

Více komentářů



TOPlist