renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 900 (1992)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Janej
Vloženo 25.6.2019
Aktualizováno 25.6.2019
Zobrazeno 2 597x
HODNOCENÍ PROFILU OD 27 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Zdravím všechny příznivce Youngtimerů...

První dojmy - ...

Recenze

Je mi 45 a na moto jsem zažil leccos. Přes Jawky, FZR 600, FZR 1000, Fazer 1000, kterého mám doteď. Zatoužil jsem po nějakém, jak se dnes s oblibou používá "Retru". Původně jsem si chtěl pořídit Jawu 350/360 v předrenovačním stavu a dát ji do kupy, tak jako před časem dvěstěpadinu. Když jsem zjistil, co za ni na inzerátech chtějí, původní plán jsem zavrhl a soustředil se staršího Japonce. Rozhodl jsem se pro XJ900. Důvody: moje oblíbená značka, minimální údržba, kardan a ještě se dají sehnat pěkné kusy bez nutnosti renovace.
Dobrý kus jsem sehnal až na podruhé. na tu první jsem se jel podívat k prodejci do Opavy. Na fotkách vypadal hezky, ale skutečnost byla někde jinde. Motor šel pěkně, ale tím všechna pozitiva končí. Chromy byly hezké jen na fotkách, nepohledová místa na výfucích byla dost rezavá, takže by mě čekala výměna za nějaké repliky. Rám už byl taky rezavý, tak to někdo zatřel štětkou. Hliník silně zoxidovaný, zachraňovaný stříbřenkou!!! Dál jsem ji už nezkoumal s vědomím, že za ty prachy najdu něco zachovalejšího, jsem se s prodejcem rozloučil.
Teď druhý pokus. Klučina z Velkého Meziříčí dováží motorky z Německa a mezi mnoha přivezl i XJ900 r.v. 92. Po telefonu jsem zjistil, že motorka potřebuje vyčistit a seřídit kvůli delší odstávce cca 4 roky dle německého STK. Pozdější studování tohoto protokolu potvrdilo najetých 48 tisíc km. Jelikož to nemám z Břeclavi daleko skočil jsme na Fazera a jel ji okouknout. Po příjezdu mě prodejce ochotně informoval co a jak. Tento kousek na tom byl přesně naopak v porovnání s tou z Opavy. Vzhledově velmi zachovalá a původní. Chromy, lak a hliník téměř bezvadné, jenom na jednom výfukovém kolenu se pokoušela rez, asi jen povrchová, protože Coca-Colou jsem ji později zlikvidoval. Podvozek OK. Kotouče bez opotřebení, jen na zadním trochu rýhy. Desky skoro nové, přední vidle po repasi před 4 rokama, tak snad se na nich odstávka nepodepíše. Horší to bylo s motorem, ten sice nastartoval, ale ani po zahřátí nechtěl jet bez sytiče. Tak jsem to netrápil a vyzkoušel jen všechny kvalty a s důvěrou, že půjde jen zanesené trysky, jsem se dohodl na ceně o 5 tisíc nižší než u té z Opavy. Navíc se klučina nabídl, že když zaplatím zálohu, přiveze mi ji až domů. Všechno klaplo a motorka byla za pár dní doma. Nebo spíše u Pavla Krátkého, kterého jsem poprosil, aby motorku oživil. Jak je u Pavla známo, vzal to z gruntu. A to je dobře. Vyčistění, přetěsnění, seřízení karb. vůle ventilů , kontrola rozvodů, oleje, filtry, vyčistění, promazání starteru, kontrola dobíjení. Otevření z 25kW na plný výkon. Poté začala klouzat spojka, ale vyčistění lamel a silnější pružiny to vyřešily. Tím Pavlovi děkuji.
A teď něco o tom , jak to jezdí. Od těchto motorek nemůže člověk čekat super jízdní vlastnosti, ale v režimu do 140 km/h to docela brzdí. V těchto rychlostech se umí podvozek rozvlnit, ale není to nic proč kvůli čemu bych měl předčasně zavírat heft. V pomalých zatáčkách zase dost často říznete špičkou boty o zem. Velmi mile mě překvapily Bridgestone Battlax. Ty gumy prostě drží a je jim jedno, jestli jsou studené nebo zahřáté. Největší slabinou podvozku jsou asi přední vidle. Pružiny jsou velmi měkké, ve dvou při prudším brzdění jdou na tvrdo. Do budoucna ji chci vyměnit za progresivní. Mám je na Fazerovi a fungují velmi dobře. Ale zase při "čopráckém" stylu ježdění je to velmi pohodlné. Co se týká posedu je váha jezdce oproti Fazeru víc na rukách, ale na to že to měl být ve své době spíš sportovní pozice, dá se na to zvyknout. Vzadu jsem se nevezl, dle manželky, která si užívá pohodlnost od houpacího křesla nahoru, se jí na XJ sedí docela dobře. Do komfortu bych zahrnul nějaký ten úložný prostor. Ten jsem zatím vyřešil podomácku vyrobeným držákem kufru. I přesto sháním něco dobového.
Nakonec motor. Je to bytelná konstrukce, která si nechá líbit otáčky od 2000 až do 10 000 ot. S úcty k jejímu věku jezdím tak do 7 500. Pátý kvalt je krátký, takže žádné časté podřazování. Když mi zvědavost nedala a chtěl jsem vyzkoušet kolik z ní dostanu, tak se i ve 215 tachometrových sklopila zrcátka a já to vzdal. Stavoznak oleje je i po 15 000 km pořád na max. Spotřebu benzínu jsem nikdy u motorek neřešil, ale jednou jsem "lítal" celý den s čoprákama jejich pomalým tempem a při dotankování jsem naměřil 4 l/100!!! Věřte nebo ne, je to tak. Ale vím, že když za to vezmu, může to být klidně i přes 8 l. Snažím se ji šetřit. Pořízení těchto motorek je už vlastně taková investice a trochu povinnost je udržet v dobrém stavu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty--Mortimer
Marty--Mortimer napsal 02.05.20 v 12:43

Marfyx
Marfyx napsal 16.07.19 v 08:54 10b.

pecka mašina. Taky jsem měl Fazera 1000 a kvůli autu pro děti šla s brekem pryč. Tohle je přesně ono. Za rozumný peníz kus železa. Ať to frčí a třeba se někdy potkáme

chevyr
chevyr napsal 02.07.19 v 12:56 10b.

leo41
leo41 napsal 02.07.19 v 12:22 10b.

Rambler
Rambler napsal 01.07.19 v 22:28

Více komentářů



TOPlist