PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 900 (1990)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Slávek-TDM
Vloženo 21.3.2008
Aktualizováno 2.8.2012
Zobrazeno 6353x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Prodáno.
Po kratkem intermezzu s BMW R1150GS jsem si dovezl za velmi slusne penize toto XJ. V Risi mela dva majitele a je v naprosto originalnim stavu. Vyjimkou je podvozek, ktery je komplet od WP (zadni tlumice, predni pruziny) a pancerovane brzdy.

Více fotografii

Recenze

Koupe duben 2008
Zkusenosti jsou zatim 0 (ujel jsem na ni asi 100 metru pri nakupu, protoze byla snehova vanice). Ackoliv muj bratr uz ma ted druhou a tu prvni koupil jeden kamarad. Takze tento typ a jeho chovani docela znam a jsem zvedavy, jak se na jizdnich vlastnostech projevi dobre tlumice a pruziny. Brzdeni by melo byt take o fous lepsi, ackoliv vzhledem ke stari konstrukce nelze ocekavat zazraky. Originalni nosice a kufry jsou rozhodne plus. Ackoliv originalni - jedna se o Krausery s cedulkou Yamaha I moje motorka ma typicky XJeckovskou bolest a tou jsou praskliny v kapotazi, hlavne v uchytech. Ale to je jen piha na krase. Najetych 83 tisic km (dostal jsem i servisni knihu, navod k obsluze a dalsi nezbytnosti) slibuje jeste dlouhy kilometrovy vykon.

Edit 14.5.2008:

Najeto prvnich asi 1000km, vymeneny oleje, svicky a filtry. Spotreba je velmi nizka, pod 5.5 litru na sto km, ale je to dany tim, ze jezdim kolem 5ti tisic otacek (+- 120km/h) - s vyjimkou dalnice, kde je pri 140ti na otackomeru 6 tisic. Motor tahne linearne od volnobehu, neni tam zadnej kopanec a necelych 100 koni nekde mezi 8-9ti tisici je naprosto dostacujicich. Na petku se da jet 40 i 240 tachometrovych takze jizda je to jako s automatem a prakticky neradim. Prevodovka je tvrdsi, vzhledem ke stari jsou citit nejake vule i v kardanu. Uzky a cestovni gumy nejsou idealni pro krajeni zatacek na koleni, ale sviznejsi jizda neni vyloucena - pokud se clovek neboji a ma silu a chut se poprat s podvozkem a riditkama. Z dnesniho pohledu jsou naprostym propadakem brzdy. Packa je daleko od riditek, ma tuhej chod, brzdy maji nevalnej nastup i ucinek. Najit mezni bod predni pneumatiky nejde a na mokru uz vubec ne, tady postradam klid, ktery mi dodavalo ABS u BMW.

Pohodli - do sedla a riditek se prenaseji vibrace od motoru a ty rozeznivaji koncert drnceni kapotaze. Ta tim trpi a praska v uchytech. Dalsi zvuky jdou zevnitr zrcatek na nerovnostech, coz si zatim neumim vysvetlit )

Kapotaz a plexi chrani horni cast tela az po ramena, ale aspon do helmy nejdou turbulence. Kolena a holene jsou vystaveny neprizni pocasi. Originalni kufry jsou dobre upevneny a neco vydrzi. Prostorny jsou tak akorat. Pokracovani priste.

Edit 2.12.2008:

Stav tachometru je 89 tisic a nejaky drobny. Za tech 6 tisic jsem dolil asi pul litru oleje a mam tam prespulku okenka, takze spotreba minimalni, stacilo by to od vymeny do vymeny. Predni desticky jsou v haji, koupil jsem novy Lucas. Zadni guma je na limitu, predni tesne pred nim, takze v zime prezuju za ContiGo! (sada stala 3000Kc!!!). Zavada se nevyskytla zadna, jen asi 2x mi vyskocila druha rychlost do neutralu. Spotreba furt stejna, mezi 5-ti a 6-ti podle zpusobu jizdy a zatizeni. Tlumice jsou proti originalu naprosto paradni, ale presto jizdni vlastnosti nejdou srovnavat s modernima motorkama (ani v kategorii levnych cestaku). Ja jsem presto naprosto spokojenej, za minimalni penize tahle motorka dela maximalni sluzbu. Az budu mit 100.000 (coz bude zrejme v roce 2009), tak to radne oslavim.

Edit 13.7.2009:

Stav tacho 92 tisic dneska. Uz se mi jednou podarilo jet pres 6 litru na sto, ale to jsem jel dost nelegalni rychlosti. Spotreba oleje je minimalni, presto jsem za 3 tisice od vymeny dolil cca 2 deci do plneho okenka (jen pro jistotu )

Desticky nakonec asi nejsou Lucas jak jsem si myslel, ale EBC. Brzdi docela dobre, ale mam dojem, ze budou dost zrat kotouce. Zadni jsem nemenil, ceka me to letos.

Gumy ContiGo! jsou nazuty a vyvazeny. Drzi velice dobre, naklony dovoli az na hranu na stupacku. Ale mam trochu problem s predni gumou, budto je spatne nasazena, nebo nepresne vyrobena nebo spatne skladovana, protoze malicko haze a kmitaji mi riditka. Ale zda se mi, ze se to zlepsuje, coz je vic nez divny.

Prevodovka je stejna, stejne tvrda. Zase mi jednou vyskocila dvojka, ale pri tom poctu kilometru a vyjimecnosti tohoto jevu to nebudu resit.

Pres zimu me urcite cekaji svicky, startuju studenej motor na dvakrat. Tech sto tisic ale letos asi nedam, spis pristi rok.

Edit 14.9.2010:
Stav tacho 99 tisíc km. Zadní guma ContiGo! vydržela 5000km a bylo po ní. Druhá zřejmě vydrží to samý. Přední pořád v pohodě, 12 tisíc se na ní dá najet.
Spotřeba kolem 5ti litrů, olej nežere vůbec - zjistil jsem, že když je přes půl okénka, trochu to rosí kolem řadičky. Teď jsem to tak nechal a 3 tisíce km se hladina ani nehnula. Asi bude potřeba vyměnit fajfky, v hustém dešti na nízké otáčky trochu pokašlává. V zimě prověřím ventilovou vůli. Jinak to jezdí a jezdí a jezdí ))

Edit 19.2.2011:
Tacho 99.790km. Takze jsem tech sto tisic nedal ani za 3 roky - celkem jsem najel necelych 17 tisic. Rychlost mi loni nevyskocila ani jednou, zrejme zmena oleje za Motul prospela a nebo jsem se naucil radit. Dnes jsem kontroloval ventily - vule a stav vacky je jako z fabriky. Nadhera! Taky jsem motorku chtel prodat a koupit zase BMW. Dneska vymenil olej a filtr (Motul 20W50), pak jsem vypustil karburatory, nechal nateci novy benzin, otocil klickem a zmacknul tlacitko START. Motocykl chytil na prvni otoceni a krasne vrcel zvysenymi otackami na sytic. Po chvilkovem zahrati vrnel na volnobeh jako kote. A ja vul ji chtel nekomu nadelit za par supu (35 tisic se vsim vsudy a ani nikdo ji nechtel). Takze nez bych ji dal skoro zadarmo, to si ji necham jako ulozenku...
Pridal jsem par fotek.

Edit 2.4.2011:
Huraaa. Dnes jsem na XJ slavne prekonal 100 tisic najetych kilometru (fotky jsou v galerce). Bylo to stylove na zahajeni sezony prazskeho HD clubu v Podebradech. Motorka mi tedy zustava, vymenil jsem olej v prednich vidlicich a dal tam puvodni (tedy temer nepouzite) pruziny. WP pruziny jsou za ty leta o 4cm kratsi. Pri te prilezitosti jsem zjistil, ze lozisko rizeni prosi o vymenu, pokus s dotazenim zpusobil jen to, ze riditka zustavaji ve stredove poloze, kde je vymackana klec loziska. Budu to resit az v zime, ted na to nemam moral. Jo a koupil jsem novy gumy, opet ContiGo. Predni je jeste pouzitelna i o skoro 10ti tisicich, ale pujde taky do srotu. Zadni nedala pres 5 tisic, ale za cenu nejakych 1700 penez a pri tom jak perfektne drzi jsem se pro GOucka opet rozhodl.

Edit 2.8.2012
Motorku jsem už na jaře prodal. Škoda, koupil jsem místo ní SilverWing a ten mi úplně nesednul. Ale na ježdění do práce byl supr.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
koho
koho napsal 03.10.14 v 09:37

Čau draku,
taky krásná klasika...navíc spolehlivá,prostě kus poctivé práce kterou dneska sand už nikdo ani neumí nebo nechce udělat.

kubik1
kubik1 napsal 26.08.11 v 03:35

ahoj slávku,moc pěkný XJčko je to krásná klasika když ještě motorky vypadaly jako motorky :) ten krásnej kus motoru prostě paráda... já na tý svý ted menim rozvodák a budu jí prodávat,zlákala mě vyšší kubatůra na úkor kardanu

Slávek-TDM
Slávek-TDM napsal 23.07.11 v 22:24

Tridac> tak motorka uz je prodana, ale s ContiGo! jsem byl pomerne spokojenej. Zadni sice nevydrzela dlouho (5000km), ale na mokru a za chladnych ran drzela temer nesmyslne. A za cenu 3000Kc za par se to porad vyplatilo...

Více komentářů



TOPlist