renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT 660 Z Tenere (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Virgil78
Vloženo 5.8.2017
Aktualizováno 28.8.2017
Zobrazeno 5 556x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to skvělý stroj, který vždy zapříčiní zmenšení helmy-protože se celou dobu jen směju a helma mě pak tlačí

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Pro plánovaný motovýlet do saharské pouště by to asi nebyla zrovna šťastná volba...

První dojmy - Po pravdě se mi z počátku zrovna dvakrát nelíbila, spíš jsem se nechal ukecat kamarádem, který jí má také... Vzhledem k tomu, že jí kamarád už stihl na poušti řádně otestovat, kývl jsem. Výměna předního blatníku za vyšší, mřížka na přední světlomet a padáky mi změnili názor...teď už je to fešanda. Kromě toho je to nezničitelný dělník, který výdrží více, než bych si před tím jen představil. Nikdy nezklamala ať jsem brázdil silnice, nebo přeorával lesní cesty.

Motorku bych doporučil pro - Jak už jsem se zmínil, motorka je univerzální volbou, ale spíše se zaměřením na horší silnice a terén, kde je poslušnou holkou za všech okolností. I na vyblbnutí po lesích po práci je to super věcička.

Doplňky na motorce - Přední vysoký blatník (Offtheroad).
Mřížka předního světla, rozšíření bočního stojánku, zadní platle (Sergej design).
Boční padáky (Hepko Becker).
S bočními držáky kufrů pro monokey už jsem koupil.

Recenze

Při jízdě domů se mi v řízení zdála tak nějak neklidná a při přípravách na moto výlet do Maroka jsem zjistil důvod...tak nějak výrobce zřejmě zapomněl namáznout ložisko v krku řízení a asi ani materiál nebyl zrovna valný...kuličky to těla ložiska vymačkaly důlky, že při otáčení ložisko přeskakovalo jak ozubené kolo. Žádné jiné výrobní "mouchy" jsem na ní zatím nenašel.
Na to jak je vysoká (občas jsem ne zrovna bezpečně došlápl na zem, tak jsme si oba lehli) je podivuhodně ovladatelná v zatáčkách a to bez rozdílu terénu. Vzhledem k té výšce sedla mám občas pocit, že jedu na rozhledně a ta se se mnou naklání, ale o to je jízda záživnější.
Koupil jsem jí na nových pneu Scorpion Trail...nesmysl. Motorka má potenciál na rozbitých vesnických silnicích, lesních a polních cestách a nemá význam jednoválec trápit na dálnici. Takže volba Continental TKC 80 byla jasná volba. Na těchto pneu jsem po ose odjel minulý rok Maroko a mám je pořád. Po 9000 km už zadní pneu má to nejlepší za sebou a v terénu už se dost vrtí, ale na asfaltu by byla ještě nějakou dobu použitelná. Já ale měním za nové, aby si holka užila bahna dle libosti a zůstali jsme pořád kolama dolů. I přes to jaký je můj záměr používání, ve městě se chová jako had. Je obratná a lehce ovladatelná i ve větším provozu (testováno v provozu v Maroku a to už je co říct).
Chápu, že lepší odpružení by se promítlo na ceně, ale i tak bych byl ochoten něco přihodit. Zadní odpružení je v horším terénu hrozně uskákané a tím pádem ztrácí kontakt s povrchem a při výjezdu kamenité rozbité cesty je to trochu "prekérka". Přední odpružení je na tom přeci jen o něco lépe. Nějakou dobu jsem si hrál s předpětím pružin a trochu jsem se asi naivně uchlácholil.
Snad už výrobce pochopil, že dvouválec je ideální volbou a jednoválec nechá montovat do traktorů. S originál výfukem se občas brzy udýchá a v nízkých otáčkách rychle ztrácí výkon (měl jsem oči na vrch hlavy, když mi při výjezdu ve stupačkách chcípla a já jsem si helmou označkoval plexi). S výfukem, který přidá nějakého koníka navíc se od spodních otáček chová daleko lépe a je to o poznání radostnější jízda. S původním převodem řetězovky 15/45 jsou rychlosti v terénu špatně rozložené. Při pocitově ideální rychlosti okolo 40km/h dvojka "řvala" jak pominutá a trojka se "dusila". Změnil jsem převody na 14/47 a je to přesně to, co mi vyhovuje pro můj styl jízdy. Nebudu sice nejrychlejší na dálnici, ale to mě moc netrápí.
Ač jsem jí do teď tak nějak spíše "hanil" v celkovém dojmu je to bezkonkurenční volba pro univerzální jízdu. Řekněme do 500 km už mi tu chybí jen telka, protože mám pocit, že jsem doma v obýváku. Při delších cestách už jsem začínal mít pocit, že jedu na pračce která celou cestu ždímá, ale to jsem jel 1000 km po dálnici do Janova na trajekt a také v tom velkou roli hráli terénní gumy. Jako ideální stroj se ukázala při víkendových výletech po lesních stezkách a to i s bagáží. Jednoválcový vibrátor je znatelný tak nějak v celé škále otáček. Po delším cestování se to promítlo do bolesti zápěstí. Nicméně po přídavných závažích na řidítkách je to znatelně lepší.
Na brzdy nemůžu říct nic co by mi na nich vadilo. Přední dvojitý kotouč je plně dostačující a zadní brzdu nepoužívám, tak nedokážu hodnotit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Frankie
Frankie napsal 14.12.17 v 21:46 10b.

Pračka co celou cestu ždímá...
Mně zase občas přišlo, že mám pod nádrží čerpadlo na s.ačky, nebo že mi tam startuje vrtulník. Holt hlučný avšak věčný motor podněcuje fantazii
Tak ať ti to dobře a dlouho jezdí

Virgil78
Virgil78 napsal 28.08.17 v 22:29

Virgil78 - M1Far1osh :Regulátor napětí jsem naštěstí řešit nemusel. Tak dvakrát ročně konektor i regulátor prostříknu kontaktolem a mám klid. To ovšem nemůžu říci o mém pouštním spolubojovníkovi, kterému už druhý den v Maroku konektor vyhořel a plusový kontakt na regulátoru mu uhnil a upadl... Tady se můžeš mrknout : Zřejmě Tenerky starší r. 2011 měli nějak špatně řešené těsnění konektoru, dostane se tam voda a hnilobný proces už jede.

bonup
bonup napsal 08.08.17 v 22:30 10b.

Pěkně napsáno.

VLK.1
VLK.1 napsal 08.08.17 v 20:47 10b.

Pěkně popsaná, dobrá motorka za 10

harnyš
harnyš napsal 08.08.17 v 15:59

ahoj všichni v terenu je motorka super ale na silnici je to slabota hlavně z drapakama.Chtěl se se ale zeptat někoho jaké skušenosti mate s palivoměrem to je věc která mě uplně vytačí a proto kdo tuhle motorku máte necte mi někdo tel.na zdenek.kozel@seznam.cz a ja zavolam a pokecame.Dik Zdenek

Více komentářů



TOPlist