bmw_stratos_kveten



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT 660 Z Tenere (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Frankie
Vloženo 15.3.2016
Aktualizováno 19.3.2017
Zobrazeno 6377x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Je to jedna z posledních - opravdické cestovní enduro, na kterém se dá nejen cestovat, ale je určena i pro jízdu v terénu. Nelze jí brát jako cesťáka ani krosku, ale jako celkem rozumný kompromis mezi nimi.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 800 GS: Je to ošklivý, má to hnusnej zvuk, prvním ročníkům odcházejí motory, za doplňky bych dal hroudu zlata a vůbec, prostě mi vadí ta "aura" dokonalosti kolem značky. Jinak se na tom výborně jezdí, motor krásně tahá, nevibruje a podvozek je příjemně pohodlný
Triumph Tiger 800 XC: Tady to bylo jen tak tak. Hezčí než BMW, živý a točivý motor, rozhodně lepší zvuk, ale tvrdý a bohužel nenastavitelný podvozek. Po Versysu jsem chtěl něco, co s mojí lehkou vahou bude na hrbech pérovat a ne poskakovat. Takže taky nic.

První dojmy - Je to vysoký. Naživo vypadá líp než na fotkách, tak dobrodružně. Úplně slyším to volání dálek. Po vyhoupnutí do sedla registruji měkký podvozek (to jsem chtěl) a dobře se na tom sedí. Za jízdy si všímám, že motor trochu vibruje, do stovky to i celkem jede, pěkně to brzdí, je dobře ovladatelná a stabilní. Nad 120km/h to fouká a už moc nejede.

Motorku bych doporučil pro - Pro lehkého samotáře. Je to relativně lehká motorka, která zvládne za pár korun relativně pohodlně ujet po silnici pár stovek km (odolnější jedinci pár tisíc km), pak skočit do terénu a tam si užívat.

Doplňky na motorce - Padací rám, plotna na kufr a chrániče páček tam byly, já k tomu přidal vyhřívané rukojeti a zásuvku 12V. Stejně jako u Versyse, ani tady výrobce neumí udělat přední blatník a po projetí jedné louže je bláto na chladiči a pod nádrží, takže zakoupeno prodloužení předního blatníku.

Recenze

Měl jsem Yamahu XT660R, výborná na silnici i do lehkého terénu, ale na delší cesty málo pohodlí, tvrdá sedačka, vibrace a foukalo na mě.
Měl jsem také Kawasaki Versys 650. Když se povznesu nad vzhled (ano, je opravdu ošklivá), jezdilo se na ní skvěle. Nebyl problém dát denně 300-500 km v relativním pohodlí po pěkných i rozbitých cestách. A za pár korun. Ale do terénu to nebylo, silniční rozměr gum a tvrdý podvozek tomu nepřál.

A tak jsem se rozhodl, že koupím něco, co by spojilo dohromady pohodlí na dlouhé cesty a terénní schopnosti. Loňský výlet do Albánie mě navnadil, chci se tam vrátit. ale už ne na silniční motorce, ale mnohem víc si užít terénu.

A na čem tedy ? Jednoválce ( F650GS nebo Tenere 660) jsem nechtěl, je to slabý a vibruje to. Litry a nadlitry jsem zavrhnul hned, s mojí silou a vahou jsem se s tím nechtěl moc prát, navíc je to zbytečně velký, těžký a drahý, na nákup i na provoz.
Zbývají nám tedy osmistovky, které jsou v podstatě jen dvě. BMW F800 GS fakt neee, je to strašně ošklivý, má to divnej zvuk, vadí mi ta "aura" dokonalosti kolem značky, jako že na ničem jiném se přece snad ani nedá cestovat a také pověst prvních ročníků, kterým podezřele často odcházely motory. Ale svezl jsem se a objektivně musím uznat, že se na tom jezdí dobře. Motor krásně zatahuje odspoda, nevibruje, prý nežere a podvozek je příjemně pohodlný.
Takže to bude Triumph Tiger 800XC. Celkem pěkná motorka, motor má zdravý zvuk i zátah, ale zkušební jízda odhalila tupé brzdy a tvrdý a bohužel nenastavitelný podvozek. Což je po uskákaném Versysu přesně to, co nechci.

A jsme s výběrem motorky zase na začátku. Že bych přece jen zkusil tu Tenerku ? Odjakživa jsem o ní prohlašoval, jak je ošklivá a že bych si jí nikdy nekoupil. Výhodou ročního vlastnictví Versyse ale je, že teď už nevypadá Tenerka tak špatně Navíc jsem na dlouhé cesty odsuzoval vibrující a slabý jednoválec. Jinak jsem o ní věděl skoro všechno, známý ji už pár let má, byl s ní mimo jiné 3x v Africe a chválí jí kudy chodí (o důvod víc ji nekoupit ) Také mi vadily vysoké ceny ojetin. Jak je možné, že sedmiletý Versys 650 je o cca 40tis. levnější než sedmiletá Tenerka, když jako nové stály obě stejně ???
A na závěr jedna řečnická otázka: "má smysl na podzim prodat jedno XTčko a na jaře koupit další ? "

Nakonec jsem se přesto rozhodl se na jednu jet podívat. Byla levná a stav tomu bohužel odpovídal. V podstatě to byl vrak se spoustou km, napadený nejednou bouračkou a hlavně domácím kutilem. Vše odřené, zoxidované a rezavé, fuj. Ano, byla hodně levná. Nechci leštěnku, ale co je moc, to je moc.

Byl jsem rozhodnutý koupit spíš starší co má toho víc za sebou, ale bude mít nějakou výbavu, protože jsem nechtěl nic dokupovat. Ideálně tedy tři kufry, padáky, chrániče páček, plech pod motor, vyhřívané rukojeti a zásuvka na 12V.
Začal jsem s projížděním inzerátů, ale nemohl jsem nic sehnat. Buď to byla holátka bez výbavy, nebo už toho měly dost za sebou, pak se mi zase nezdála barva (chtěl jsem bílou a rozhodně jsem netoužil po černé). Zkrátka pořád něco. A když už se mi nějaká líbila, do týdne byla fuč.

Tu poslední už jsem si utéct nenechal a přesto, že byla novější, za peníze, které jsem do toho absolutně vůbec nechtěl investovat a navíc bez kufrů, šel jsem do ní. Proč ? První dojem rozhodl, zánovní leštěnka na silničních gumách, která terén nenavštívila. Ani jsem jí neprojel a už jsem věděl, že jí povezu na káře domů To už se mi dlouho nestalo.

Bližší informace a fotky sem dám, až toho více najedu, ale stejně budu jen opakovat to, co už všichni dávno ví. Motorka schopná nejen na silnici, ale hlavně i v terénu. Minimální náklady na provoz a na údržbu. Motorka je jednoduchá a bytelná, bez spousty zbytečné elektroniky a všech možných asistentů. Je to Yamaha, takže se na tom nikdy nic nerozbije a když už náhodou jo, dá se to opravit za pár korun.

Ujel jsem asi 50km a asi to bude ono. Motor z XTčka dobře znám, tady je bohužel díky vyšší hmotnosti ještě línější (zlatý Versys), takže žádná sláva, ale vše napravuje podvozek. Na silnici obratný, přitom i ve vyšších rychlostech nebo na šotolině celkem stabilní, dobře se na tom sedí a moc pěkně to brzdí. Dal jsem si své oblíbené zatáčky a docela si to užil. Samozřejmě časem přezuji na gumy určené více do terénu, ale zábava za řídítky tam byla. A o tom je podle mě motorka především, o zábavě. Už se těším, jak budu celý den objevovat ty nejzapadlejší cesty v blízkém i vzdáleném okolí a samozřejmě jsem zvědavý na letní Albánii, kvůli které jsme tu motorku kupoval především.

04/2016
Už dostala jméno, je to TRAKAR
1) TrakaR jako TeneRe
2) je to takový traktor
3 motor dělá "trrr"
4) podobá se to slovu dakar

Po pár stovek najetých km mohu prohlásit asi toto:
přiznám se, že ze začátku jsem moc nadšený nebyl. Dojmy byly: líná, vysoká, do terénu těžká, vibruje, ne moc pohodlná sedačka, fouká na mě. Po každé jízdě jsem přemýšlel, zda jsem koupil dobře. Ale už se do toho dostávám a začíná mě to bavit. Chyba byla ve mně, protože jsem čekal něco trochu jiného. Zhýčkanej pohodlím Versyse mě zklamala sedačka, na který už po stovce km nevím jak si mám sednout a plexi, za kterým mi pořád někudy fouká do helmy spodem. No a zkoušce terénních schopností bránily silniční gumy, nechápu proč někdo takovou mašinu do něčeho takovýho obuje ??? Na silniční cestování existuje přece spousta lepších strojů a terénní stroj na silničních pneu je nesmysl.
Ale na šotolině je to jedno a tam se motorka ovládá moc dobře.

Shrnutí:
Všichni výrobci dělají cestovní endura tak, že vezmou cesťák a trochu ho upraví tak, aby projel i lehký terén. Ale nikdy z toho nebude opravdický enduro.
Yamaha na to šla opačně, vzala terénní motorku a trochu jí upravila tak, aby se na ní dalo i cestovat. Ale nikdy to nebude opravdu pohodlný cesťák.

A je na každém, po čem touží a co si vybere
Já si loni užíval celou cca 1500km cestu do Albánie a tam se v terénu trápil.
Letos ten přesun budu muset nějak přežít a na místě už si budu jen užívat.

08/2016
Účel projet Albánii splnila a teď je na prodej

03/2017
Prodáno...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Rubi
Rubi napsal 03.06.16 v 08:54 10b.

10b

fiky
fiky napsal 22.03.16 v 18:39 10b.

Gratuluju. Šel jsi na to podobně jako já... měl jsem er6ku a rozhodoval se mezi bmw a tenere..když jsem kupoval, nejméně dvě mi utekli třeba jen o hodinu... pak jsem koupil tu svou a už bych neměnil.

FM25
FM25 napsal 20.03.16 v 10:50 10b.

přesně jako můj případ. Gratuluju a at jsi spokojený jako já!

Více komentářů



TOPlist