renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 600F Hornet (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jarda_Hornet600
Vloženo 4.11.2016
Aktualizováno 4.11.2016
Zobrazeno 5 657x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8

Popis motorky


Mašina která nenadchne ani neurazí, udrží sportovní tempo a je vhodná i na cestování.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki SV 650: Byla daleko a Hornet byl blíže, na Horneta jsem se byl jen podívat, ale líbil se tak jsem ho vzal.

První dojmy - První dojmy, je to moje druhá motorka po 125 ccm a když jsem si jí zkoušel, padla mi jako ulitá, nebylo na ní nic co by mi nesedělo, snad jen útrapy se servisem které mě čekali, pak také né moc praktická přední 16ctka kolo ale jízdně, projev motoru a výkon motorky perfektní.

Motorku bych doporučil pro - Moto velice dobře poslouží těm, kteří chtějí něco na vyblbnutí, nechtějí lehnu a taky občas výlet ve dvou či v jednom při cestovním tempu. Určitě by na to neměl lézt začátečník, alespoň dva roky praxe na menší, toho výkonu má dost a je třeba začít na něčem slabším. Motorka má 196 kg, není problém ji udžet, pro úplně křehkou dívčinu to asi není, ale to si musí každý posoudit, sednout si na ní, projet se.

Doplňky na motorce - Laděný výfuk Dominator, padací protektory na motoru rutan, CNC zalamovací a výsuvné páčky rutan, Miniblinry, Mini CNC zrcátka.













Recenze

Jak bych začal tento článek, začnu tím s čím jsem jezdil před Hornetem. Jako mojí první společnicí na cestách byla neznámá Aprilia Red Rose 125, malá motorka, dvoutakt na začátek motorkařiny. Byl to chopper, pro nic jiného jsem nikdy nežil, vzhlížel jsem ke svému bratranci...prostě jinak to ani nešlo, první motorka musela být chopper. Tehdy jsem ještě říkal: když motorka, tak vždy chopper, nic jiného. Ale časem jsem začal toužit po vyšším výkonu a rychlosti. Jezdili jsme v partě kluků a jeden z nás již jezdil na Yamaze R6 a v tu chvíli jsem se zamiloval do nádherného zvuku sportovního výfuku. Obrátil jsem, další motorka bude sportovní. Ale lehnu jsem nechtěl a rozhodl jsem se pro naháče. Líbí se mi když je vidět motor a naháč nemá takový posez jako lehna, neleží se na tom, vzpřímenější pozice, vhodné i na cestování. K výběru samotné motorky.Kritéria byla: Japonský výrobce, vodou chlazený dvouválcový motor, přední dvoukotoučová brzda a kulaté přední světlo. (na světle jsem trval, nejsou mi moc po chuti ty nové masky!) Motorku samozřejmě ojetou, na novou by nebylo, ale další motorka už bude nová, o tom později. Výběr byl jasný: Suzuki SV650, není co řešit. To by Vám ovšem cestu nesměla zkřížit Honda Hornet. Jak jsem se k ní vlastně dostal. Už jsem byl domluven, že pojedeme s kámošem do Pardubic pro ono "eSVéčko". Nicméně jsem z Jižních čech a bylo to trochu dále. Jen tak před ranním odjezdem jsem ještě večer projel inzeráty a vykoukla na mě Honda. Splňovala víceméně vše co jsem potřeboval, až na výkon toho jsem se trochu bál, ale řekl jsem si, začnu pomalu, ono to půjde, také to nebyl dvouválec, ale budiž, jedu se na ní jen podívat a uvidíme. (53kW Suzuki, 70kW Honda). A byla ve Velešíně, to bylo od nás dobrých 15 km cesty. Zrušil jsem odjezd do Pardubic a jeli jsme se podívat na Hondu. Majitel byl ochotný, svezl mě, prostě to vše co je potřeba. Šel mě svézt. To byla téměř moje smrt. Na rovince mi řekl ať se ho pořádně chytnu. Poslední údaj který jsem viděl na tachometru byl 190 km, pak už jsem radši zavřel oči. Pro člověka který jezdil 120 km max to bylo šílené, Hornet mě nadchnul, tak jsme si plácli, já jsem si naložil Hondu na káru za auto (jo, bál jsem jí tak moc, těch 15 km neznámé cesty se mi nechtělo, dnes se tomu směji :D ), majiteli předal peníze a vesele jsme vyjeli, udělali přepis a byla má. Pro motorku jsme jeli 5.12.2015, no když jsme přijeli domů, tak mě kámoš ukecal, vzal svojí mašinu a tehdá ještě bez přepisu, pojistky a v zimě, ale bylo hezky, s techničákem a kupní smlouvou jsme vyjeli 20 km kolem komína.

TECHNIKA, JÍZDA
Co se ovladatelnosti motorky týče, není toho moc co bych vytknul. Mě motorka dává vše co potřebuji, udrží si sportovní tempo a je také vhodná na cestování. Když jdu potahat, tak jedině na ní sám, není možné na tomto stroji jezdit rychle ve 2 lidech, to spolujezdce vyklopíte v první zatáčce a po nastoupení spolujezdce má motorka ve vyšších rychlostech, asi nad 130 km/h mnohem horší ovladatelnost než při osazení pouze řidičem, není to prostě na tahání ve dvou. Přední tlumiče nejsou stavitelné, ale mě vyhovují, zadní centrální je stavitelný. Podvozkově motorka perfektní, hodnotil bych 7/10. Motor je léty prověřený nesmrtelný držák ze supersportu CBR600F, je to už trochu starší, ale pořád má dechu dost, maximální výkon má 70 kW při 12.000 ot./min. Brzdy dostačující. Spotřeba...nejezdím na spotřebu, ale je to kolem 6-7 litrů při té rychlosti průměr 150 km/h, ale můj rekord při rychlosti 80 km/h činil 3,7 L. Maximálka se zastaví na 225 km/h, na naháče bez štítku dobrý fičák, ale to už jedině po rovině, motorka tak nějak slušně funguje do 160 km/h, pak už je znát podvozek. Servis popsán níže, ale s dostupností náhradních dílů je to dobré, seženete všechno, trpí to na regulátor dobíjení, ale po seřízení je to ok. Nejlépe se Honda cítí na kličkovaných silnicích s dobrým asfaltem. A když Vás přepadne chuť na cestování, vezmete babu za sebe, hodíte tomu tankvak a jede se na cesťáka 90 km/h a je to pohoda, užíváte krajinu, nikam se neřítíte a motor si točí 4000 a nijak neprotestuje. Motor má 4 podtlakové karburátory a nikdy jsem s tím problém neměl, když dobře zazimujete, není problém, za studena při teplotě 10°C startuje se sytičem na cvrnknutí. Tahle moto velice dobře poslouží těm, kteří chtějí něco na vyblbnutí, nechtějí lehnu a taky občas výlet ve dvou či v jednom při cestovním tempu. do úložného prostoru člověk dá povinnou výbavu, nějaký zámek a základní nářadí.

SERVIS MOTORKY, no, bylo to náročné, první co jsem vyhodil byly pneumatiky, majitel celkem dostna ní šetřil, což jsem zjistil až po čase. Dali jsme nové Pirelli Diablo. S tím jak na ní šetřil, se to na ní celkem podepsalo, jediné co s ní udělal, bylo koupě regulátoru dobíjení, výměna oleje a samozřejmě laděný výfuk Dominator (jediná věc která byla udělaná dobře). Po pneumatikách následoval olej, filtr vzduchový, olejový. A zatím to fungovalo. V březnu2016 na začátku sezóny to chtělo trochu víc. Začal jsem se nenávidět. Následovala řetězovka, přední tlumiče gufera a tlumičový olej. Poté začal zlobit regulátor...prostě Honda. Na regulátorubyly už trochu ohlodané dráty tak jsme dali nové. Dva týdnu v pohodě, pak opět kdesi stojím. Motorka měla bezúdržbovou baterku, hodil jsem ji do "kotle" a koupil klasickou kyselinovou baterku, od té doby vždy OK. Dále brzdové destičky přední i zadní a zadní kotouč, už byl popraskaný a to bylo už ošklivé. Dále chemické vyčištění nádrže, ložiska v kolech, svíčky, brzdová a chladící kapalina, to co tam bylo za chladící kapalinu...viz foto. A poslední věc, seřízení ventilů a karburátorů, to mi dělali v Českých Budějovicích v Yamaze, umí to tam dobře. Ještě jsme udělali držák na odrazku kvůli STK.Celkové náklady na servis a nějaké ty parádičky:

Přetěsnění tlumičů + olej - 3000 kč
Řetězovka (nýtovaná) - 5000 kč
Svíčky - 1200 kč
Olej (Repsol) + filtry - 1200 kč
Miniblinkry - 500 kč
CNC páčky - 2200 kč
CNC zrcátka - 1500 kč
Padáky - 1500 kč
Destičky (přední + zadní) - 2000 kč
Zadní kotouč - 2000 kč
Laďák Dominator - 3700 kč
Ložiska v kolech - 1500 kč
Vyčištění nádrže - 1000 kč
Regulátor dobíjení - 2400 kč
Baterka - 800 kč
Pneu - 4000 kč
Seřízení ventilů a karb. 2900 kč
Kapaliny (chlad., brzd.) 300 kč
Celkem 35200kč

A co říci závěrem? Honda Hornet je výborná motorka, i když mě hodně zlobila, litoval jsem, že jsem nejel pro eSVéčko, ale už jsem Hondě odpoustil. Mám s ní odjetou jednu seźonu asi 5000 km a musím říct, jsem rád za ten výkon a čtyřválec, neskutečně mi motorka sedí, není těžká a jede jako "prase". Samozřejmě vždy s rozumem. Jsem rád, že jsem opustil choppery a dal se na naháče, ale tím nic proti chopperům, ty motorky pořád miluju. Co bude dále...Hornet tu se mnou ještě dlouho bude a další motorka je vybraná, ale už to bude ten dvouválec co chci. A chci scramblera, i na nějakou tu polňačku. Bude to Yamaha XSR 700 , 55kW. Na sprintech ve Vodňanech Honda zajela trať 402,33 m za 11,88 s, a skončili jsme spolu na 5 místě z 20 motorek v kategorii naháč do 750 ccm, předjela Kawu Z750.Z polorozpadlého stroje, jsme postavili mašinu na zabíjení a jsem rád, jak jsem se rozhodnul. Konec.

Více na: http://www.motorkar...=clanky&cid=1626
Copyright ©




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Asso2
Asso2 napsal 12.03.21 v 19:27 10b.

Jarda_Hornet600
Jarda_Hornet600 napsal 12.11.16 v 11:34

Radan65, jak jsem psal...je to na každém, mě jen přijde 70 kW na začátek moc. Ohledně váhy a dívek...je to na každém, neříkám že to nejde...je to na každém, je potřeba na to sednout a vyzkoušet. Díky za komentář.

ferdys75
ferdys75 napsal 08.11.16 v 12:58 10b.

Skvělá volba. Mám taky Horneta a jsem s mím max spokojený. I delší cesty krásně zvládá. Hodně šťastných km.

HynekHoubini
HynekHoubini napsal 07.11.16 v 16:26

Ve stručnosti - motorku jsi koupil ode mě - viz. recenze co mám na svém profilu

Abych všechno uvedl na správnou míru, trochu mě mrzí to co v recenzi píšeš, protože já osobně jsem:
1) Měnil ložiska v kolech ( mám nafoceno rád pošlu :) )
2) Odrezoval nádrž ( věčně zanesené karburátory, kyselinu jsem měl přes známého z fabriky )
3) Měnil přední pneu na Pirelli Diablo a najel na ní tak 500km ( o zadní si věděl, že je na vyhození)
4) Přetěsňoval přední tlumiče ač jeden stále tekl - seznámil jsem tě s tím, že to teče a nic neskrýval, neotíral před tím než přijedeš - to fakt nemám zapotřebí
5) Od vyměněného regulátoru dobíjení si dostal fakturu - u Hondy známá věc, nevíš kdy odejde znovu
6) Baterka tam byla bezúdržbová půl roku - to jestli byla špatná nevím, s baterkou se může stát všechno, ale s tím se hádat nehodlám
7) Kompletně jsem vyčistil všechny čtyři karburátory ( fotky mám) a dodal laďák DOMINATOR
8) Upozornil tě, že určitě budou potřeba brzdy, že už za moc nestojí
No zkrátka podle mě co jsem mohl, jsem ti řekl. Motorku jsem tě nechal prolézt odpředu dozadu, půjčil jak si chtěl.

Když jsem motorku koupil, byl to hodně unavenej Hornet z Itálie a co bylo možný, jsem udělal. Trochu mě mrzí, že to popisuješ jako kdyby jsem do motorky nedal korunu, ale je to na Tobě. Jinak jsi to napsal hezky a jsem rád, že motorka slouží jak má. Já osobně jsem rok před Tebou s motorkou dojel stejně jako ty na čtvrtém místě na motosprintu a bylo to docela překvapení, protože motorka jezdí opravdu pěkně

Doufám, že jsem tě alespoň trochu překvapil a že trochu spytuješ svědomí
Jinak přeju spoustu šťastných kilometrů a jsem rád, že o ní pečuješ jak si zaslouží

Hynek

Radan65
Radan65 napsal 07.11.16 v 11:39 2b.

Není pravda že není pro začátečníky a křehké dívky. Já na ní začínal po 30 letech a dnes na ní jezdí dcera coby pětadvaceti letá křehká dívka. Musíš jezdit hlavou. Pak to jde.

Více komentářů



TOPlist