PROFIL MOTORKY

Honda CB 600F Hornet (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Mufiozo
Vloženo 14.10.2015
Aktualizováno 11.5.2017
Zobrazeno 3 300x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Hravá a hodná motorka. Oproti FZ6 mi příjde posed akčnější a žívější, stejně tak ovládání. Má lepší zvuk, takový dunivý. Celkově je motorka koncipovaná na zábavnou jízdu řekněme cca do těch 300km.

Motorka koupena od FIRMA:Karel Kovářík - Kmoto (Klatovy II)

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZ6 Fazer: Podstatně větší cena
Yamaha FZS 600 Fazer: Nebyla žádná pěkná k mání, ročník alespoň 2002+ s upgradem přední masky
Honda CB 600S Hornet: Menší výběr
Honda XL 650V Transalp: Vyšší cena a nic moc vzhled
Yamaha XJ 600: Nejpěknější motorka, bohužel jednak nebyla k mání žádná pěkná a taky jsem si nebyl jist, zda budu spokojen s výkonem

První dojmy - Krásná motorka, sedí se na ní ve velice živé pozici, příjemná ergonomie, krásně se ovládá, trochu brní do rukou. Ovšem po absolvování 500km cesty domů z Klatov, odkud jsem si motorku vezl, poznalo moje tělo středověk :-) ( výška 183cm / 100kg )

Motorku bych doporučil pro - Úplně pro každého, ale na delší cesty 4h a více v sedle to není to pravé ořechové. I pro začátečníka, který ovšem není blbec, je to hodná motorka. Zatím pořád moc nevyužívám celou pneu, ani mě to nějak extra neláká a uprostřed se mi začíná dělat ploška.

Doplňky na motorce - Reflexní proužky na ráfku, vyhřívané gripy, predstavec na riditka, vymolitanovane sedlo, kufr.

Recenze

Najeto asi 2000km, z toho 500km vkuse když jsem ji vezl od prodejce. A řeknu vám pohodlí na delší cestu je docela spartanské. Posez je udělaný mírně akční - ať si sednu jakkoliv, vždycky je nějaká část mojeho těla napjatá a neuvolněná - buď nesou zátěž ruce, když chci ulevit rukoum tak zase nohy, a nebo zase prdel na ne moc pohodlném sedle. Ta ergonomie je prostě dělaná na zábavnou a živou jízdu do okolí, nejlíp tak do 250km. Dá se ulevit rukám a nohám a na motorku zalehnout - to se pěkně protáhnu, hlavně na dálnici.

Hlavní zásluhu na tom má sedlo. Ne že by bylo nějak tvrdé, ikdyž i zde má rezervy, ale je hlavně vykrojené, že z něj sjíždím pořád dopředu. To dělá zbytečný tlak na nohy a při delší jízdě se to projeví nepohodlím. Přešít ho by jízdu podstatně zpohodlnilo. Možná ještě trošku zvednout řidítka představcem.

Hlavní nevýhoda Hornetů, co jsem se tak dočetl, je >>prý<< papírový rám - je třeba dávat bacha, jestli je rám rovný jak má. Bouračku jde hned odhalit zvednutím nádrže - rám je tam srolovaný. Což se naštěstí netýká mé motorky

Myslel jsem, že Japonci nepoužívají metrický systém, ale spletl jsem se, všechny závity, na které jsem narazil, jsou NAŠE

Spotřeba po koupi 6l/100km a po výměně vzduch filtru klesla na 5.3l/100, ještě zbývá vyčistit a synchronizovat karburátory, což by se mohlo taky pozitivně podepsat na spotřebě. Myslím že šetřílek se může dostat pod 5l/100km, když to bude jen lechtat a na dálnici pojede max 110km/h, obzvláště pak s kapotovanou verzí, která má menší odpor vzduchu.

Závady jen přicpané odvětrání nádrže v důsledku uškrcené odvětrávací hadičky, což mi způsobilo zdechnutí motoru po delší jízdě.

4000km - fajná motorka, ale po 300km (na okreskách) mě začnou bolet nohy a vůbec celé tělo a nepomáhá už ani delší přestávka :D ale myslím že na to půjde zvyknout. Co mi ale schází je možnost sjet si ze silnice, tlumiče jsou i na polní šutrovitou cestu dost tvrdé, je to kostitřas.

---

Takže takových 7000km najeto. S motorkou je třeba dost řadit, pokud se jede dynamičtěji. (pokud nechete točit zbytečně moc neustále a jezdit za 8l) Na předjetí dávám dolů 2-3 kvalty. Ve spodku nemá moc sílu, ale umí se naštvat když se vytočí. Vytkl bych posed, jsem na te motorce pořád lehce jakoby shrbený. Možná, že to je jeho účel. Jinak to točím tak do těch 6-7000ot., kde má okolo 35kw, když teda nepředjíždím nebo neblnbu - zatím mi z toho plyne to, že bych se spokojil s nižším výkonem a krouťákem víc odspoda. Snad se jednou poštěstí a koupím si F650GS Dakar, myslím že by mi to sedlo. Začínám potkávát plechovkáře co se mnou chtějí závodit, jednak na světelné - to si s radostíé dám, samozřejmě nemají a rozjezd žádnou šanci :D - druhak na rychlostních silnicích, tam už je to o hubu, neriskuju. Velice zřídka se stane, že nejde zařadit kvalt, jak už pár lidíé psalo, nepřesnost řazení, ejedná se o poruchu, nicméně už jsem se s řazením a spojkou docela zžil a přestalo se mi to dít, chce to grif a cit. Startování napoprvé, i teď v zímě, se sytičem a leeehoučce přidat plyn - a vždy to chytí. Nesmí se to pokazit hned naporpvé, protože se to uchlastá a jde to pak blbě. Jinak je to naprostá paráda

---

Tak najeto skoro 10 tisíc

S Dakarem jsem si to rozmyslel, neboť jsem přišel na chuť zatáčkám a oblíbil jsem si čtyřválec, myslím že Dakar by mi to za cenu toho občasného vjetí do terénu nevynahradil Zadní pneu jsem vyměnil z Bridgestonu (najeto necelých 10k) za Michelin Pilot Road 2, vlastnoručně, docela jsem se s tím najebal, ale už jsem přišel jak na to, takže si vyměním doma i předek. Plánuju ještě do pneu nasypat vyvažovací kuličky a jsem zvědav, jestli to opravdu zvedne nájezd na pneu, pokud to opravdu vymezí mikrovibrace, potom by mělo. Měl bych první konstrukční výtku a to k uložení zadního kola - při sundávání musí dolů i rozeta, což je otrava, v tomhle má FZ6 navrh, nehledě na to, že má od výroby centrální stojánek.

12000km

Motorku po nehodě se saharou jsem dal do servisu, protože začala cvakat. Servisman seřídil ventilové vůle a udělal synchra karburátorů, repasi přední vidlice a pár dalších věcí, motor je prý ok a v dobré kondici, už to necvaká, a jede to dost jinak, motor má jinačí projev a zvuk, předtím to bylo "vysavačoidní" a teď je to takové "drsnější", rychleji jde do otáček, líp startuje, líp táhne, při ubrání plynu to je plynulejší a neškubne to tak. No a samozřejmě je to celkově nářez, pořád mě ta motorka něčím překvapuje co dokáže

Takže motorka má nové pneu, Michelin Pilot Road 2, nejlepší recenze co jsem našel, někteří psali i o scifi nájezdu 18000km. Pneu jsem si přezul sám a místo vyvážení ráfků jsem do pneu nasypal vyvažovací kuličky. A ono to funguje! Jsou na vícenásobné použití, takže ušetřeno za vyvažovačku.

Přešil jsem si na motorce sedlo, teď je pohodlnější, není to teda zrovna profi, ale zase materiál mě vyšel jen na 800,- . Už jsem se přistihnul, jak se mi pořád nechce a nechce vracet domů z jízdy. Nicméně tip ťop to ještě pořád není. Jsem velice spokojen s motorem, mám výkonu kolik chci. Serou mě ale srágorácké benzínky, jak benzín stojí za prd, jde to hned poznat.

Takže konec června a já tam namontoval novou retezovou sadu, s ozub mensim prednim koleckem. To je nadhera jak to ted jede krasne plynule, skoro bych rekl uplne jina motorka a mensi pastorek byl jen k dobru, podstatne lepsi jsou rozjezdy. Stary retez uz mel dost, v jednom miste byl tak propnuty, ze to dost presahovalo limit, v jednom zase tak napnuty, ze to taky bylo mimo limit. Kolecka byly ok, takrka bych rekl neopotrebena, ale tak vymenil jsem je taky.
PS: moje vyplata nenavratne mizi v benzinu, za mesic najedu 2500km.

TODO:
V prednim kole je na vymenu jednu lozisko, zadna hruza ale bude to hned, zadni by mozna taky sneslo. Pri te prilezitosti premerit preventivně osky kol. Revizi potrebje palivova soustava, hadicku od nadrze je treba vymenit, ostatni procistit, pri te prilezitosti i karbce. Baterku premerit. Bowden tachometru ma protrzenou prachovku; bowden spojky vymenit za novy. Bowdeny plynu promazat zaroven s cistenim karbcu. Hadicka prepadu nadrze protrzena a zterela, ale vzhledem k tomu ze se vyuzijou jednou za uhersky rok a k tomu, jake smejdy tvrde hadicky se prodavaji...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Asso2
Asso2 napsal 12.03.21 v 19:28 10b.

ramirez_zero
ramirez_zero napsal 01.08.16 v 14:50 10b.

jiřikgsr
jiřikgsr napsal 10.11.15 v 14:58 9b.

Dobrá volba,Tyto stroje to jsou držáky když jim dáš servis.intervaa jak máš.At to lítá

RoSaHaryBob
RoSaHaryBob napsal 25.10.15 v 19:33

slouží pořád dobře? teď přes zimu chci pořídit šestku Horneta jen nevím, jestli je lepší připlatit si a pořídit rok 2005, nebo starší..

-HARYS-
-HARYS- napsal 21.10.15 v 15:06 10b.

Ať Ti to jezdí !

Více komentářů



TOPlist