PROFIL MOTORKY

Honda CB 600F Hornet (2000)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Dekker.dave
Vloženo 27.2.2012
Aktualizováno 15.5.2016
Zobrazeno 7 966x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Popis motorky


Má to dvě kola, jeden motor, sedací část a trubku který se drží při jízdě.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Čeňkův motobazar (Znojmo 2) - Žádný problém, prakticky veškeré papírování zařízeno, za příplatek předprodejní servis, rok záruka a motorka nakonec dovezena až domů.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSF 600 Bandit: Slabší výkon, poměrně časté negativní názory na kroutící se rám.
Yamaha FZ6 N: Trošku jinde cenově.

První dojmy - Při přestupu z líný 125ky jsem byl vyvalenej ze zátahu. Díky nezvyku mě po několika kilometrech bolel celej člověk, asi jsem moc za ní tahal (opět zvyk ze slabší-hned plnej kotel). Jinak žádný záludnosti a po pár stovkách kilometrů se začala objevovat vzájemná náklonnost a jistota v ovládání.

Motorku bych doporučil pro - Hornet je vhodnej do začátku jako vstupní motorka do vyšších tříd a s trochou opatrnosti a respektu i jako první motorka vůbec.

Doplňky na motorce - Výfuk Mivv X-cone, vzduchový filtr BMC, Dynojet Stage I, padáky Rutan, páčky Rutan

Recenze

Motorka nakonec prodaná jako padená ze stojánku a ve stavu "stačí sednout a jet" uživateli NAPY :D

Po nějakých šesti, sedmi letech jsem se začal ohlížet po něčem větším. Přece jen, 125kové enduro z Číny mi už upřímně nestačilo a tak jsem začal vybírat z klasický trojice Hornet, Bandit, Fazer.

Po referencích padla volba na Horneta a po chvíli rozhlížení jsem koupil přes jeden bazar dovezenou z Itálie (Čeněk se mi ozval na poptávku přes tento web). Na místě mě trochu zarazilo 66000km najeto, ale co... Říká se vybírej, ale nepřebírej a tak se stalo, že se motorka objevila u mě doma.

Celá motorka je stavěná tak, aby ničím nezáludným nepřekvapila. Od motoru, přes podvozek, těžiště, až po posez se chová přesně tak, jak by člověk od takový motorky očekával. Je to ideální vstup do vyšší třídy, zvyknete si silnější motor, ostřejší brzdy i celkovou větší hmotnost a rozměry. K začátečníkům se Hornet umí chovat krotce a ohleduplně. Když už se trochu vzájemně oťukaj, tak motorka s radostí dokáže, že sportovní svižná jízda je to, co jí vyhovuje nejvíc a přitom si pořád zachovává svou předvídatelnou povahu a chování. Díky tomu i po naučení pořád nabízí dávku zábavy.

Tenhle starší model je osvobozen od různých elektronických pomocníků. V kombinaci se svou charakteristikou je ale pomalu ani nepotřebuje a díky tomu se člověk naučí, jak se taková silnější motorka dokáže chovat. Elektroniku samozřejmě neodsuzuju, jako je dneska v módě. Stejně 90% lidí jezdí tak, že ta elektronika jim do řízení ani nezasáhne.

Motor
Motor je lineární, vespod jde o hodnýho beránka a v druhý polovině spektra otáček Hornet dostává svýmu jménu - sršeň. Konkrétně do nějakých 7000rpm motor chytá druhej dech žene se až k omezovači. Na rovinky to ovšem není, na to si sežeňte nějakou kapotovanou raketu. Spotřeba se hodně odvíjí od stylu jízdy. Nechal jsem karburátory upravit sadou Dynojet Stage 1. S ním jsem měl nejmenší spotřebu 4,5l/100km. Je ale třeba říct, že se jelo v koloně motorek, kde průměrná rychlost byla okolo 80kmh. Na druhou stranu, při ostré jízdě si motor klidně a bezostyšně řekne o 8,5l, ale to už musí jít o opravdu ostrou jízdu, kdy už motor sahá na svoje limity a víc už prostě nemůže. Proto je dobrej kompromis pro zábavu/spotřebu držet otáčky od nějakých 6000rpm-9000rpm. S tímhle stylem jízdy mám dlouhodobou spotřebu kolem 6,5l/100km, což už je fajn.

Brzdy
Brzdy sdílí povahu s motorem. Přední čtyřpístkový Nissiny se lehce dávkují a zabírají úměrně ke zmáčknutý páčce. Nedochází k žádným náhlým zakousnutím. Zadní dvoupístek je docela mdlej, tak jako u většiny motorek. Většina lidí ho používá jen při stání na křižovatce. Při rychlejší jízdě v zatáčkách ale zadek používám celkem často, protože se při prudším brzdění dost potápí předek a lehkým přišlápnutím zadní brzdy se motorka před zatáčkou alespoň trochu vyrovná. Pro běžnou jízdu s občasným výplachem jsou brzdy dostačující, ale jakmile dostanou trochu záhul v zatáčkách, tak je znát jejich postupný umdlévání, což maj nejvíc na svědomí gumový hadičky. Chystám se měnit obložení, kapalinu i hadice za pancéřovaný, takže očekávám trochu zlepšení.

Podvozek
Co se podvozku týče, tak rám drží dobře. Není to sice jako jízda po kolejích na supersportech (zdravím Deltabox), ale na naháče ve svý třídě drží parádně. Obutý pneumatiky jsou sportovně-cestovní Dunlop Sportmax Roadsmart 2 a naprosto stačí i k broušení stupaček. Dle mě není třeba sportovních jednosměsek nebo snad i závodních slicků. Co se tlumičů týče, tak to je docela průser. Přední se nedají nastavit vůbec a jsou dost měkký. Moc tomu nenahrává i fakt, že na pružiny za celou dobu nikdo nejspíš nesáhnul a tak už ztrácí svoje vlastnosti. Pro naše běžný silnice, proč ne. Pohltí to kdejakou nerovnost, ale motorka má tendenci se houpat. Před zatáčkama s nástupem brzd se předek potápí opravdu hodně a je třeba dorovnávat zadní brzdou. Zadní tlumič je taky poměrně měkkej a nechá se u něj nastavit pouze doraz na 7 různých stupňů (přístup k tomu kroužku je taky docela na hovno). Díky kombinaci rychlosti, moje váhy (120kg) a odstředivý síly, jsem už zvládnul škrtnout výfukovým svodem, co je pod motorem (jde o "spolupráci" konstrukce motorky a vlivu sil v zatáčce). Nenechte se odradit mým prskáním, jezdím na původním podvozku celou dobu a nechá se to a pokud nehodláte řezat zatáčky, tak vám podvozek jako nedostačující nepřijde. Každopádně já se chystám vyměnit pružiny ve vidlích za progresivní s hustějším olejem, mám už vyhlídnutou sadu od Wilbersu. Zadní monoshock bude asi plně stavitelnej od Hagonu, ale s ohledem na jeho cenu s zatím přečkám s utaženým dorazem.

To ostatní
Tady už všechno shrnu pod jeden bod. Vezl jsem pár spolujezdců, od metrákovýho kořena až po 50ti kilovou holku. Všichni si stěžovali, že kloužou dolů, což jsem pocítil i já a hlavně moje kule namáčklý na nádrži při sebemenším brzdění. Tady je řešením nechat přešít sedlo a potáhnout ho textilií.

Úložnej prostor pod sedlem je dostačující. Nacpe se tam lékárnička, nějakej ten vercajk a ještě zbyde místo na nějaký pičovinky (cigára, doklady,...). Rozhodně nečekejte, že tam nacpete velkou Poděbradku.

Průser nastává, když chcete chytit za sebe nějakou bagáž. Gumicuky není prostě kam zaháknout. Prostě ne. I podělaná supersportovní CBR600RR má kolíky přímo na tohle určený, Hornet má lautr hovno (nepopírám, že by tam nešlo něco takovýho dodělat). Nakonec jsem odvezl batoh na zádech (taky že mi potom děkovaly). Nádrž je naštěstí kovová, takže se tam nechá pohodlně chytit jakejkoliv tankvak s magnetama. Dejte si majzla na takový ty gumový síťky s háčkama. Jednou jsem je použil a odřely mi těma svýma háčkama lak. Ještě že chystám časem novej.

Úpravy
Plánovaný
-Progresivní pružiny+hustější olej (Wilbers)
-Stavitelnej zadní tlumič (Hagon)
-Opletený brzdový hadice (HEL)
-Možná dvojitý přední světlo se štítkem (ve stylu Buell XB)
-Zadní blatník
-Novej Lak

Hotový
Výfuk Mivv X-Cone
BMC vzduchovej filtr
Dynojet Stage 1 + seřízení na brzdě
Rutan padáky
Rutan páčky
Barracuda řidítka
Barracuda závažíčka
Barracuda gripy

PS: Kdekdo se mi tlemí, že se furt šťourám v motorce, která letos překročí 80000km najeto, ale nějak mi ta žlutá mrcha přirostla k srdci.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DefinitionHigh
DefinitionHigh napsal 13.05.16 v 10:41

pro motorku a pro tebe

Ricous
Ricous napsal 24.04.16 v 00:44 10b.

rybíz5
rybíz5 napsal 27.01.15 v 22:44 10b.

Sereš mě ale dám ti 10B at vidíš že jsou tady na foru i slušný lidi

Dan-D
Dan-D napsal 04.12.14 v 21:48 10b.

Dávám 10b !! A taky doufám že můj hornet najede to co tvůj !

PePe89
PePe89 napsal 28.09.14 v 10:28 10b.

Více komentářů



TOPlist