PROFIL UŽIVATELE

Jarda_Hornet600

Offline: 27.10.2023 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 26
Město: Český Krumlov
Lokalita: Český Krumlov...
Body komentářů: 1
ID uživatele: 271153
Registrace: 9.12.2015

Adresa profilu:http://jarda_hornet600.motorkari.cz (Sdílet)


Honda Hornet 600 (1998)

Článek o tom jak to bylo s mojí Hondou, proč zrovna ona i to co jsem s ní vše udělal.

Jak bych začal tento článek, začnu tím s čím jsem jezdil před Hornetem. Jako mojí první společnicí na cestách byla neznámá Aprilia Red Rose 125, malá motorka, dvoutakt na začátek motorkařiny. Byl to chopper, pro nic jiného jsem nikdy nežil, vzhlížel jsem ke svému bratranci...prostě jinak to ani nešlo, první motorka musela být chopper. Tehdy jsem ještě říkal: když motorka, tak vždy chopper, nic jiného. Ale časem jsem začal toužit po vyšším výkonu a rychlosti. Jezdili jsme v partě kluků a jeden z nás již jezdil na Yamaze R6 a v tu chvíli jsem se zamiloval do nádherného zvuku sportovního výfuku. Obrátil jsem, další motorka bude sportovní. Ale lehnu jsem nechtěl a rozhodl jsem se pro naháče. Líbí se mi když je vidět motor a naháč nemá takový posez jako lehna, neleží se na tom, vzpřímenější pozice, vhodné i na cestování. K výběru samotné motorky. Kritéria byla: Japonský výrobce, vodou chlazený dvouválcový motor, přední dvoukotoučová brzda a kulaté přední světlo. (na světle jsem trval, nejsou mi moc po chuti ty nové masky!) Motorku samozřejmě ojetou, na novou by nebylo, ale další motorka už bude nová, o tom později. Výběr byl jasný: Suzuki SV650, není co řešit. To by Vám ovšem cestu nesměla zkřížit Honda Hornet. Jak jsem se k ní vlastně dostal. Už jsem byl domluven, že pojedeme s kámošem do Pardubic pro ono "eSVéčko". Nicméně jsem z Jižních čech a bylo to trochu dále. Jen tak před ranním odjezdem jsem ještě večer projel inzeráty a vykoukla na mě Honda. Splňovala víceméně vše co jsem potřeboval, až na výkon toho jsem se trochu bál, ale řekl jsem si, začnu pomalu, ono to půjde, také to nebyl dvouválec, ale budiž, jedu se na ní jen podívat a uvidíme. (53kW Suzuki, 70kW Honda). A byla ve Velešíně, to bylo od nás dobrých 15 km cesty. Zrušil jsem odjezd do Pardubic a jeli jsme se podívat na Hondu. Majitel byl ochotný, svezl mě, prostě to vše co je potřeba. Šel mě svézt. To byla téměř moje smrt. Na rovince mi řekl ať se ho pořádně chytnu. Poslední údaj který jsem viděl na tachometru byl 190 km, pak už jsem radši zavřel oči. Pro člověka který jezdil 120 km max to bylo šílené, Hornet mě nadchnul, tak jsme si plácli, já jsem si naložil Hondu na káru za auto (jo, bál jsem jí tak moc, těch 15 km neznámé cesty se mi nechtělo, dnes se tomu směji :D ), majiteli předal peníze a vesele jsme vyjeli, udělali přepis a byla má.  Pro motorku jsme jeli 5.12.2015, no když jsme přijeli domů, tak mě kámoš ukecal, vzal svojí mašinu a tehdá ještě bez přepisu, pojistky a v zimě, ale bylo hezky, s techničákem a kupní smlouvou jsme vyjeli 20 km kolem komína.

SERVIS MOTORKY, no, bylo to náročné, první co jsem vyhodil byly pneumatiky, majitel celkem dost na ní šetřil, což jsem zjistil až po čase. Dali jsme nové Pirelli Diablo. S tím jak na ní šetřil, se to na ní celkem podepsalo, jediné co s ní udělal, bylo koupě regulátoru dobíjení, výměna oleje a samozřejmě laděný výfuk Dominator (jediná věc která byla udělaná dobře). Po pneumatikách následoval olej, filtr vzduchový, olejový. A zatím to fungovalo. V březnu 2016  na začátku sezóny to chtělo trochu víc. Začal jsem se nenávidět. Následovala řetězovka, přední tlumiče gufera a tlumičový  olej. Poté začal zlobit regulátor...prostě Honda. Na regulátoru byly už trochu ohlodané dráty tak jsme dali nové. Dva týdnu v pohodě, pak opět kdesi stojím. Motorka měla bezúdržbovou baterku, hodil jsem ji do "kotle" a koupil klasickou kyselinovou baterku, od té doby vždy OK. Dále brzdové destičky přední i zadní a zadní kotouč, už byl popraskaný a to bylo už ošklivé. Dále chemické vyčištění nádrže, ložiska v kolech, svíčky, brzdová a chladící kapalina, to co tam bylo za chladící kapalinu...viz foto. A poslední věc, seřízení ventilů a karburátorů, to mi dělali v Českých Budějovicích v Yamaze, umí to tam dobře. Ještě jsme udělali držák na odrazku kvůli STK. Celkové náklady na servis a nějaké ty parádičky:  

Přetěsnění tlumičů + olej - 3000 kč  Řetězovka (nýtovaná) -     5000 kč Svíčky -                             1200 kč Olej (Repsol) + filtry -        1200 kč Miniblinkry -                        500  kč CNC páčky -                      2200 kč CNC zrcátka -                    1500 kč Padáky -                           1500 kč   Destičky (přední + zadní) - 2000 kč Zadní kotouč -                   2000 kč Laďák Dominator -            3700 kč Ložiska v kolech -            1500 kč Vyčištění nádrže -            1000 kč Regulátor dobíjení -         2400 kč Baterka -                            800  kč Pneu -                              4000 kč Seřízení ventilů a karb.    2900 kč Kapaliny (chlad., brzd.)    300  kč Celkem                          35200 kč

A co říci závěrem? Honda Hornet je výborná motorka, i když mě hodně zlobila, litoval jsem, že jsem nejel pro eSVéčko, ale už jsem Hondě odpoustil. Mám s ní odjetou jednu seźonu asi 5000 km a musím říct, jsem rád za ten výkon a čtyřválec, neskutečně mi motorka sedí, není těžká a jede jako "prase". Samozřejmě vždy s rozumem. Jsem rád, že jsem opustil choppery a dal se na naháče, ale tím nic proti chopperům, ty motorky pořád miluju. Co bude dále...Hornet tu se mnou ještě dlouho bude a další motorka je vybraná, ale už to bude ten dvouválec co chci. A chci scramblera, i na nějakou tu polňačku. Bude to Yamaha XSR 700 , 55kW. Na sprintech ve Vodňanech Honda zajela trať 402,33 m za 11,88 s, a skončili jsme spolu na 5 místě z 20 motorek v kategorii naháč do 750 ccm, předjela Kawu Z750. Z polorozpadlého stroje, jsme postavili mašinu na zabíjení a jsem rád, jak jsem se rozhodnul. Konec.

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (4x):

Motorky: Yamaha YZF-R6, Suzuki SV 650, Honda CB 600F Hornet, Aprilia Red Rose

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
Kawalumpik napsal 08.12.2023 v 23:31

Právě rvu prachy do synovy CBR 600 F 1998. Už se těším na 10 litrů za repas hlavy a sháním kompletní plasty. Že to není naháč. Ale co, na jaře přepis na mě a žádná lítost nebude. Máš japonku, nebo jak se pošklebují Harlejáři, rejžáka, ale když je v cajku, není co řešit a lítá jako píchlé prase. Gratuluji k dobré volbě.

Petr_CB1000R napsal 08.11.2016 v 22:52

Hornet 600 byla moje první motorka. Tahal jsem za plyn co to šlo, nikdy žádný servis kromě výměny náplní. Nikdy mě nenechala ve štychu. Kromě baterky, Vartu nikdy nebudu doporučovat. Prostě ideál a kompromis cena/výkon. Jen si musíte zvyknout na úšklebky nehondařů.

Tak ať se daří.

KATRTER napsal 07.11.2016 v 18:59

Super čtení ,a tý práce . Taky sem si naběhl mám hondu cbr 600f a už jsem do ní nacpal taky dost..tak ať slouží a hodně v poho... .kilometrů

Jarda_Hornet600 napsal 04.11.2016 v 21:04

Jo, širší řídítka, to je problém všech Hornetů, ale jsem menší člověk, mě to sedí. :)

ras62 napsal 01.11.2016 v 07:12

dobrý čtení o skvělé motorce ,
co zkusit širší řidítka


TOPlist