Jawa 50/21 Pionýr (1964)

Vloženo 11.8.2016
Aktualizováno 22.2.2017

Zdravím, jawa 21 moje 1 motorka

Jawa 50/23 Mustang: mustang mi připadal jako koza :D 21 je dle mého názoru nejhezčí pionýr :-)
Simson S 51 Elektronik: málo inzerátů, byl nad moje finance

První dojmy - Když jsem ji po 1 uviděl, vzpomněl jsem si hned na mého dědu, který jako kluk na ní jezdil a vyprávěl mi své zážitky. Také mi přišla hrozně lehká, něco jako těžší kolo:D

Motorku bych doporučil pro - rozhodně pro všechny rebely kteří chtějí nesmrtelný stroj a žít "Pincek life" :D a hlavně pro začátěčníky, jak říkává můj táta je lepší začít na slabých motorkách a získat zkušenosti než mít hned silnou se kterou se stejně někde vyštípete :-) já jsem tak udělal a nelituju toho

Doplňky na motorce - zatim nic, akorát plánuju jiné sedlo

Jak to všechno začalo:

Už jako malý kluk jsem chtěl jezdit na motorce. Táta mě občas vozil na jawě 250 kterou poté prodal. (Do dneška toho lituje :D) ale co se dá dělat... Vždycky jsem měl slabost pro Choppery/cruisery ..klasika, vysoký řidítka válce do "V" ale jelikož jsem byl ještě malý, musel jsem si chvíli počkat . O motorky jsem poté delší dobu nejevil moc zájem, páč rodiče stím nesouhlasili, že je to nebezpečný atd..a už ve 13 jsem zkoukával inzeráty na bazarech :D ale stejně z toho nic nebylo. Poté mi táta řekl že by jsem měl začít na něčem slabším, tak jsem si pořídil Pincka :D když jsem ho dotáhl domu, byla to hrůza když jsme ho s tátou rozebrali, chcípal na volnoběh, (ale za studena držel), prosakoval benzinový kohout, všechno teklo, nebrzdilo to, zadní brzdila ale nevracela takže to potom brzdilo furt a já ji musel ručně povolit -_- ..vyřešeno vložení pružinou :D ale stejně se na to budu muset podívat, polovina věcí byla ve vnitř zdrátovaná, zbindrovaná, (ani benzinova hadička nebyla origo) ..a už začali 1 investice :D ..během týdne co jsem ho měl jsem vyčerpal benzin a vyklepal nádrž (naházel jsem tam šrouby a matice, a trochu k tomu nalil benzín a klepal a klepal, poté byla nádrž od rezi a ten benzin s olejem co vní byl...ani nemluvě...)
, když jsme sundavali nádrž, byla tak zanesená špínou ta motorka, táta říkal že tak 10-15 let okolo tý nádrže nikdo nešahal, a celkem vůbec, ta motorka musela u předchozích majitelů trpět, nevim kdo ale ten kdo ji stříkal narychlo barvou nebyl schopen ani pincka odstrojit, to znamená...modrý kola,světlo, přední vidlice, boční karter...hrůza..koukam že ten kdo ji "lakoval" musel být nějaký profesionál, každopádně tuto zimu ji s tátou budeme dělat do původního stavu jako z roku "64 ..asi bude potřeba i udělat výbrus a nové těsnění motoru. nejsem žádnej inženýr ale nejspíš chcípá tím, ztrácí tlak, nebo je prasklý kroužek ... sem tam jsou i nějaké vůle ..Ale motorka je super..mam tam i "laďák" a má trochu hlubší zvuk ...dle mého zní jako kámošovo NSR :D ..mam ji cca měsíc a něco ale už vim že i přes ty protiklady jsem si vybral správně, toho co prožila, a jak pořád jezdí ...je vidět že dřív ty stroje byly kvalitní...ale teď je myslím si v dobrých rukou nikdy jsem před pinckem žádnou motorku neměl, akorát jsem občas řídil skůtra a byl jako spolujezdec, ale jsem za něj rád..myslím si že už ho zvládam celkem slušně, dřív mi dělali problem rozjezdy, je třeba si hrát se spojkou ..a to dost hodně :D než jsem se po 1 rozjel tak jsem ho uchcal xD ale je to dobrý stroj do začátků, hlavně pro začátěčníky jako jsem já ..Už šetřím a plánuju příští rok si koupit můj sen ..Chopper :O ..přemýšlel jsem o Yamaze Virago 125 nebo Suzuki Intruder 125, klidně napište svůj názor nebo zkušenosti ohledně těchto 2 motorek no jo a já půjdu...
Postupem času budu přidávat více info peace

25.9 2016 - už to budou 3 měsíce co mám Pincka a spokojenost, u kámošů ve škole jsem si vybudoval charakter rebela a díky pionýrovi jsem navnadil kamaráda (který byl odpůrce motorek) aby si taky koupil motorku :D ale začínám pochybovat o pinckovo původu ..všechno co jsem si zjišťoval naznačuje že přece jen nakonec mám 05 :/ ale nikdy jsem toho samého co mám nikdy na netu neviděl ..mno, možná že přece jen je upraven, ale co..je aspoň original :D včera jsem na něm svezl svého 1 spolujezdce..mou sestru se kterou jsme trhali asfalt xD ne kecam, jeli jsme do kopce a ségra křičela přidej ! a já řval "Víc to nejede!" a to jsme jeli asi 20km/h ..plánuju že tam dám 12cti zubý kolečko. Zjistil jsem že i kola jsou originál z výroby, a taky že na to jaký to je starý cvalda tak má dobrý zátah to říká i táta tak možná že si ho i necham :D Pinchester má i své nedostatky, ale mě to nevadí, slyšel jsem že 1 týpek jezdil na olej od hranolek a to mě málem složilo tak já zase půjdu, přiložím i nějaké foto

22.2 2017 - asi před týdnem jsem se nudil a šel jsem se do garáže podívat na chrchla. Oprášil jsem ho, zkontroloval zda je vše ok a zkusil jsem ho nakopnout a co se nestalo. Možná to zní neuvěřitelně ale na 4 pokus se mi ho podařilo nastartovat A taky už jsem zjistil kdo mi tou modrou barvou zblil kromě plechů i kola, bubny, tlumiče a bzučák. Byl to ten kluk co mi ho prodával, nedávno jsem viděl jak zase prodává jinýho pionýra opět s profesionálním nátěrem Každopádně až bude hezké počasí tak se na něm projedu, teď je to pořád ještě o hubu

Pálenka_sk
Pálenka_sk napsal 21.11.20 v 03:25 7b.

No podľa ročníku toto není 21 ale buď to bude klasická 05 prerobená kde len dali dole reumáče alebo sa môže jednať o dosť vzácny úsok 05 sport, treba zistiť :)

davidsoon10
davidsoon10 napsal 14.08.16 v 21:11

Pěknej kousek a máš v tom hodně práce... To se cení! :) 10b

davidsoon10 napsal 14.08.16 v 20:08 10b.

speroure
speroure napsal 14.08.16 v 18:38 7b.

To je prostě LEGENDA !!

crowack
crowack napsal 14.08.16 v 13:50 10b.

Hochu hochu, podle kříže a pravé škeble to není 21 ale 05! Beztak někdo sundal revmáče a dal tomu břiško z 21... Jakej tam je karbec?