Pro mě nejkrásnější motorka na trhu.
Motorka koupena od FIRMA:A Spirit (Praha 4-Braník)
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki W 800: Krásnej motor, ale nesedí mi sedlo a barvy
Triumph Bonneville T100: Toužil jsem po něm snad 10 let a když už jsem měl peníze srdce se přiklonilo k Itálii
Triumph Scrambler: To samé co T100
Yamaha XT 500: Sehnat v dobrém stavu není nejsnažší ikdyž jsem v německu nejednu zrenovovanou viděl, pak je z ní krásnej veterán
První dojmy - První jízda byla 160 km z Prahy domů a z větší části po dálnici. Naposledy jsem si z Prahy vezl domů Fireblada a nyní jsem si říkal, že pojedu na pohodu. Netěšil jsem se a myslel jsem, že dálnici přežiju v nějakých 130-140km/h. Vyrazil jsem a po chvíli jízdou 130 km/h jsem zjistil, že to nebude to pravé ořechové a spomalil na 120. Za chvíli rychlost klesla na 115 a 90% dálničního přesunu jsem se vezl v pravém pruhu a pomalu dojížděl kamiony a vzpomínal jak jsem před lety na stejném úseku letěl tak o 150km/h rychleji. Tak nějak mi to ale vůbec nevadilo a asi i tím jak jsem zestárnul a vyzrál si to bublání v pravém pruhu užíval. Před sjezdem z dálnice jsem zastavil na odpočívadle, abych zjistil jak je na tom můj kolega v autě. Po zastavení mi brněly od vibrací všechny prsty na rukou a chodidla. Opět oproti japonskému sametovému 4 válci rozdíl jak sviňa, ale také mi to vůbec nevadilo a byl jsem rád. Po dalších kilometrech mě začal bolet zadek od sedla a zápěstí, ke konci mi už ty vibrace vadit začaly.
Recenze
Když to shrnu po první jízdě, tak v zrcátkách jsem neviděl nic, celé se to klepe, při podřazení s meziplynem motorka cukne vpravo, je to celkem nepohodlné i ve srovnání se supersportem a v zatáčkách jsem zatím dost nejistý.
ALE pro to vše jsem si tu motorku kupoval a od začátku jsem věděl, že na rychlostkách a dálnicích jezdit nebudu.
úložný prostor
žádný - postupem času zjišťuji, že se pod sedlo nevejde ani zámek na kotouč a doklady tam mám strach dávat, aby nevypadly, zato je tam pláštěnka na sedlo a něco málo nářadí (imbusy, C-klíč a šroubovák).
brzdy
dobré - slýchal jsem v recenzích, že je to slabota, ale s tím nesouhlasím, zadek brzdí nezvykle silně a předek na ty rychlosti v kterých se motorka pohybuje je plně dostatečný. Překvapivě silně brzdí motor
motor
dobrý - výkon neřeším a s tím provozem kolem, kdy má každá rodina několik aut těch necelých 50 koní stačí. Mě by stačilo asi i 30. S kamarády co mají 180+ koňové supersporty jezdit moc nebudu a motorku jsem zaměřením zařadil někam na vyjíždku s partou Jawkařů s 350. Prostě když vzpomenu 20let zpět na mou Jawu 350 typ 640, tak mi ta motorka přijde podobná. Pocitově stejná cestovní rychlost rozměry a chování v zatáčkách. Když je ale třeba, tak na plnej plyn to Guzzina umí rozjet. Projev motoru zatím těžko soudit (mám najeto něco přez 200). Vstřikování mi vespod přijde trochu neklidné a na 5 rychlost motor v rozmezí 80-100km/h běží zvláštně a je lepší podřadit na 4, ale pak se zbytečně točí (tuším, že tam asi bude nějaká nesmyslná úlitba pro plnění emisí). Škoda, není to na nějaké brumlání na 5 v rychlostech pod 100 km/h ikdyž motorka na to krouťák má - toto je zatím jediná věc co mě zklamala. Převodovka je naproti tomu úplně v pohodě a proti tomu co jsem četl nemám připomínek, to že někdy úplně nezaklapne první kvalt je detail
tlumení a pérování
Fajn - na silnici bez připomínek a když jedu na zahradu, tak se dá i po polní cestě a není to nic nepřirozené
podvozek a geometrie
chce to zvyk - motorka mi přijde po letech na supersportech přirozeně dlouhá a mám dost váhy na prdeli. Zkusím o pár mm popustit předek v brýlích a uvidím. Každopádně myslím, že po pořádném seznámení, nastavení všech páček a nalezení vhodného nastavení zadku to bude do zatáček příjemná záležitost
celek
paráda -
zvuk je až s podivem, že to taliánům prošlo, tak nějak ani není třeba laďáků (snad jen pro efekt a dalo by se uvažovat o omotávkách svodů). Motor díky tomu že je to vzducháč má také pěknej mechanickej zvouček.
Barevně je to pecka. Nakombinovat chrom s krásnou červenou na rámu a nábojích, k tomu černou a hnědou na sedle je paráda, stejně tak jako kožené řemeny na nádrži. Nádrž vyžaduje neustálé leštění, protože každý dotek je vidět (stejně jsem si ji koupil abych měl co leštit a blýskat). Jo a k tomu leštění, díky kardanu už žádný bordel od řetězu a to se cení.
Italská retro aura funguje. Kam jsem přijel tak jsem vzbudil zvídavé pohledy - tohle umí málokterá motorka.
Super, a teď bych ještě ocenil dojmy rovnající se roku 2023, kdy už jste spolu strávili dost času na předání dojmů po letech…
Ano, nezbývá nez souhlasit na 100%! Vše je správně!!
Pěkná recenze a Racer je fakt pecka!
Já ještě svýho novýho Speciala ani nevložil, ale stejně musím nejprve nasbírat více poznatků. Tak ať ti parádně jezdí a snad se někdy potkáme na srazu MG V7.
Racer se jim moc povedl
, jde vidět, že jízdu si lze užít i s relativně menším výkonem.
Racer se jim moc povedl
, jde vidět, že jízdu si lze užít i s relativně menším výkonem.