Ideální cesťák pro jednoho.
Zvolena do party se Suzuki GZ 250 Marauder (miláček mojí ženy).
Motorka koupena od martinavok (Bašť)
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - Přesedl jsem na ni z Kawasaki ER-6N (proto můj nick) na jaře 2012. Vůbec jsem ji neměl v hledáčku a narazil jsem na ni náhodou při návratu z pokusu o nákup jiné motorky. Překvapilo mne, jak svižně jede, ačkoli jsem byl zmlsaný dvouválcem 650 a čekal jsem spíše bídu a utrpení. Chyběl mi jen decelerační efekt motoru a to hluboké zabublání do výfuku. Daň za lehkost a spotřebu. Musel jsem ji zvednout (předchozí majitelka ji měla puštěnou o 20 mm dolů), ale jinak mi hned sedla.
Motorku bych doporučil pro - Pro mne ( ročník 1959, rád cestuji, silnější kubaturu jsem pár let jezdil a nepotřebuji si nic dokazovat ).
Doplňky na motorce - Po předchozí majitelce:
- ručně dělané sedlo
- padáky
- štítek Givi
Doplnil jsem:
- nosič a kufr TRK 46
- držák navigace
- centrální stojan
Recenze
Potřeboval jsem lehkou motorku ke společným cestám s manželkou, která jezdí Suzuki GZ 250 Marauder. Měli jsme za sebou dvě motodovolené a Kawa (ER-6N) byla do party se čtvrtlitrem prostě nešikovná (váha, spotřeba, zbytečně vysoký top speed).
Od jara 2012, kdy jsem koupil CBF 250, tyto dva čtvrtlitry ochutnaly mnohá alpská sedla, dojely k Balatonu i do Dalmacie, na nejvýchodnější Slovensko, ...
Příjemná je jízda tak do 100 km/h (cca 7 tisíc ot/min), víc sice umí docela snadno, ale nerad ji držím dlouhodobě pod krkem. Proto jezdím po dálnicích jen když je to nutné.
Průměrná spotřeba Hondy na dovolených je hluboko pod 3 litry (etapy několik stovek km, klidná jízda. ale cestujeme i v opravdu vysokých horách), při vyjížďkách okolo komína bere asi tak ty 3 litry.
Spolujezdce jsem nezkoušel.
Brzdy nejsou žádné jedovky, ale úplně stačí.
Odpružení pro jednoho s bagáží vyhovuje.
Zadní kyvka by mohla být na 100 koňové mašině, přední vidle stačí, ale odpovídá kategorii.
Spolehlivost motorky je "hondí". Jen studený motor nedrží pravidelné otáčky na volnoběh a je třeba chvilku ohřívat na místě a pomáhat plynem.
Namontoval jsem monorack a kufr Givi TRK 46 (vozím toho na dovču hodně - stan, spacáky, ...). Kufr za jízdy absolutně nevnímám, při parkování vadí, že je těžiště vysoko.
Poměrně nestabilní je boční stojánek (když mám naložený kufr) - plánuji centrální stojan. Centrální stojan namontován v červenci 2016. Hodně dobrá věcička.
.
Je to ideální mašinka na úzké horské silničky, zvládne i horší povrch. Původní pneumatiky vydržely do 17 tisíc km, pak jsem přezul na Heidenau K66 (měkké, hrubší povrch) a mám na nich necelých 10 tisíc a pořád jsou OK.
Nehodí se na dálnice (zvládne přesun trvale okolo 120 km/h, ale radost z toho není.
Pod sedlo se moc nevejde (povinná výbava, nic moc víc).
Skvělá je možnost připnutí helmy (která má ocelový kroužek) k sedlu
Šikovný strojek.
Parádička, nám stačí i 125 ccm a jezdíme celá rodina
díky za povídání(a za fotky),mám ji přes půl roku a tak nějak jsem si furt nebyl jistej jestli se s ní odvážit někam dál, teď vím že v poho...
když holt člověk ví, co chce, ...