Duke 390 je moje první pořádná motorka. Lehký jednoválec vyrobený v Indii.
Motorka koupena od FIRMA:Flash team (Mladá Boleslav I)
První dojmy - Motorku jsem si pořídil začátkem léta roku 2015. Byla kupovaná jako nová s menší slevou vzhledem k tomu že jedná o model 2014. Díky malému cenovému rozdílu mezi novým a ojetým Duke 390 nemělo smysl kupovat bazarovou věc.
Doplňky na motorce - Lámací páčky koupené na aliexpress za pár peněz.
Originální vetší štítek proti větru.
Padáky od liberecké firmy Rotan.
Recenze
Duke 390 je super motorka, každý koho zajímá určitě četl spoustu nadšených recenzí. Vzhledem k tomu že pozitiv bylo napsáno dost, chtěl bych jen shrnout co se mi na motorce nelíbí, co mi vadí nebo co by se mohlo udělat lépe.
1. Plyn má celkem velký vakl, je to obecný problém všech Duke 390. Při ubrání plynu se díky tomu občas stává, že motorka cuká. Je potřeba se s tím trochu zžít a počítat s tím.
2. Plyn je moc dlouhý. Jsem zvyklý mít na brzdě vždy připravené 2 prsty a to trochu ovlivňuje polohu mé ruky na plynu. Když například při předjíždění potřebuji přidat a dám plný plyn, musím nepřirozeně podlomit ruku, což je dost nepříjemné.
3. Palubní počítač má zbytečně tvrdé tlačítka toho co chci zobrazit. Bylo by lepší mít přepínání například na řídítkách. Když chci třeba přepnout na aktuální dojezd, musím několikrát tvrdě zmáčknout tlačítko select přímo u displeje, což vyrušuje od řízení. Dále si motorka nepamatuje poslední režim zobrazení.
4. Zrcátka jsou hrozná. Nevím jestli je to u většiny motorek, ale vadí mi, že když se chci podívat do zrcátek, musím se vždycky naklonit na levou nebo pravou stranu. V rychlé jízdě to není úplně pohodlné.
5. Původní štítek proti větru je nepoužitelný. Již ve 120 km/h je vítr velkým nepřítelem a člověk se marně snaží odolat. Doporučuji pořídit větší. Nevypadá to sice tak pěkně, ale těch 120 až 140 km/h jsou v pohodě.
6. Elektrický omezovač se zapíná na cca 9 500 otáček. Když se člověk zrovna snaží předjet a zapne se omezovač, motorka najednou cukne a přestane jet, což není úplně ideální, když chcete být zrovna rychlí. Možná to je u motorek běžné, každopádně to cuknutí je dost nehezké.
7. Nádrž na benzín je malá. Běžně tankuji nějakých 10 litrů, což vydrží orientačně 200 až 250 km.
8. Víko nadrže obsahuje zámeček, který je krytý odklopným víčkem. Víčko nemá pružinku. Vibrace v určitém rozmezí otáček rozezní víčko tak, že začne drnčet. Je to slyšitelné i ve vyšších rychlostech.
9. Některé věci mě esteticky štvou. Například svod výfuku je od výroby promáčklý tak, aby se vešel do rámu. Samolepky by mohly být lakem.
Jak se na ní jezdí ve dvou díky
Supr zes vypichnul negativa hezka hračka
At slouží
Super stroj...