renocar_duben



PROFIL MOTORKY

AsiaWing NC 250 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Newton
Vloženo 25.2.2016
Aktualizováno 4.12.2020
Zobrazeno 4 467x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Slabé lehké a levné endurko, vhodné především do lesa, motor by měl díky malému objemu a výkonu něco vydržet

Výška jezdce: 191 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
AJP PR5 250 Enduro: Cena, cena a dostupnost dílů
Gas Gas EC 250 Cami: Cena, cena a dostupnost dílů, nestavitelné tlumiče, v té době nejasný osud značky

První dojmy - Z výkonu stroje jsem byl zpočátku opravdu rozpačitý, za zpracování by se nemusel stydět ani Japonec. Podvozek a sedlo mi přišli velmi tvrdé, pneumatiky pajdaly. Na silnici utrpení, musel jsem si zvykat. Po pár zážitcích v terénu si nemohu vynachválit.

Motorku bych doporučil pro - Především těm kdo touží po lehkém nenáročném Endurku pro lesy a louky. Na dlouhé výlety po silnici, ježdění po zadním či MX dráhu to není. Motorka by mohla obstát i v nějakém hobby závodě jako pořádají Enduro Klatovy.

Recenze

Sháněl jsem něco na blbnutí ale s papírama. Uvažoval jsem nad shineray X2 ale s jejími prodeji to v ČR vypadalo nevalně, recenze ji příliš nechválili. V té době se na scéně objevilo AJP PR5, Gas Gas Cami tak jsem začal studovat a pátrat. No a dopátral jsem se až k Asiawingu 250, který zde prodává pan Vizinger jako VV MX 250. Chvíli jsem opět pátral šťoural, okoukával 450 která už v té době běžně jezdila po motokrosových tratích. Dokonce jsem chvíli i přemýšlel o 450 ale jelikož mám Hondu CRF 450 R tak vím jak drahý je provoz ostrého MX a trošku znám konstrukci toho motoru. Také jsem zkoušel CRF párkrát v lese a je to nesmysl. V lese hned vaří, výkon je moc velký, setrvačnost podčtvercového motoru malá, takže "spojkujete" mezi stavem kdy motor chcípne nebo vás naopak hodí na záda.
Zvolil jsem tedy 250. Má menší výkon, ale nechcípne tak snadno, motor více vydrží díky menším rázům na kliku ojnici a vše s tím spojené, ventily se štelují klasicky šroubky na vahadlech, má šest kvaltů. Na stroji jsem se před koupí ani nesvezl a možná jsem udělal dobře, kdybych se svezl chtěl bych 450 ale až bych jí pustil do lesa chtěl bych 250 . Další výhodou je zaměnitelnost většiny ostatních dílů s Hondou CRF 450 X, kterou za dostupnost dílů mohu vždy pochválit. Zatím i u pana Vizingra to vypadalo, že s díly nejsou problémy a jejich cena je oproti AJP či Gasu níž. Pokud kupujete motorku do terénu je potřeba s tímto počítat. Ať ji vyrobil kdo chtěl v terénu všechno trpí a občas se padá.
Rám je suprově svačený, slitina nebude tak vychytaná jako u Hondy ale zase je tu víc masa než u Hondy (a pravděpodobně to v případě problému půjde líp vařit protože honda bude mít takovou tu víc hořčíkatou slitinu). Plasty nejsou shodné CRF __R ale údajně CRF __ X (vzadu kvůli baterce, vpředu větší chladiče, plasty trčí víc do strany) V techničáku to má zapsaný gumy v palcích 4,60 a 3.něco takže problém. Za studena(5 a míň) se to hůř startuje, pak už neni problém, sedlo je nic moc, ale měl by pasovat acerbis pro hondu tuším 2010.
AJP či GAS jsou možná trochu lépe zpracované, ale rozhodně ne o 40 tisíc plus další tisíce na cenách oprav.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mann
Mann napsal 04.12.20 v 12:46 10b.

Podle mého je to ideální strojek na kratochvílné hopsaní za rozumný pořizovací peníz i provoz Pro začátek to platí dvojnásob

Newton
Newton napsal 04.12.20 v 11:12

Hned po zajetí jsem vyměnil přední tlumiče za tlumiče Fast ACE, ty obyčejné jsou dobré tak na motokros. Na enduro byla ta vidlice dost tvrdá i při nejměkčím nastavení. Novější modely mají ještě zase o kousek vylepšenou vidli. Motorka dostala také karburátor Keihin FCR z Hondy CRF 250 2004, s trochou síly to šlo bez úprav airboxu a příruby. Původní karbec Dellorto měl na straně k motoru menší průměr, ale guma to ještě pobrala, na straně airboxu je průměr stejný. Keihin je asi o 1,5 cm kratší, takže jsem musel gumu od airboxu trochu natáhnout směrem k motoru. Zatím mi to nechce moc chytat za studena(možná to bude trochu rukama), pak už to je v pohodě. Výkon se nepatrně zvedl, ale hlavně jeho průběh je úplně jinde. Krásně to tahá. Už jsem se i vyválel a Keihin přinesl ještě jednu výhodu... je méně náchylný na uchcání. Má menší a plošší nádobku, ze které to snadno vyběhne přepadem a můžete startovat prakticky hned po zvednutí stroje. S karburátorem je potřeba vyměnit i rukojeť plynu na dvě lanka.
Nevím proč to sem píšu, když teď už jsou všechno stříkačky... A čert ví jestli se to sem ještě vozí, Vizinger má ne eshopu všechno na objednávku. Trh má asi problém s čínskou motorkou s cenou přesahující 100 tis. Tohle už je fakt dospělá motorka, která si zaslouží pozornost, mám 110 kg normálně tomu dávám kopr a i jsem ji párkrát prohnal na trati. Zajímalo by mě jestli by v ČR vůbec někdo dokázal vyrobit takový stroj. Odlitky VM motor proti tomu vypadají jako kdyby je lil někdo na dvoře do písku a o Jawě se už snad ani nemá smysl bavit. Ty jen ověsí čínskou motorku dílama co jim zůstaly ležet na skladě. Jejich největší počin je reinkarnace kulaté nádrže... více než 10 let po tom co začalo frčet retro a cena starých 250 se začala šplhat do nesmyslu...

spacy
spacy napsal 20.09.17 v 11:24 10b.

super recenze

Newton
Newton napsal 09.04.16 v 00:30

Svíčka vyměněna za NGK. Při výjezdech do kopečka motorka dala 3X pana orel ale odnesl to jen držák SPZ dva plasty naprasklé a trochu ohnuté blastry(od toho tam jsou) Asi to tedy nebude zase takové bláto.

Newton
Newton napsal 22.03.16 v 16:09

Tak už mi štvalo jak to občas chcípalo tak jsem se naštval a vyrval katalyzátor. Vata v tlumiči byla úplně rozteklá a kus katalyzátoru taky takže to řádně dusil. Na první projížďku bez vaty a katalyzátoru značné oživení, ve spodku to tolik nechcípá a do vysokých to jde daleko lépe. Akorát karburátor Dell orto na studené starty nic moc a snadno se to uchčije. O víkendu mi padla ze stojánku a chvíli ležela. Bez vyndání svíčky už to nerozdejchala.

Více komentářů



TOPlist