bmw_stratos_kveten



PROFIL MOTORKY

Suzuki AN 400 Burgman (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník OndraF
Vloženo 9.2.2016
Aktualizováno 9.1.2018
Zobrazeno 2623x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Popis motorky


Obřík - krasavec, vhodný hlavně pro delší cesty, ale neztratí se ani ve městě (i když kurýra bych na něm asi nejezdil).

Více fotografii

Motorka koupena od Giorgiomoto Lázně Bělohrad - Z prodejce mám rozporuplné dojmy. Vlastní transakce proběhla bez potíží včetně zajištění dovozové STK a všech potřebných dokumentů pro přihlášení (bez příplatků, pouze za cenu STK), na skútru byla po následné důkladné prohlídce ve značkovém servisu sice objevena potenciálně vážná skrytá vada (namontování staršího a poškozeného dílu variátoru), ale je pravda, že o ní prodejce nemusel vědět. Jinak potvrzen velmi dobrý stav, odpovídající uváděným kilometrům. Před koupí mi ale komunikace s prodejcem přišla dost složitá až neochotná (byť později omlouvaná množstvím pseudozájemců), nutné opakované volání, zarazí nefunkční webové stránky (resp. se zcela nesouvisejícím obsahem). Po koupi nabídnuta možnost dovezení nějakých doplňků se slevou ze zahraničí, ale prodejce se už neozval.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda SH 300: Vyzkoušena, najeto 2.000 Km. Do města skvělá, na delší cesty moc "židloidní" posez, malý úložný prostor.
Yamaha X-max 250: Vyzkoušena, najeto 9.000 Km. Naprosto skvělý stroj, komfortní, výborně ovladatelný, ale málo výkonu pro delší cesty.
Yamaha Majesty 400: Minimální nabídka rozumně ojetých strojů s ABS, podle recenzí nižší komfort, menší prostor pod sedlem.
Yamaha X-max 400: Zatím nejsou nabídky zánovních strojů s ABS za rozumnou cenu.
Honda SW 400T: Vyzkoušena (jen projetí), hodně by se mi líbila na cestování, ale trochu mě vadila nevyšší hmotnost ze všech a nejméně pohodlné sezení. Navíc nabídka rozumně ojetých strojů je nejhorší a s ABS už vůbec.

První dojmy - Těch 50 kilo navíc proti X-maxu 250 je až překvapivě znát, vibrace jsou taky o něco větší, ale po ohřátí nic strašného. Ale zase stačí jen pomyslet... a jede, kopec nekopec. Myslím, že si na sebe rychle zvykneme.

Motorku bych doporučil pro - Univerzální skůtřík pro každého, kdo jezdí jak po městě, tak občas vyrazí na výlet, klidně i na pár dní do alp. Na čtrnáctidenní dovolenou s babou už to bude chtít něco silnějšího :-).

Doplňky na motorce - - plexi Givi Airflow (perfektní - nerovnatelně lepší ochrana proti originálu!!!)
- kufr Givi 40 litrů
- vyhřívané hefty oxford
- nezávislé osvětlení podsedlového prostoru spínané čidlem (prevence vybití baterky)
- 12V zásuvka v podsedlovém prostoru

Recenze

V loňském roce jsem si vyzkoušel Hondu SH 300, se kterou jsem začal jezdit i trochu dál. Výkon celkem v pohodě, ale pro delší cesty dost nepohodlný a málo variabilní posez spolu s malým prostorem pod sedlem mě donutily ji před létem vyměnit za Yamaháckého X-maxe 250. S ním jsem absolvoval pár delších cest, najel 9000 km a mít pár koníků navíc, vůbec neuvažuji o jiném pohybovadlu... "Bohužel" se mi cestování do dálek na skútru natolik zalíbilo, že jsem ten výkon začal dost postrádat. Takže rozhodování, co dál... Nakonec, po velkém uvažování (viz výše), vyhrál tento bílý krasavec.
Při výběru hrálo hlavní roli to, aby byl skútr v dobrém stavu, s ABS (hodně najezdím po pražské kluzké dlažbě) a měl rozumný výkon a úložný prostor pro delší cesty event. i ve dvou.
Zkušenosti po najetí prvních pár stovek kilometrů jsou veskrze pozitivní - výkon, pohodlí, velké úložné prostory, 130 (GPS - tachometr si přidává cca 10%) po dálnici (i s rozumnou rezervou) není absolutně žádný problém. Překvapivě malý je vliv turbulencí při předjíždění kamionů a podobných oblud - s předchozím X-maxem je to nesrovnatelné.
Geniální záležitost je ruční brzda . Další příjemná maličkost - při rozsvícení dálkového světla zůstává svítit potkávací, takže osvětlení je perfektní a noční cestování nemá chybu.
Po prvních zkušenostech jsem doplnil maličké deflektory - lišty kolem kapoty v úrovni nohou (zatím provizorní provedení, ale překvapivě účinné - odstraňují tak 80% nepříjemného ofukování lýtek).
Spotřeba:
- vyhlídkové courání po okreskách = 3,8 - 4,0 l/100 km
- "meziměsto" mimo dálnici = 4,5 - 4,8 l/100 km
- dálnice (trvalých reálných 130 km/h) = 5,8 - 6,0 l/100 km

Co mi vadí:
- Horší manipulace při parkování (ta váha je prostě znát...).
- V recenzích zmiňované nepříjemné vibrace jsou holt daní za vyšší objem a jednoválcové řešení, na druhu stranu jsou opravdu znát hlavně při studeném motoru. Při normálním cestovním režimu po zahřátí to není nic strašného, ale jsou cítit.
- Originál plexi špatně chrání a ve vyšší rychlosti se prohýbá.
- Spotřeba při dálničním provozu v kombinaci s velkostí nádrže = dojezd na dálnici 200 km bez velké rezervy, což mi na "cestovní" stroj nepřijde nijak přehnaně moc.
- Ukazatel stavu paliva bez jakékoliv signalizace poslední zásoby apod.

Aktualizace po dvou letech - najeto skoro 20.000, stále velká spokojenost, bez závad, jen občas dolít dvě deci oleje, výměna zadní gumy a destiček. Dvakrát se mi povedlo nedovřít sedlo a večer byla vytlučená baterka, takže od té doby vozím v pouzdru tenké startovací kabely (zatím nepoužity).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
zizour
zizour napsal 14.04.17 v 21:09 10b.

Bílá je boží, taky jsem ji chtěl. Nakonec jsem sehnal červeného, který je taky super. Jasná 10ka

tomcruise77
tomcruise77 napsal 23.02.16 v 14:19 10b.

fešák

Jaja233
Jaja233 napsal 18.02.16 v 12:32 10b.

Více komentářů



TOPlist