renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZS 1000 Fazer (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník K4m3n
Vloženo 9.11.2015
Aktualizováno 1.6.2017
Zobrazeno 4 348x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Nádherná modrá cestovní motorka, která umí letět jako vítr.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Tass Motocentrum (Chrudim I)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500: důvod neuveden
Honda CB 600F Hornet: důvod neuveden
Suzuki GSF 600 Bandit: důvod neuveden
Suzuki SV 650: důvod neuveden
Kawasaki ER 6N: důvod neuveden
Yamaha XJ 600: důvod neuveden
Yamaha FZS 600 Fazer: Při okukování po bazarech jsem jako první narazil na litr

První dojmy - Příjemný a pohodlný posez. Atomová bomba místo motoru. Na silnici budí značný respekt ať jedete jak chcete rychle :-D. Možná i zvládnutelná pro úplného začátečníka, ale chce to dát kurv.a pozor na pravé zápěstí.

Motorku bych doporučil pro - Pro mě. Jsem sice začátečník, ale totálně nadšený. Jinak bych ji doporučil pro lidi co rádi cestují a semtam mají zkrat v kebuli a potřebují potahat za heft.

Doplňky na motorce - Vyhřívané hefty. Laděný výfuk Shark. Padací protektory.

Recenze

edit 5.10.2016
Tak letošní sezona byla v sedle téhle krásky opravdu úžasná, už jsem se konečně naučil řídit. Zatím jsem nalítal 9tis km a doufám, že se ještě počasí umoudří a letošní sezonu ukončím s 10tis.
Pneumatiky jezdím michelin pilot road 2. S mojim stylem jízdy, rychlejším cestováním, odhaduju, že najedou tak 12tis km a budou na zákonném limitu. Držej dobře až na stupačku.
---

Nad motorkou jsem přemýšlel velice dlouho. Neustále jsem vybíral co by bylo nejlepší atd. Pak konečně skončila zima a já šel do autoškoly. Řidičák na motorku jsem začal dělat letos někdy v dubnu, a závěrečky jsem měl v červnu.

Protože jsem měl prakticky nulové zkušenosti, jen pár jízd na yamaze xmax125, tak jsem prvních pár jízd měl na kawasaki er5. To byla skvělá motorka s perfektním motorem, ale trošku malá a strašně hlučná. Měla laděný výfuk a já téměř neslyšel instruktora. Výkonu to mělo na mě až až.
Pak jsem sedl na er6n 2012. Motorka vypadala trochu jako mimozemšťan. Velikost už na mě úplně ideální. Trošku užší řidítka, naprosto kreténský zpětný zrcátka, v kterých jsem viděl pouze instruktorovy lokty. Přemotorovaná. O závěrečkách jsem s komisařem jel snad po zadním. Řekl mi ať za ní pořádně vezmu. A pak řekl: "Jede hezky, co? Cejtils jak se stavěla na zadní? Na to si dávej bacha a buď připravený korigovat zadní brzdou." Byl to strašnej týpek, škoda, že mě neučil celou autoškolu.
V otevřený helmě jsem jezdil tak 80 a už jsem nemohl dýchat.
To byla přesně doba kdy jsem zavrhl všechny naháče a šel vybírat jinou moto.

Takže něco pohodlného na cestování. Objem 500 a víc. Na výkonu mi nezáleželo. Polokapota kvůli větru a zachování aspoň kousku elegance naháče. Z toho mi vyšel fzs600, páč všechny ty S verze od cb600, sv650, bandit600 se mi vůbec nelíbily.

Takže jsem začal hledat fzs600 v modré barvě, ale jak už to tak bývá člověk míní a...jednoho dne jsem zajel jen tak na blind do Tass Motocentrum a tam stál. Nejdřív jsem ho uviděl zezadu a hned jsem poznal, že je to můj vysněný modrý Fazer. Tak jsem se kolem něho prošel, ale na cedulce se bohužel psalo fzs1000, tak jsem zase ztratil zájem. Toho si všiml prodejce. A už motorku tlačil z řady zaparkovaných moto abych si na ní mohl sednout. Sednul jsem na ní zkusil jí postavit trochu poklopit jestli ji na místě zvládnu, páč je lehce těžší než er6n z autoškoly. Sedlo super pohodlný, žádná zalehávačka. Vše se mi zatraceně líbilo, ale kurva pořád je to ten pitomej litr. Táta mě měl krotit, ale místo toho říkal, to je brko, ber ji ber ji. Tak jsem se krotil sám a jel domů.
Hlodalo mi to v hlavě. A příští týden jsem si domluvil bratránka motorkáře, jestli by ji se mnou jel okouknout. A testovací jízda. Moto nám vytlačili před obchod. Ta zatracená potvora chytila napoprvé. Měla sice laděný výfuk, ale nebylo to moc hlučný, Motor běžel hladce. Nikde ani kapka vzlínající mastnoty. Tak jsem si řekl o testovací jízdu. Bratránek ji projel, řekl dobrý. Pan majitel pak řekl jestli má být pro tebe tak ji projeď ty. Já měl měsíc po autoškole a od té doby jsem na ničem nejel. No ale svolil jsem. A první rozjezd, žádné cukání. Plynule jsem ji vytočil až do 5tis otáček asi tak na desetinu plynu, pak dvojka, trojka. Na konci vesnice jsem trochu otočil plynem. To jsem byl už téměř rozhodnutý hledat jinou moto. No ale jel jsem dál, pak se mi rozsvítilo a já zkoušel jak plynulá je. No a když ji točím do nějakých 4-5tis, že se to dá. A ze strachu mi zůstalo něco co nazívám waaau efekt. Zpátky jsem ji ještě zkusil trochu vytočit na dvojku tak na 120kmh. Sepsali jsme smlouvu a za půl hodiny jsem si ji vezl domů.
No a tady jsem pochopil jaký respekt budí. Jel jsem velice pomalu, žádně rychlé rozjezdy. Mimo obec tak 80-90 a těsně u kraje abych nezavázel. A nepředjel mě nikdo! Protože měla prázdnou nádrž, tak jsem se stavil u benziny a pak se to stalo a potvora mě pěkně vyškolila. Když jsem natankoval, tak jsem chtěl odjet a když jsem zařadil, tak chcípla. Já to zkoušel asi 10x a pořád nic. Pak na mě houknul někdo z auta, že mám dole stojánek. Pěkně jsem poděkoval a jel se stydět jinam.

Motorku mám teď asi 4-5 měsíců, nalítaly jsme spolu přes 3tis km. Ještě jsme nespadly, doufám, že ani nespadnem. Pár krizovek už bylo. Nějaký lehký smýknutí předního i zadního kola zná asi každý. Do zatáček už se pomalu přestávám bát klopit. Levý zatáčky klopím víc, tam jsem bez poser proužku a na pravo je asi 5mm. Pneumatiky Michelin Pilot Power 2ct už jsou na plátně. Na jaře dám nový gumy a na zadek asi lehce tvrdší směs.
Motor je takovej hodnej. Po městě 50-60 2-4kvalt, pod 3tis ji nenechávám spadnout. Mimo město od 80 může být 6kvalt. Stejně to má páru jak bejk a je tomu jedno co je tam za kvalt a otáčky, prostě otočím heftem a jede.
Když se dostanu na svojí oblíbenou pasáž, kolem Dolní Pohledi, nebo Trhovýho Štěpánova, tak mi stačí 2 a 3 kvalt a 5-9tis otáček. To je ten pravej Rock n Roll.
Průměrná spotřeba je za celou dobu 5,3litru. Pokud jedu jak prase, tak se dostanu na 5,6. Jako nechápu jak bych musel jet pokud by měla spotřeba vyjít nad 6litru.
Lepší moto jsem snad ani vybrat nemohl.
Sorry, že jsem se tak rozepsal, ale pořád jsem totálně nadšený, jako druhý den co jsem ji pořídil.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
K4m3n
K4m3n napsal 19.05.16 v 19:39

No řidičák na moto nemám ještě ani rok a už se pomalu o něj začínám bát. Za těch 10 měsíců co Interceptora mám jsem na něm stihnul nalítat 8400km. Za tu dobu nebyl jediný problém.
Pořád se považuju za úplného začátečníka, je to jen chvilka co jsem přestal panikařit v zatáčkách. Proužky na pneumatice poctivě zmenšuju každou jízdou, ale většina z vás by mě při pohledu na pneu asi hustě vysmála.
Interceptor mi dělá jen samou radost, při každém zatažení za heft se debim do helmy jak debil.

Ta univerzálnost téhle moto je prostě úžasná. Můžeš výletovat krásně vzpřímené pozici se spotřebou do 5 litrů. A když ti rupne v kouli, tak se přikrčíš a je z toho napůl supersport.

Piwell
Piwell napsal 19.05.16 v 07:26 8b.

Já mam na týhle motorce najeto zatim asi jen 7k km, spotřeba cestovně 5 - 5,5, nejvíc jsem se dostal na 7,ale to už byla docela pěkná prasečina. Točení kolem 8 - 9 tis. a rychlost nejčasteji 140 - 190 ...
Je to fakt super univerzální stroj, každou jízdu mě udivuje ta "turbína",ale hlavně podvozek a brzdy. Vystřídal jsem hromadu motorek než jsem se dostal k fejzru

Bikerr3979
Bikerr3979 napsal 28.01.16 v 11:54 10b.

Dobrá volba draku.Já ho mám taky.Modrý jsou prostě krásný. A z té spotřeby nebuď smutnej ještě pár tisíc kiláků a dostaneš ji nad šest litrů

Julresk
Julresk napsal 29.12.15 v 18:48 10b.

Pěknej FFazer , a toho psaní není nikdy dost, napsal jsi to pěkně, měl jsem podobný pocity.

K4m3n
K4m3n napsal 14.11.15 v 19:41

Díky. Abych pravdu řekl, tak dnes po malém servisu, viz deník, jsem na ni seděl, a smutně koukal ven z garáže jak padaj kroupy.

Více komentářů



TOPlist