Na Fazera sem poprvé usedl na výstavě Motocykl 2001,kde byl prezentován jako novinka a okamžitě jsem věděl,že to je motorka přesně pro mě.Hned následující rok jsem se stal jeho šťastným majitelem.
Výška jezdce: 178 cm
Recenze
Tohoto modrého krasavce mi dovezl můj kamarád Koštis v létě 2002. Byla to lehce padlá předváděčka od německého dealera Yamahy Dirnbergera. Na tachometru bylo natočeno necelé 3000 km, takže ještě voněla novotou a do teď si pamatuji ty pocity štěstí, že je můj. Vyšla mě na suprových 180 000 Kč ( připomínám, že v té době stál nový, dneska už těžko uvěřitelných 390 000 Kč). Původní barva byla černá, ale já byl rok předtím unesen na výstavě Motocykl 2001 Fazerem v modré barvě natolik, že výběr barvy před lakováním po opravě byl jasný. Pro zlepšení ovladatelnosti jsem namontoval nízká široká řidla v modrém eloxu a jeho hlas vylepšil laďákem od Ixilu. Teď jsem mohl vyrazit trénovat starty na sprint ( v té době mohl Fazer směle konkurovat všem novým litrovým supersportům ), což brzy odnesla spojka a tak následovala další úprava – namontování tvrdších přítlačných pružin. Sice mě pak po celodenní jízdě bolela levá dlaň stejně, jako Roberta Rosenberga v jeho pubertálních letech, ale bylo po problému J. Po dvou letech zatím ještě bezproblémového soužití sem vyměnil řetězovou sadu, která vydržela na styl jízdy úctyhodných 25 000 km a osadil ji o zub větším řetězovým kolečkem. Rázem se hnala modrá bestie o poznání rychleji do otáček a člověk měl pocit, jako by měl pod sebou o třicet koní víc. Pak to přišlo, při jednom odpoledni stráveném zvedačkami na Tchořovickém letišti, se ojnice rozhodla, že už toho má asi dost a že nebude pořád dokola běhat v tak stísněném prostoru jak já heftem zavelím a vyrazila sama na výlet mimo motor. Tuto její drzost sem nemohl nechat bez povšimnutí a tak následovala výměna celého agregátu za v tu dobu lidových 33 000 Kč J. Jinak pak už jen samá chvála a spokojenost. Jízdní vlastnosti byly v porovnání s mým předešlým FZS 600 na úplně jiné úrovni. Sice se mi litřík při občasném přehnaném náletu do zatáčky pěkně roztancoval, ale po nastavení utlumení Ondřejem Lelkem, bylo rázem po problému. Jó, tenhle kluk vážně uměl… Brzdy byly na tu dobu A1 a ani dneska se mezi konkurencí rozhodně neztratí. Nectnosti jsem shledal dvě - extrémně nízko stupačky, což na okruhu neodnesly jen boty, ale i můj nehet, který byl pak černej jako dehet J a dále těžiště celého stroje. Při ostřejší jízdě s batohem na zádech (ve dvou J) má tendenci vám nafackovat řidítkama, při téměř jakémkoli přejetí nerovnosti. Totéž se děje při extrémním přeletu horizontů, opět s batohem. Původní obutí do Mez4 sice vydrželo přes 10 000 km, ale nebyl problém je utrhnout i na výjezdu z trojkové zatáčky a tak jsem pak volil o poznání měkčí bačkory různých značek z nichž mi nejvíc sedly Metzeler Rennsport a Michelin Power Race, které se osvědčily jak na okruhu, tak i při přesunu do Chorvatska, respektive na Slovensko. Kromě těchto zemí sem se s Fazerem podíval i do Švýcarska, Itálie a jako výborný polykač kilometrů se osvědčil i na cestě do Švédska. Celkem jsme spolu prožili čtyři super sezóny a naše společné cesty se zastavily na jaře 2007 kdy jsem přesedlal opět na Fazera, ale r.v. 04. To už tachometr modré bestie ukazoval 49 700 km.
Jezdím ve stejném složení,X11,Black a já na Fázi
No a Black je těžkej a na X11 fučí jak prase...co z toho vyplívá??? Fázoš je nevíc
jo jo FZS to je opravdu dobrá volba je to holka pro všechno
dobrá volba no dáváš mu pěkně do těla ,ale fazer
něco vydrží má to v konstrukci
Tak koukám skoro soused a s ještě tak pěknou mašinou Dávám za 10 b. a mnoho šťastných kiláků