PROFIL MOTORKY

Yamaha FZS 1000 Fazer (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ulort
Vloženo 28.5.2013
Aktualizováno 5.9.2015
Zobrazeno 5 652x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Měníme auta,měníme ženy,někteří z nás muže a měníme i naše jednostopé miláčky,došlo v tomhle i na mě,poslal jsem do světa,konkrétně do západních Čech svého opečovávaného milovaného banditu.Posunul jsem se výš,konkrétně k litrovému fazeru.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSF 1200S Bandit: důvod neuveden

První dojmy - Jede to,brzdí to,chce to do zatáček,chce to jezdit dálky,je to pohodlný... všestranná mašina na dlouhý výlety i na výrazný překračování povolený rychlosti.Dle mého velice slušná spotřeba...

Motorku bych doporučil pro - Motorka je určitě vhodná pro zkušenější jezdce,přechod z šestky je ideální.Dá se na ní dobře cestovat(málo žere,nebolí vás z ní vše co jde) a pořádné vyplavit adrenalin.

Doplňky na motorce - (únor 2014) Padací špunty,závažíčka od Rutana,grippy Yamaha(výrobce někde v asii :D ),ledkový parkovačky,držák kufru a 42L kufr Shad,laďák Scorpion,tankvak Motodetail cca 8 litrů,na delší cesty textilní válec 50L.,držák na navigaci,momentálně ještě nenamontovaná 12V zásuvka a především přešité sedlo teď přes zimu několikrát impregnované,na dotek je to hodně znát,snad něco vydrží.

22.2.2014 - dorazily z Anglie čiré blinkry (maximálku to sice nezvýší,ale vypadá to dobře :D )

Recenze

(únor 2014) Fazera jsem si vybral tak nějak kvůli tomu,co jste zde o něm psali vy,ostatní majitelé fazerů.Splnil vlastně vše,co jsem od něj očekával,ba i víc,jelikož nejsem příliš náročnej motorkář ani člověk.Občas mi mrdne v palici a porušuju snad všechny předpisy jako ostatně spousty z nás,ale po mašině především chci,aby byla pohodlná nejen pro mě,ale i pro batůžek,abych se vždy vrátil v pořádku domů (spolehlivost,brzdy,účinnost světel atd.)a aby pokud možno moc nežrala.Motorku jsem koupil,když měla najeto cca 38500km,momentální hodnota tacha je 53400km.Předchozí majitel mi rozumně doložil najeté kilometry a přiznal i věci,které přiznávat nemusel.Mašina je původem z Čech,evidentně už příchuť země poznaly i jiné části,než stojánek a pneumatiky,ale žádná zbořenina to neni,pouze kosmetika.Možná při hodnocení bude skákat sem a tam,ale pokusím se případným zájemcům o FZS trochu pomoci. Začnu brzdama... hned na zkušební jízdě mě velice příjemně překvapil brzdný účinek,do dnes mě brzdy ani jednou nezklamaly,spíš naopak,často v krizovce dokáží podržet.Vadnutí brzd jsem ještě nikdy nezaznamenal,ale rozhodně nejsem střelec,co jezdí Dubou na krev.Mám celkem čerstvě měněnou brzdovku a k mému překvapení ty brzdy,které tak chválím byly osazeny destičkami značky Goldfren.Ted přes zimu jsem je měnil(ještě to asi nebylo úplně třeba,ale...)za nové desky značky Bendix,po zajetí mě jejich účinnost velice zajímá.Ty Goldfreny hodně špiní a válečky a vůbec celé okolí byly dost špinavé.Doporučuju alspon každou zimu vzít jarovou vodu a kartáček na zuby a vypucovat.Velice mě překvapila i účinnost zadní brzdy,oproti B6 je tam veliký rozdíl...Světla zhodnotím velice krátce - svítí opravdu velice slušně nejen v garáži o zeď :) ale i při jízdě za tmy...Průběh výkonu je parádní,zátah v nižších otáčkách je díky exupu na čtyřválec opravdu neobvyklý.Řazení rychlostí je velice přesné.Protože jsem před koupí četl opravdu mnoho zkušeností,nepřekvapilo mě ani zmiňované brzké sepnutí větráku na chladiči,což je asi ale jedině dobře.Po koupi jsem měnil chladící kapalinu,zakoupil jsem Motul motocool expert (od - 25 do 133 stupňů ),vyměnil jsem preventivně vzduchový filtr a olej s filtrem,zatím jezdím na repsol a spokojenost.Jednou po cestě z noční ještě těsně před výměnou oleje se mi stalo,že se rozsvítila kontrolka oleje.Občas zhasla a pak se zase rozsvítila.Oleje tam bylo dost.Po výměně už se to zatím nikdy nestalo,zjistil jsem,že to bylo čidlem,které se zanáší dle zkušeností ostatních majitelů(FZS i R1).Po výměně oleje se do motoru dostal čistý olej a čidlo se nejspíš propláchlo a vše je ok..Ted v zimě jsem také měnil svíčky(NGK),byl to trošku porod :) ale zadařilo se..Co se týče spotřeby,počítal jsem klasicky od rozsvícení rezervy do dalšího rozsvícení,při cestování se dá klesat k 5litrům a při ostré jízdě samozřejmě vystoupat výrazně nad 6,Ale průměr u mě je někde na 5,5 - 6 ...Nemůžu hodnotit polohu stupaček a posez na sériovém sedle,jelikož tam mám přešité,což je naprosto super věc.Nohy a zadek mě ani po několika stech kilometrech nebolí.poloha těla při jízdě je vzpřímená.Spolujezdec si vždy posez chválí.Sedlo jsem přes zimu 3 krát impregnoval,tedy jeho kožené části,na dotek je to velice znát,je vláčnější.Při pokojové teplotě zasychalo tak 3-4 dny,takže je ideální se do toho pustit vážně výhradně v zimě.Místo pod sedlem je tak průměrné,vejde se v pohodě lékárna,vesta,antipich,nářadí a nějaká ta drobnost navíc.Ted na začátku sezony mašinu čeká takovej preventivní servis,karburátory,zkouknutí ventilů,rozvodů a přetěsnění vidlic,prostě to,co si doma v garáži moje levá a levá ruka rozhodně neudělá :D ...

Doplním nějaké další zkušenosti k dnešnímu dni 5.9.2015.
- Po pozitivních ohlasech tady na fóru,ale i zkušenostech mých kolegů z práce a kamarádů jsem přešel na olej od mogulu.Podpořím domácí produkci,svojí peněženku i zdraví motoru,studoval jsem totiž specifikace různých olejů a mogul je minimálně stejně dobrý,jako nejznámější běžně používané oleje,některé z nich i překonává a přitom je levnější.jak už to bývá u všeho kolem nás.

Ve 49 000 km se odporoučela spojka,výměnu jsem dělal doma v garáži.Celkem sem se toho bál,zkušenosti chyběly.. ve skutečnosti je to hrozná brnkačka.Na staré spojce byla prdlá jedna lamela,jinak ostatní lamely,plechy i pružiny vypadaly slušně.Nicméně nejsem dobytek a když od mašiny něco chci,tak jí taky dopřeju a koupil sem lamely a plechy tourmax a pružiny lucas.Upřímně nechápu jedince,kteří vymění jen část např. té spojky a jezdí dál,nebo mašinu prodají a tvrdí,že je měněná celá.

Před několika týdny (najeto 53 000 km) mi začali za jízdy blbnout budíky.Říkal sem si,že se asi do konektoru dostala vlhkost nebo to způsobuje něco podobného.Zkušenosti s tímhle jsem opět nikdy neměl.Chcípnul sem motor,bylo vedro,šel jsem se napít a hlavně jsem myslel,že budíky po opětovném startu budou třeba ok.Opak byl pravdou,nenastartoval jsem,startér točil jen lehce.Baterka k.o. Naštěstí jsem byl jen asi 20km od domova.Po nějakém tom hrabání se všem možném jsem zavolal kolegovi a přijel za mnou s měřákem a kabelama(veliké díky). Po cestě domů došlo ještě na jeden start přes kabely.Takže bylo jasnější,že potvora nejspíš nedobijí.Když jsem jí konečně dostal do garáže a zhasnul motor,tak rozhodně nebylo ticho :) vedro hodně pomohlo tomu,že jsem to málem uvařil,bublání v chladícím okruhu bylo až děsivý :D .. baterka totálně vyždímaná a neutáhla tak potřebný větrák na chladiči.Naštěstí téměř nová chladící kapalina od motulu zachránila co mohla :D Následovalo nabití baterky,nabijela se hodně dlouho,bylo zase jasnější,že baterka není k.o. Nastalo pátrání,čím to asi tak bude.. spálený konektor od regulace napětí,konkrétně plus a jedna fáze,nejspíš zkrat v regulátoru.No neni se čemu divit,byl tam už 12 let.
Jelikož jsem rád,když vše funguje jak má,následovalo objednání regulátoru,alternátoru a nakoupení kabeláže a dalších píčovinek,kvalitní elektrikářská páska atd.. Rozhodl jsem se udělat celý nový okruh dobijení.Investice sice byly někde kolem 6 tisíc,ale zase můžu klidně spát.S mašinou jsem hodně spokojenej a prodávat se v nejbližší době nejspíš nebude.Vyměnil jsem regulaci,vyndal fastony z konektoru.Vyměnil jsem altík,u toho se přiznám jsem strávil dost času.Sundání rotoru pro mě byl trošku oříšek.Podruhé by to byla již otázka chvíle...na kabely směrem od altíku jsem napájel protikusy fastonů a vše spojil,pro jistotu na každé spojení přišla kapička cínu,následovalo pečlivé očištění - separátní spojení jednotlivých kabelů jsem udělal z důvodu lepšího chlazení.Pájením se živím už přes 7 let,takže vše uděláno profi.Po ozkoušení dobijení a zjištění,že je vše ok jsem kabel po kabelu zaizoloval dvěma vrstvami el. pásky a následně zajistil,aby se o nic nemohly časem prodřít.

Kdyby jste někdo potřeboval něco ohledně pájení(od kabelů po smd),klidně se ozvěte,bud se sejdem nebo se lecos dá řešit poštou.Nejde mi o zisk,ale rád pomůžu.Maily čtu většinou každý den.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dušan68
Dušan68 napsal 13.04.18 v 18:49 10b.

Kohout
Kohout napsal 06.06.17 v 00:01 10b.

peterK600
peterK600 napsal 23.08.16 v 17:25 10b.

Ahoj dakujem za pekny popis, zvazujem kupu tejto motorky a som rad ked si mozem nieco taketo o nej precitat.
Peter

context
context napsal 18.09.15 v 16:16

Aha tak to chce pořádnou mašinu, i ten fazer co máš vypadá krásně a poslouží líp než ten SS ty supersporty jsou menší než cestovní, hlavně je poslední dobou zmenšují nebo se mrkni na yamahu xjr 1300, to může byt dobrý stroj nebo pak cendura. Servisní intervaly mam taky po 10 000km na olej, ale měním po 8 000, raději dřív, než pozdě a kontrola ventilů po 20 000 km, ale ještě jsem se k ním nedostal, přes zimu bude času dost

ulort
ulort napsal 13.09.15 v 20:50

Já měřim cca 182cm a mam kolem metráku,obvod přes hrudník víc jak 125-130cm takže já se na žádnou silniční mašinu nějak extra neposkládám.Posez mi ze silničních mašin vyhovoval asi jen na té hayabuse co sem teda měl možnost vyzkoušet,navíc mam v háji záda z bouračky v autě tehdy čerstvě po řidičáku.Mě vyhovuje nadmíru motor Fazera.Díky tomu exupu to jede odspodu nádherně.. to asi R1 ne-e.Navíc když vidim ty čísla na otáčkoměru u R1,tak si vždy pomyslim,že ten motor musí dostávat záhul o dost víc.Fazer bude asi trvanlivější... navíc má extra dlouhý servisní intervaly.Olej napsanej po 10 000km.. já ho někdy udělám po 4 tis. jednou sem dělal asi po 8 tis. Ventily taky,hrozně dlouhej interval..

Více komentářů



TOPlist