PROFIL MOTORKY

Jawa 250 Pérák (1953)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Fist
Vloženo 28.9.2015
Aktualizováno 13.8.2019
Zobrazeno 4889x
HODNOCENÍ PROFILU OD 39 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Motocykl pořízen v květnu minulého roku coby "voják", po amatérské barevné úpravě (našedlá zeleň) předchozího majitele, s původním TP, pojízdný.

Více fotografii

První dojmy - Dojmy nebyly žádné, zkušební jízda se nekonala. Počítal jsem s kompletní GO, tak jsem se omezil na pouhé spuštění motoru na stojanu. Chytil okamžitě, a to i při opakovaných pokusech.

Doplňky na motorce -

[

Recenze

Na péráka jsem si myslel už docela dlouho, zaměřil jsem se na nabídku s "papíry". Protože jsem nemínil za každou cenu pořizovat kdovíjak zrenovovaný kus od překupníka, musel jsem si na svou příležitost náležitě počkat. Motorku jsem pořídil za docela přijatelný peníz, byl k ní i náhradní motor a bedna dílů, některé dokonce ještě nepoužité. Renovace na objednávku proběhla na dvě etapy. Vloni GO původního motoru a šetrné zajíždění, letos podvozek, elektrika a vše ostatní do konečné podoby, o níž jsem měl od počátku docela jasnou představu. Model "voják" byl upraven na cestovně přepravní motocykl v barevném odstínu "sahara". Odborné práce prováděl profesionál, já se zaměřil na sehnání několika potřebných dílů a doplňků a výrobu nosičů bočních brašen.
Jízda na komfortně zrenovovaném péráku je pro jeho nízkou hmotnost, krátký rozvor a tedy obratnost v zatáčkách novým příjemným prožitkem. Překvapivě lze, s ohledem na technické možnosti, spoléhat i na brzdy. Motocyklu nejlépe vyhovují okresky v členitém terénu, při jízdě bez tandemisty s minimální potřebou řazení. Zkušenosti z nonstop cesty nad 50 km zatím nemám, problém je v posezu - dosud jsem byl zvyklý (z chopperů) mít nohy víceméně natažené vpřed. Vzhledem k tomu, že souběžně používám i současné motocykly, musím se oprostit od navyklého stereotypu řazení rychlostí (opačný směr).




Dvojsedlo je originál na objednávku dílensky montovaný na stroje pro potřeby vojska, celní správy, LM apod.(dávala se i na 500 OHC). Minimální úložný prostor v kastlíku je bohatě kompenzován prostornými bočními brašnami, zadní nosič (orig.) dovoluje přibrat další zavazadlo, případně mohu připojit vlečný vozík PAV. Oceňuji i instalaci praktického bočního stojánku ("policajt"). Pro zvýšení provozní spolehlivosti pořízeno 12V vape.



3/2019 - po záběhové (celkové) repasi maximální spokojenost - vše perfektní!!!
4/2019 Pro zvýšení jízdního komfortu přečalouněno a o 4 cm zvýšeno původní sedlo.

Těžko soudit, komu lze tuto klasiku v dost neobvyklé úpravě k užívání doporučit. Nedělám si příliš iluze, že za toto dílo sklidím chválu ortodoxních jawistů či milovníků motoveteránů. Ale chtěl jsem motocykl k ježdění, a nejen svátečnímu. A protože je na "bílých" (odpadá nutnost striktního zachování standardu pro veterána), proč ne v barvě podle svého gusta? Vždyť i auta-veterány vídáme v různých barvách, mnohdy i docela netradičních...




Pro omezené možnosti širšího využití uprostřed sezóny 2019 s bolestí prodán jako souprava s PAv 40 podstatně mladšímu kolegovi-motorkáři...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cmiral
cmiral napsal 30.07.19 v 08:19 9b.

Zelených renovací ala voják je už dost

marafzs600
marafzs600 napsal 20.04.19 v 15:43 10b.

Pěkná práce a motorka pro radost

Fist
Fist napsal 20.04.19 v 11:55

Targus>Upřímně: Očekával jsem i masívnější ataky, zejména pak jawistů-srdcařů. Bodové ocenění potěšilo, děkuji! Za přechodný šok si popelím témě...

Více komentářů



TOPlist