renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 250 Pérák (1953)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Fist
Vloženo 28.9.2015
Aktualizováno 24.10.2019
Zobrazeno 6 592x
HODNOCENÍ PROFILU OD 43 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Motocykl pořízen v květnu minulého roku coby "voják", po amatérské barevné úpravě (našedlá zeleň) předchozího majitele, s původním TP, pojízdný.

Více fotografii

Výška jezdce: 172 cm

První dojmy - Dojmy nebyly žádné, zkušební jízda se nekonala. Počítal jsem s kompletní GO, tak jsem se omezil na pouhé spuštění motoru na stojanu. Chytil okamžitě, a to i při opakovaných pokusech.

Doplňky na motorce -

[

Recenze

Na péráka jsem si myslel už docela dlouho, zaměřil jsem se na nabídku s "papíry". Protože jsem nemínil za každou cenu pořizovat kdovíjak zrenovovaný kus od překupníka, musel jsem si na svou příležitost náležitě počkat. Motorku jsem pořídil za docela přijatelný peníz, byl k ní i náhradní motor a bedna dílů, některé dokonce ještě nepoužité. Renovace na objednávku proběhla na dvě etapy. Vloni GO původního motoru a šetrné zajíždění, letos podvozek, elektrika a vše ostatní do konečné podoby, o níž jsem měl od počátku docela jasnou představu. Model "voják" byl upraven na cestovně přepravní motocykl v barevném odstínu "sahara". Odborné práce prováděl profesionál, já se zaměřil na sehnání několika potřebných dílů a doplňků a výrobu nosičů bočních brašen.
Jízda na komfortně zrenovovaném péráku je pro jeho nízkou hmotnost, krátký rozvor a tedy obratnost v zatáčkách novým příjemným prožitkem. Překvapivě lze, s ohledem na technické možnosti, spoléhat i na brzdy. Motocyklu nejlépe vyhovují okresky v členitém terénu, při jízdě bez tandemisty s minimální potřebou řazení. Zkušenosti z nonstop cesty nad 50 km zatím nemám, problém je v posezu - dosud jsem byl zvyklý (z chopperů) mít nohy víceméně natažené vpřed. Vzhledem k tomu, že souběžně používám i současné motocykly, musím se oprostit od navyklého stereotypu řazení rychlostí (opačný směr).




Dvojsedlo je originál na objednávku dílensky montovaný na stroje pro potřeby vojska, celní správy, LM apod.(dávala se i na 500 OHC). Minimální úložný prostor v kastlíku je bohatě kompenzován prostornými bočními brašnami, zadní nosič (orig.) dovoluje přibrat další zavazadlo, případně mohu připojit vlečný vozík PAV. Oceňuji i instalaci praktického bočního stojánku ("policajt"). Pro zvýšení provozní spolehlivosti pořízeno 12V vape.



3/2019 - po záběhové (celkové) repasi maximální spokojenost - vše perfektní!!!
4/2019 Pro zvýšení jízdního komfortu přečalouněno a o 4 cm zvýšeno původní sedlo.

Těžko soudit, komu lze tuto klasiku v dost neobvyklé úpravě k užívání doporučit. Nedělám si příliš iluze, že za toto dílo sklidím chválu ortodoxních jawistů či milovníků motoveteránů. Ale chtěl jsem motocykl k ježdění, a nejen svátečnímu. A protože je na "bílých" (odpadá nutnost striktního zachování standardu pro veterána), proč ne v barvě podle svého gusta? Vždyť i auta-veterány vídáme v různých barvách, mnohdy i docela netradičních...




Pro omezené možnosti širšího využití uprostřed sezóny 2019 s bolestí prodán jako souprava s PAv 40 podstatně mladšímu kolegovi-motorkáři...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marek71
Marek71 napsal 21.02.20 v 12:30 10b.

Za mě jasná desítka.
Tvůj pérák se mi moc líbí. Hlavně pro svoji netradičnost. Udělal sis motorku aby se líbila, né aby ti do toho veteránisti kecali.
Fakt dobrý

dasturm
dasturm napsal 25.10.19 v 12:07 10b.

cmiral
cmiral napsal 24.10.19 v 18:43

Kdo má k takovému stroji vztah tak by ho nedokázal prodat, ale když to nejde jinak, škoda ...

danny3716
danny3716 napsal 24.10.19 v 11:10 10b.

no prostě náááádhera. Gratuluji

Tom-P
Tom-P napsal 24.10.19 v 11:06 10b.

Krásná práce a nádherná barva!

Více komentářů



TOPlist