renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 250 Pérák (1949)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník vasfire
Vloženo 29.12.2014
Aktualizováno 5.1.2015
Zobrazeno 5 777x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jawa 250 perak, po domácí renovaci, žádný hon po originálních dobových dílech FJ a Zbrojovky. Co na motorce bylo to se tam nechalo. Koupena od pána ve finanční tísni, podobného nadšence jako jsem já.

První dojmy - Vzhledově díky chromu a zánovní barvě pěkná. Motor běžel špatně. Hned jsem přišel na to , že ložiska na klice jsou v žalostném stavu. Na moji postavu bezmála 2metry je to opravdu střízlík :-)

Recenze

Motorka je kompletní, díly samozřejmě neodpovídají přesně roku výroby kostry, ale to jsem už psal výše - a nevadí mi to). Motor je celkem raritní s označením N11-***. tedy motory sloužící jako náhrada (z Mototechny nebo například pro vojáky)
Když už jsem u toho motoru, tak to bylo první co šlo z kostry ven, jelikož jsem se mu musel kouknout kvůli extrémně vymláceným ložiskům na zoubek.

EDIT*
Motor měl v otáčkách nepravidelný chod a střílel do výfuku. Sundal jsem tedy dekl zapalování, mrkl na kladívka, chytil za vačku a bylo to jasné. Ač jawy zvládnou "zemědělské" vůle, tak toto bylo moc
Proběhla rozborka se spíše pozitivními dojmy.
Válec - zánovní stav i s razítkem patrony (výbrus není potřeba), klika bez vůle, spojka dobrá, převodovka až na klasické a preventivní 2 kolečka dobrá.






Kámen úraz nastal u ložisek. Staré ložisko zapalování a sekundární řetězovky šlo vyndat ven rukou.
Tedy diagnoza byla vymlácený karter.
První nápady byly "laciné" lepidlo, kilnerovat karter, nebo trochu zaprskat ložisko svárem.
Nakonec vyhrál rozum a nechal jsem si udělat a nalisovat nová futra z duralu v jedné liberecké firmě. (R+R kovo)









vypadalo to fakt dobře. a cena kolem 1200 za obě.
Když jsem v Praze kupoval ložiska, mimochodem k zapalování jsem vzal rozebírací válečkové a velká spokojenost. Vzal jsem si i lepidlo na ložiska a utěsnil druhý karter.
Taková rada. Toto lepidlo je ze 100% stejné jako loctite jen má jinou flašku a je asi 5x levnější. Dělá to jiná německá firma a i název ( číslo) se shoduje s loctite.





pak jsem dostrojil převodovku a motor šel postupně zase dohromady. měl jsem na to vždy tak hodinku času jednou za 3 týdny. Tak to šlo pomalu , ale zase o to radostněji.






EDIT*
kluk mi na ponku převrhl válec a urazila se část poledního žebra :-/ . O silvestra zkusím zavařit.
s





EDIT* 02.01.2015
Tak operace se povedla a pacient přežil. Nakonec to nebylo ani tak složité.Válec je nějaká ocelolitina, tak to šlo vařit jako víno. Použil jsem obyčejnou svářečku a elektrodu na litinu.





svařený výsledek jsem zatřel barvou na krby a maximální spokojenost. Myslím že to neni ani vidět.





Motor dostrojen a nasazen do rámu. Ted ještě pár maličkostí a můžeme startovat. Tak zase jindy.






EDIT 05.01.2015
Včera jsem dostrojil plechařinu, trochu nabil baterku, nalil benzín a olej a pokusil se nastartovat. Zapalování i karbec naštelován jen tak od oka a ejhle. Hned prvním šlápnutím to chytlo. To je vždy radosti. Trochu jsem vyladil otáčky a směs. Za běhu i snížil odtrh a spokojenost. Nechal jsem ji asi 20 minut klapat, vyzkoušel řazení, dobíjení, světla a tak vůbec.
Krom dobíjení při hlavních světlech bylo vše v pořádku. S klidnou hlavou mohu motorku na zbytek zimy uložit ke spánku.

Práce na jaro : dobíjení, startovací páka zasahuje v určitém místě až do kastlíku a hrozí odření při stratování. To musím vymyslet co s tím.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Rockmen-Mára
Rockmen-Mára napsal 06.12.16 v 23:48 10b.

Obdivuju vytrvalost, um i znalosti...

Gigapen
Gigapen napsal 30.01.16 v 14:50 10b.

Krásná práce, gratuluji... také se těším až na tu svojí posadím svého syna

MaxMI16
MaxMI16 napsal 04.03.15 v 11:44

Krásnej kousek Co se dobíjení týče vzdávám původní dobové relé a jdu du do tohoto.
www.aev.cz/pdf/0358.pdf

vasfire
vasfire napsal 06.01.15 v 17:03

TO Starodedek: ju máš pravdu, hlava je tam z 250/353. Nic jiného v tu dobu nebylo Ale na burze zkusím sehnat. Proto je tato hlava i vzhledově neopečovávaná
A ke startovací páce, trochu jsem poohýbal držáky kastlíku a dostal jsem se asi o 0,5cm dále dovnitř, ale jak říkáš ohnutí nakopávačky mě nemine

bimbo750
bimbo750 napsal 05.01.15 v 19:16

Ať dělá jenom radost. ...
Já měl také, ale origo FJ po renovaci...
Šel ,ale bohužel z domu...byl na mě a mejch 120 kg moc malej a když jsem se na něj,jakž , takž složil, tak mě za chvíli boleli kyčle.
Přesto je pérák krásná motorka!!!

Více komentářů



TOPlist