renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 250 Pérák (1949)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kawajawa
Vloženo 21.2.2018
Aktualizováno 7.11.2018
Zobrazeno 2 660x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Chudák, dost zbídačený, očesaný, doplněný, lepší prachy v tomhle než v bance

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - šrot hrůza hromada rzy zděšení nadšení

Recenze

Za cenu které fakt nešlo oddolat, ale lichvář fakt nejsem :)). Je to zbrojovka, motor se točí, nějaký blb, tam přivařil startovačku a řadičku natvrdo, hodně toho chybí ale všechny díly jsou zbrojovka. Bude to běh na dlouhou trať, ale pojede. Ty ceny za dily jsou fakt šílený!!! Pro začátek proběhne rozborka a pak podle možností, 6 motorek během roku trochu zahýbe s účtem :(
24.2.2018 Proběhla částečná demontáž a kompletní demontáž motoru, kde jako hlavní nástroje posloužily flexa, horkovzdušná pistole a svářečka,
Motor klasika po letech spánku, klika na repas, převodovka OK, spojka jen lamely, musím koupit nový startovací segment, který jsem musel, přeříznout flexou i s řadící hřídelí...
20.8. 2018 hotová nová kola, momentálně probíhá kompletace podvozku, už je to celkem komplet, jen pár drobností jako prachovky, rozpěrky a další podobné chujoviny :))
15.9.2018 odbarvení nádrže, bohužel to trochu odsral i původní lak... :(
A taky jsem zjistil že motor je 53 ročník. Další zjištění bylo jak se jednotlivé ročníky péráků lišily v drobných detailech, nemá cenu to rozepisovat, je to na celou knihu. Takže jak tvrdím že je to všechno zbrojovka, tak fakt není je to pořádný bastl, ale na to seru, to bych potřeboval majlant na původní díly. Ty lidi jsou fakt hovada co jsou schopný si za ně říct a i zaplatit, kolikrát je levnější replika..¨
30.9.18 natažená komplet nová elektrika, takže svítí, ale bohužel netroubí, klika na go válec na výbrus. namontován tlumič řízení a další drobnosti..
Řekl bych že koncem listopadu vyjedu.. :)))
Jo a navařit stupačky to je taky pěkný voser...z původních plánovaných dvou hodin jsem to dělal celé dopoledne a ještě ty dvě hoďky po obědě. Ta debilní svářečka muže být ráda že jsem jí nerozmlátil :))
28.10.2018 Konečně jsem dostal dovolenou a mohl se plně věnovat Péráku, válec a klika hotová, takže už jen složit motor a hotovo.
(Joo to jsem si jen myslel) Takže vymezit vůli převodovky, narazit ložiska a gufera slepit bloky k sobě a hurá, nastavit předstih. Motor do rámu a nalít benzín. Motor na druhý našlápnutí se po letech spánku probudil k životu :)))
Trochu popískával, což jsem si myslel, že dělají uhlíky na zapálku, ale nééé, byla to podfukující hlava, což jsem zjistil až po prvních km.
Ještě seřídit spojku a jede se. Bohužel jsem ještě neměl pružinu sedla, tak jsem pod sedlo narval špalek, což se podepsalo na mích zádech, které přebíraly každý drnc našich skvělých silnic. Ono totiž tlumiče péráku moc netlumý
Po prvních 100km to vše začlo, z přefukového kanálu tekl benzín, mikro prasklinka a jak pěkně prosakovala, spojka z ničeho nic začla prokluzovat a ta hlava furt pištěla. Kupodivu původní zapálko plně funkční :))
Takže motor ven, nechat zavařit, což se moc nepovedlo, protože hlava tigu se moc pod žebra nevešla, nová spojka.
A teď ta hlava, asi desetkrát jsem se jí snažil přetáhnou až mi jeden svorník povolil. naštěstí to bylo nahoře a ne v bloku, takže navařit matičku vyndat svorník, vyměnit a dát jiné těsnění. A hle, hlava dobrááá. Je kývačkovská, takže větší komprese a závodní karbec z Libeňáka 250/553.
Takže už mám najeto cca 500km. Jezdit se na tom moc nedá, ale asi to je spíš o zvyku. Kývačka je proti tomu Hi-Tec technologie.
Ještě to má par much, ten kanál tečící budu muset odbrousit a svařit hliníkovou elektrodou. Ještě prochcává karbec, ale na to prdím. Chtělo by to trochu barevně sladit, ať to má stodolovou patinu a doplnit pár neoriginálních dílu, jako přední světlo a tacho, což muže být při dnešních cenách origo dílů klidně další 10ka navíc. S blatníkem a kaslíkem klidně i 15..
A protože jsem v mezi čase měl dost času složil jsem si ještě dva motory 250/353

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pyetookh
Pyetookh napsal 23.07.19 v 13:03 10b.

Dobry den,

Mohl by jste mi poslat fotku vyplneneho technickeho prukazu, prosim? Potrebuji prihlasit sveho Peraka a technik na STK potrebuje vedet udaje, ktere tam ma napsat. (samozrejme nepotrebuji videt vasi SPZ nebo cislo karoserie - zajimaji me jen ostatni udaje).
Mnohokrat dekuji a at se modre kour

Targus
Targus napsal 07.11.18 v 23:30 10b.

Kuwa fix!!!

Že já ti těch deset sliboval...

Targus
Targus napsal 19.10.18 v 21:20

Teda, chlape...

to si fakt počkám, co z to uděláš.
I kdyby z toho vyšel mlýnek na strouhanku do karbanátků, deset máš jistých.
Držím ti pěsti

hruso25
hruso25 napsal 16.09.18 v 22:49 10b.

Paráda. Chce to veľa času a peňazí.

Milan1963
Milan1963 napsal 22.02.18 v 11:57 10b.

Pérák, rok 49...mám ho taky, vypadá sice jinak, ale věřím, že vyjedeš a ta koupě se zhodnotí. S cenami máš pravdu, za to co máš bych před 35 lety nedal ani korunu. A dnes ? Tak at' Ti renovace jde od ruky.

Více komentářů



TOPlist