Ahoj všem a informuji Vás o dalším vývoji kolem převodu na zadní kolo.
Tak nějak jsem oměřil řetězová kola, s rozetou mě pomohl svým měřením kolega a tak jsem dal dohromady jejich rozměry. Náčrt pastorku je takový rychlý , ale něco se z něj vydedukovat dá.
Podstatné je to, že zatím jsem nenašel a to ani firmy tímto sortimentem se zabývající, nic co by na RVM pasovalo. Takže bohužel, pastorek i rozeta jsou opravdu jen pro RVM (a možná Voge).
Pastorek se dá řešit jednoduše - úpravou toho z Hondy CB500. Ale rozeta prostě vypadá že není žádná. Když už má stejné rozměry, tak má 4 nebo 6 šroubů.
V tuto chvíli zajišťuji výkres na výrobu rozety a nechám si udělat o dva zuby menší - 41.
Jinak není vůbec problém nechal oboje vyrobit a při odběru cca 20 a více kusů je dokonce cena stejná, jako za běžná řetězová kola.
Jen pokud bych do toho investoval, tak nevím jaký by pak byl zájem...
Jawa je s dodávkami skoupá, jsem rád nezávislý na nich, ale... Sám si rozetu určitě nechám vyrobil, už jen pro testy s převodovým poměrem. Jinak může být ocelová a nebo z hliníkové slitiny.
Tak to je zatím vše a hodně zdaru všem.
--
--
--
Doplněno:
Tak výkres je už hotov a to na rozetu o počtu 41 zubů. Je to tedy o 2 zuby méně. Nyní řeším výrobu, snad se povede. Pak bude otázkou jestli původní řetěz bude OK a nebo ho budu muset zkracovat. To se uvidí...
Jak bude vyrobeno, budu informovat.
Vlastník | Johny_R | |
---|---|---|
Vloženo | 3.10.2020 | |
Aktualizováno | 7.10.2020 | |
Zobrazeno | 12 273x |
Ahoj,
tak to jsem na to zvědav. Myslel jsem, že rozetu o ty cca 2 zuby zvětšíš, abys měl ten větší krouťák, jak jsi psal u změny pastorku. Ale možná, že převod víc do rychla přinese pohodovější jízdu, koneckonců, když je potřeba zabrat, tak vždycky se dá podřadit. Já to tak mám na třindě, jak jsem psal u minulého článku, o zub větší pastorek a pohodově si bublám krajinou na čtyřku okolo 2000 otáček. Je-li potřeba zabrat, dám za tři nebo za dva a třinda frčí.
1 reakce
Ahoj, to jsme zkoušel změnou pastorku, kde jsem očekával nějakou změnu v chování, ale zvětšený krouťák jsem tak nějak moc nepoznal. Spíše pak trpěl cestovatelský komfort - vysoké otáčky pro jízdy kolem 100kmh a zvýšená spotřeba. Takže to chci zkusit opačným směrem, převod bude trochu těžší a uvidím co to udělá s dynamikou, spotřebou a cestovním komfortem.
Rychlostí má RVM dost, podřadit se dá vždy, to je fakt, ale zase to nechci moc těžké, mám rád když je v zatáčkách ta dynamika cítit.
Třindu většinou držím kolem 3500-4500 ot, tam je ji nejlépe. :)