PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Enduro (1985)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Krovak
Vloženo 24.3.2018
Aktualizováno 25.4.2020
Zobrazeno 1 471x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 02.06.2020, Uskutečněno: 02.06.2020, Zhlédnuto: 28x


Tenhle Simson není rád na světě. On tu prostě nechce být, nechce jezdit, stýská se mu po šrotišti a pospíchá do dederónského nebe. Jinak si neumím vysvětlit tu kumulaci stupidních závad a problémů.

Vezmu to popořadě, to jedinou dobrou zprávou:
Válec je po ujetí cca 60km bez závad, píst zůstal tak, jak jsem ho naposledy obrousil, kroužek bez poškození. Byl jsem sice strašen, že po dotyku brusného papíru s pístem (navzdory následnému přebroušení mikropilníkem a vymytí čističem na brzdy) dojde do 10km k totální destrukci pístu, válce a vydření obou ojničních ok, no, armageddon se zřejmě odkládá. Takže to by bylo.

Teď to horší.
Z nějakého důvodu drasticky klesl účinek zadní brzdy, tipuju to tak na 10-20% obvyklého, brzdí to až když se na ní postavím patou a přenesu značnou část váhy.

Za studena je vysoký volnoběh. Za tepla ok. Zlehka ohřátý motor a v posledním týdnu občas i studený vynechává. Má třeba 2500ot/min. a najednou zhasne, jak když se vypne zapalování. Teplý to neudělá nikdy. Udělal jsem tedy test se stroboskopem, abych eliminoval možnost chybné karburace. Výsledek je takový, že příčinou zdechání je skutečně stav, že přestane házet jiskru. Zajímavý.
V týdnu postavím nové zapalování a zkusím jím nahradit nainstalovaný originál. Když to nebude tyristorem, zbývá jedině snímač otáček.

Pokračujeme. Nejsem schopen pořádně odladit karburátor. Svíčka je po 4km plného plynu i částečného zatížení krásně cihlová, přesto v nízkých otáčkách nemůžu plně otevřít plyn. Rozepíšu to:
Neutrál, volnoběh (1700-1800ot/min) -> plný plyn = roztočí se
Zatížení 1.- 2. kvalt (2500-3000 ot/min) -> plný plyn = roztočí se
Zatížení 4. - 5. kvalt, méně jak 3000ot/min -> plný plyn = začne občas tarokovat
Při plynulém otevírání plynu problém není, nad 4000ot/min se taktéž téměř nevyskytuje.
Motor je 85/2, karburátor BVF 21N1. Hlavní tryska byla původně 110, teď už jsem na průměru 90, jehla uprostřed, originál vzduchový filtr, odstraněná perforace plechu pod ním.

Po zavření/ otevření plynu (třeba řazení) někdy vynechá. Jak kdyby byl na moment bez benzínu, nebo ulitej. Je možné, že to souvisí s občasným vynecháváním zapalování, ale těžko říct. Až opravím zápalko, pozná se.

To je asi tak v kostce všechno

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Robinsson (-13) napsal 04.10.2020 v 10:08

proč dávaš svíčku s vysunutým jiskřištěm na simsona dej tam třeba NGK B8HS.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Dojezdil jsem

    Po celých "úžasných" 840km je konec, finíto, kantáre, ende šlus. A japato? Japato protože se nám sešly dvě nectnosti. Šlendrián a lidská blbost. Tak popořadě. Simson začal poslední dobou naprosto nepravidelně zdechat

    Typ: Oprava
    Vloženo: 25.09.2020
    Uskutečněno: 05.09.2020
    Tachometr: 840km
  • Voltmetr - výměna (upgrade)

    V poslední době jsem za jízdy pozoroval různé podivnosti na palubním voltmetru. Při rozsvícení brzdového světla padalo napětí až o 1,5V, za ustálené jízdy občas skokově skákalo až o 0,8V a podobné zhovadilosti. Vzhledem

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 16.07.2020
    Uskutečněno: 16.07.2020
  • Enduro vložka (test) v pískovně

    Pro začátek mám zřejmě viníka občasného dušení při řazení, nebo přechodu zavřený/otevřený plyn. Na 90% je to jehla přívodu benzínu v karbci, která sice dobře zavírá, ale občas se sekne při otevírání a benzínu tam jde je

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 24.06.2020
    Uskutečněno: 23.06.2020


TOPlist