V mezidobí než dorazil nový kroužek jsem stihl ještě vyměnit přední pružiny za zesílenou 1.4mm verzi. Konečně se vidle tolik nepotápí a nemlátí o dorazy.
U spojky jsem řešil dilema. Údajně měla být v motoru nová, včetně pružiny 1.6mm. Přesto spojka buď unášela, nebo klouzala, nic jiného nastavit nešlo.
Pro jistotu jsem tedy koupil další 1.6mm pružinu, lamely i plechy, maximálně mi zůstanou jako náhradní.
Po rozebrání následoval údiv a vzápětí nasrání. Pružina ubroušená origo 1.5mm. Plechy orezlé origo. Síla lamel v pořádku, ale taky pravděpodobně originál tisícileté. Hlavní průser byl vzadu, zadní přítlačná deska prolomená, takže zadní lamela se opírala tak v 1/12 celkové plochy.
Lamely jsem nakonec nechal, vše ostatní vyměnil. Zadní desku jsem vzal z náhradní spojky, naštěstí mám dvě.
A stal se zázrak, spojka neunáší, ani neklouže, Simson řadí a svět je růžovej.
Na fotce s třemi lamelami zleva původní lamela z r. 85, uprostřed údajně "nová", vpravo lamela z motorkámku včera doručená.
-
nová vs stará pružina
-
nová sada
-
prolomená deska
-
super styčné plochy
-
"nová" sada
-
"nová" pružina
-
a řízlá...
-
porovnání lamel