V poslední době jsem za jízdy pozoroval různé podivnosti na palubním voltmetru. Při rozsvícení brzdového světla padalo napětí až o 1,5V, za ustálené jízdy občas skokově skákalo až o 0,8V a podobné zhovadilosti. Vzhledem k tomu, že mi pár měsíců zpátky vadný regulátor Vape krmil baterku několik desítek km napětím přes 15V, začal jsem se smiřovat s tím, že to LiFePo4 články nedaly a blíží se smrti. Vše totiž nasvědčovalo tomu, že jsou články naprosto měkké, neschopné dodat i malý proud. No a vzhledem k tomu, že mi v týdnu po sakra dlouhé době dorazil druhý voltmetr z Ali, rozhodl jsem se pro výměnu a zároveň kontrolu baterie.
Hned za baterii jsem zapojil modelářský wattmetr, díky použitým konektorům XT60 záležitost na 5 vteřin a bylo skoro jasno. Na palubním volmetru 12,5V, na wattmetru 13,2V. Aha. Výsledek měření byla haprující kostra, baterka naštěstí naprosto v pořádku. Ohmmetr sice při následné kontrole průchodnosti kostry ukázal maximálně 0,2 ohm, ale u větších proudů pravděpodobně roste rezistivita a vibrace za jízdy pak způsobily nesmyslné kolísání hodnot. Samozřejmě šroub kostry je v pravém kaslíku, do kaslíku se nedostanu protože výfuk... Seru na to, udělám to jindy.
Původní voltmetr byl zapojen z hlavního kabelového svazku končícího u krku řízení a natvrdo vypínán klíčkem.
Nový voltmetr má i hodiny, které jsem zvyklý ze skůtra celkem postrádal, je tam vodič navíc, takže blbá kostra mě nerozhází, dám to rovnou na baterku, kvůli lepší přesnosti měření.
Voltmetr ukazuje o 0,1V víc, ale když vezmeme v potaz, že to je čínský krám za 5 dolarů, tak se s tím smířím. Nyní tedy mám hodiny a na budíku normální hodnoty napětí, kdy mi při rozsvícení všeho co mám klesá napětí maximálně o 0,2V. Hurá sláva výletu.
Na druhou stranu ten německej sráč zase dneska začal chcípat při studeném startu. Mi z toho jebne.
Vlastník | Krovak | |
---|---|---|
Vloženo | 24.3.2018 | |
Aktualizováno | 25.4.2020 | |
Zobrazeno | 1 458x |