renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Enduro (1985)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Krovak
Vloženo 24.3.2018
Aktualizováno 25.4.2020
Zobrazeno 1 458x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 16.07.2020, Uskutečněno: 16.07.2020, Zhlédnuto: 37x


V poslední době jsem za jízdy pozoroval různé podivnosti na palubním voltmetru. Při rozsvícení brzdového světla padalo napětí až o 1,5V, za ustálené jízdy občas skokově skákalo až o 0,8V a podobné zhovadilosti. Vzhledem k tomu, že mi pár měsíců zpátky vadný regulátor Vape krmil baterku několik desítek km napětím přes 15V, začal jsem se smiřovat s tím, že to LiFePo4 články nedaly a blíží se smrti. Vše totiž nasvědčovalo tomu, že jsou články naprosto měkké, neschopné dodat i malý proud. No a vzhledem k tomu, že mi v týdnu po sakra dlouhé době dorazil druhý voltmetr z Ali, rozhodl jsem se pro výměnu a zároveň kontrolu baterie.

Hned za baterii jsem zapojil modelářský wattmetr, díky použitým konektorům XT60 záležitost na 5 vteřin a bylo skoro jasno. Na palubním volmetru 12,5V, na wattmetru 13,2V. Aha. Výsledek měření byla haprující kostra, baterka naštěstí naprosto v pořádku. Ohmmetr sice při následné kontrole průchodnosti kostry ukázal maximálně 0,2 ohm, ale u větších proudů pravděpodobně roste rezistivita a vibrace za jízdy pak způsobily nesmyslné kolísání hodnot. Samozřejmě šroub kostry je v pravém kaslíku, do kaslíku se nedostanu protože výfuk... Seru na to, udělám to jindy.

Původní voltmetr byl zapojen z hlavního kabelového svazku končícího u krku řízení a natvrdo vypínán klíčkem.
Nový voltmetr má i hodiny, které jsem zvyklý ze skůtra celkem postrádal, je tam vodič navíc, takže blbá kostra mě nerozhází, dám to rovnou na baterku, kvůli lepší přesnosti měření.

Voltmetr ukazuje o 0,1V víc, ale když vezmeme v potaz, že to je čínský krám za 5 dolarů, tak se s tím smířím. Nyní tedy mám hodiny a na budíku normální hodnoty napětí, kdy mi při rozsvícení všeho co mám klesá napětí maximálně o 0,2V. Hurá sláva výletu.

Na druhou stranu ten německej sráč zase dneska začal chcípat při studeném startu. Mi z toho jebne.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Dojezdil jsem

    Po celých "úžasných" 840km je konec, finíto, kantáre, ende šlus. A japato? Japato protože se nám sešly dvě nectnosti. Šlendrián a lidská blbost. Tak popořadě. Simson začal poslední dobou naprosto nepravidelně zdechat

    Typ: Oprava
    Vloženo: 25.09.2020
    Uskutečněno: 05.09.2020
    Tachometr: 840km
  • Enduro vložka (test) v pískovně

    Pro začátek mám zřejmě viníka občasného dušení při řazení, nebo přechodu zavřený/otevřený plyn. Na 90% je to jehla přívodu benzínu v karbci, která sice dobře zavírá, ale občas se sekne při otevírání a benzínu tam jde je

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 24.06.2020
    Uskutečněno: 23.06.2020
  • Zadní brzda

    Dožrala mě konečně naprosto nefunkční zadní brzda. Shodil jsem kolo a čekal, co za zradu na mě vypadne. Nevypadlo nic, ani brzdový prach, jelikož byl nalepen na paknách v naprosto dokonalé, lesklé a tudíž evidentně kluzk

    Typ: Oprava
    Vloženo: 24.06.2020
    Uskutečněno: 06.06.2020


TOPlist