BMW R 1100 RT (1998)

Vloženo 13.5.2015
Aktualizováno 24.5.2015

Vloženo: 30.08.2015, Uskutečněno: 29.08.2015, Zhlédnuto: 9x

Protože baťoh Zuzka zlobí a má depréze a nechce jezdit a já zas jo,tuto sobotu jsem s Hildou vyrazil na cestu sólo. Předpověď počasí slibovala hezký den a tak proč tedy sedět doma že? Cílem výletu jsem zvolil hrad Zvíkov který už jsem se dlouho chystal navštívit. Protože nás ráno žádná ženská nezdržovala ,v půl deváté už stála Hilda připravená,termoska s kafem sbalená stejně jako pití a lehká sváča.
Vyrážíme z Prahy po barrandovské spojce a chceme jet přes Beroun,Jince do Příbrami. No jasně,hned v Rudné nás čekala uzavírka – jak jinak,a tak se naštěstí díky malému provozu zase tak moc nezdržím. Dále už je cesta celkem volná a tak se v klidu posouváme přes Beroun,Zdice až po malých ale hééézky klikatých silničkách do Jinců kde se už docela hlásí kuřácká pauza. Dávám si termoskové kafe (oproti pumpovým docela změna) a kýženou cigaretku a studuju na mapě co mě čeká.Dál už jen po opravené silnici huj koňa až mě vítá město Příbram. Sice bych mohl jet okolo ale koneckonců proč to nevzít přes město.Za Příbramí zastavuji u památníku Vojna,u lágru kde byli vězněni komunisty političtí vězni,mimo jiné i můj děda - no kdo tam byl tak ten to ví….
Sedám na motku a jede se dál. Po rovné písecké silnici se jede super dobře,provoz na Prahu je sice hustý ale z Prahy ven prázdno a tak ručička tacháku lítá okolo 140tky a za chvíli už mě brzdí cedule s odbočkou na Zvíkov. Po sjezdu z hlavní silnice se vydávám po opět pěkné a nové silnici lesy a lesíky. Mozek na chvíli vypíná a hlava je jen nástroj k řízení.Oči sice cestu sledují ale mysl se toulá někde….to je to proč jízdu na motorce miluju,ta pohoda a volnost. No dost snění,jsem na Zvíkově. Proplétám se mezi turisty a parkuji na horkém place. Hodná paní výběrčí mě schovává věci v boudě a tak je v kratasech a triku vyrážím na prohlídku hradu. Je to sice bez průvodce ale zase za 60 Kč tak proč ne.
Hrad byl původně královský a jak jsem se dočetl z letáku rád na něm pobýval Přemysl Otakar II a i sám Karel IV a dokonce se nějaký čas zde schovávaly i korunovační klenoty,než se dostavil Karlštejn. Poté hrad trochu ztratil na významu a střídali se na něm dva rody,Rožmberkové a Švamberkové. Hrad byl několikrát obléhán husity ale marně,dobýt se ho povedlo až za třicetileté války kdy ho v r.1622 dobyla císařská vojska a důkladně vyrabovala. Nakonec hrad přešel do vlastnictví Schwarzenbergů kteří ho částečně opravili do dnešní podoby. No dost histori i když jak se říká taky nikoho nezabije…..
Vydávám se vyprahlý jak kytka a hladový jak zájezd z Ruska zpět na parkoviště kde si dávám malý obídek a litr studené malinovky. No a zase do sedel. Oblékám vyhřáté hadry a rychle ať to fičí a vítr chladí. Za chvíli už projíždím Milevskem a nabírám směr na Sedlčany. V tom mě napadá že kousek odtud má chalupu jeden můj kamarád kde bych se mohl osvěžit a trochu zrecyklovat,horko už začíná být trochu nesnesitelné. Jarda mě nebere telefon a tak jako spása se objevuje za Milevskem cedule „Koupaliště“. Hup tam a parkuji pod bdělým dohledem městské policie přímo u budky kde se prodávají lístky. Rychle do plavek a hup do vody.Hilda budí na parkovišti pozornost,já zase věnuji pozornost místní krasavici prodávající limču a místní borci zle koukají zase po mě.Nakonec mě vytrhuje z idylky zvonění,volá kámošova žena Iva a že co se děje a po vysvětlení mě zve na koláčky a kafe.Proč ne,oschlý jsem a tak zase tradááá. Silnice je zase jako nová a tak pouštím koním opratě. Jen poněkud přibývající křížky u silnice mě nutí k opatrnosti.Nakonec u pumpy v Sedlčanech sebou málem plácnu na štěrku u silnice a tak dál jedu opatrně. Dorážím do Krásné hory nad Vltavou kde mě čeká Iva s koláčky a kafem a džbánem ledové vody. Popíjím,pojídám a klábosím s jejími rodiči až pohled na hodinky mě nutí se zvednout a jet dál. No zase to bude po dálnici,ale to půjde. Nakonec cesta do Prahy je rychlá,dálnice je skoro prázdná až na pár autobusů a tak opět pouštím „autopilota“ a myšlenky plynou. Pod Cukrákem mě málem dostane policejní radar na oné 50tce,ale dobrzdím to . No a pak už jen brmbrm a jsem doma v chladné garáži. Dávám si u Honzy jedno studené a pak pod sprchu.Druhý den mě čeká práce…..ach jo.