Burgman = synonymum pohodlí a spolehlivosti.
Výška jezdce: 173 cm
První dojmy - Po prodeji Burgmana 250 jsem si na chvíli koupil Gilleru Nexus 500ie, což byla chyba, takže návrat k Burgmanu, tentokrát 400 ccm, model K7. A protože jsem byl s tímto strojem nad míru spokojenej a vytýkal jsem mu jen absenci ABS a celkově opotřebenej stav, koupil jsem si po třech letech ten samej skútr, ale s ABS a najetými jen 12.500 km.
Doplňky na motorce - ABS, alarm, centrál, GPS vyhledávání, vyhřívané hefty, kufr s brzdovým světlem, větší plexi
Recenze
Jak jsem napsal výš, na stejným Burgmanu jezdím už 3 roky. Mnohdy jsem se ale v provozu lekl a razantním stisknutím brzdy jsem dostal do smyku přední kolo. Nikdy jsem s sebou sice neflákl, ale přišel jsem na to, že by to ABS vyřešilo. A nemůžu si to vynachválit... Už se nemusím bát vzít bezmyšlenkovitě za brzdy.
Skútr sem byl sice dovezen z Itálie, ale s poškozeným motorem, kdy původní majitel jaksi pozapomněl na výměnu oleje a s původní naplní najezdil oněch 12.500 km, než si svou chybu uvědomil a stroj odstavil. Nechal jsem v motoru vyměnit všechny poškozený součástky, jako byla ojnice, kroužky, válec, hlava, rozvoďák, ložiska a spousty dalších dílů. Když se k prakticky novýmu motoru přičte stav kotoučů, veškerých plastů a celkově perfektního stavu, mám teď stav novýho skútru, ale za podstatně nižší cenu (model s ABS stojí 175.000 Kč).
Jelikož má model K10 jinou převodovku jak K7, byly "válečky" od Dr. Pullyho nutností. Maximálka se z tachometrových 140 km/h při 9.500 ot/min zvýšila na tachometrových 160 km/h při 8.500 ot/min a to i se spolujezdcem. Dá se tedy krásně cestovat rozumnou rychlostí při rozumných otáčkách, aniž by se motor nějak přetáčel.
Skútr jsem vybavil satelitním vyhledáváním pro případ krádeže a samozřejmě centrálním zamykáním s alarmem. Při zamknutí se zajistí schránka pod řídítky, dvířka nádrže, kufr a vyřadí se z provozu mikrospínač, kterej za normálních okolností slouží k elektrickýmu odskoku sedadla. Samozřejmostí už je pak osvětlení otevřenýho kufru led páskem, zásuvka v kufru na nabíjení handsfree v helmě, brzdové LED světlo v kufru, nebo vyhřívané hefty.
Větší plexi od Givi jsem zařízl tak, aby bylo jen o něco málo vysší jak plexi originál. Koukám nad ním a přitom zvedá vzduch až na horní část helmy nad hledí a chrání před větrem i ruce.
Další úpravou bylo odmontování hlavního stojanu, kterej je od výroby proklatě nízko a při klopení zatáček jsem ho často brousil o asfalt. Drobná úprava pak zajistila, že jde při zatažené ruční brzdě nastartovat při stání na bočním stojanu. Při odbrzdění brzdy pak motor bez zaklopenýho stojanu chcípne.
Ahoj,
k ÚH občas jezdím, když mi to vyjde. Například předminulej čtvrtek, ale už na novým stroji B650exe. B400 bude na prodej.
Tak to je super, druhý Burgman v Telnici u Brna.A ještě takto vymazlený. To ABS závidím, kdyby to tak šlo dodělat, hned bych si ho tam taky lupnul.
Maco: V techničáku od K7 je maximálka 145 km/h, u K10 jen 140 km/h. Tachometr ale proměřuje, takže skutečných 140 buď nedá, nebo dá jen za dobrých povětrnostních podmínek. Teď s Dr. Pulley není problém na tachometru 160 ve dvou, nebo proti větru, přičemž výstřel z křižovatky je fakt super.
Už jen podle rozdílných údajů v TP co se týče rychlosti, ale i hmotnosti, hluku a dokonce i rozvoru je jasný, že je tam něco tak trochu jinak. Nevím jak je to s tím pružením, to se mi zdá stejný, je ale fakt, že pokud má o 5 mm kratší rozvor, mohlo by to znamenat jiný nastavení teleskopů. Ale tu převodovku i chápu, prostě chtěli aby to bylo živější a ne zbytečně moc rychlý na skútr, tak prostě změnili převodovej poměr. Do jaké míry to byl krok správným směrem musí posoudit každej sám.
Tak to je hodně zvláštní,jak s tím podvozkem tak tou rychlostí.Nechápu jak tachometrově může jet skútr mín než kolik má napsaných v techničáku.Kolik máš maximálku v techničáku,já 145.Nový jel fakt přes 170,pak začal vypínat omezovač.Tachometr má asi 10-15% toleranci,to by odpovídalo,170 mínus 15 % je 144,5.Otázka je,kolik to teda jede tobě,jestli máš nějaký super přesný tachometr nebo taky toleranci,to by ti v reálu jelo jenom kolem 125km/h.
Mám ročníky 2003 a 2007,oba nové koupené u nás.U 03 mám variátor Malossi,u 07 jsem měl taky,jenže rozdíl byl minimální a navíc se mi to asi 3x povolilo,dával to tam autorizovaný servis,něco tam asi blbě udělali,tak jsem dal zpátky originál.Rozjezd je ale fakt hrozný,to je zhnilé jak lemra,ta nulatrojka vystřelí jak z praku.Tu nula trojku jsem taky přidřel motor ale po 30 tisících km ale to je na delší povídání,valil jsem to po dálnici kolem 150-160 a asi to žralo víc oleje nebo mi tam v servisu na garanční prohlídce nalili málo oleje,jsem si to bohužel nezkontroloval.Spravovali to na 3x a ještě to není v cajku.Musím to nechat opravit ještě jednou,nový píst,kroužky i vložku ve válci,počkám až bude euro níž,zatím ale jezdím,akurát musím furt dolévat olej,protože to žere jak kráva.Na tomhle mám najetých skoro 80 tisíc a na 07 přes padesát ale ta 07 fakt žere olej minimálně.