PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ComaR
Vloženo 3.6.2014
Aktualizováno 20.6.2015
Zobrazeno 7 265x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Krásná motorka s perfektně dostačujícím výkonem a úžasnou dvou spojkovou převodovkou.

Motorka koupena od FIRMA:Racing Team H.J.M. (Dobřichovice) - Dodrží co slíbí, super jednání a skvělý servis.

První dojmy - Má první jízda byl neuvěřitelný zážitek. Aby taky ne, když jsem se byl projet při čekání na dokončení servisní prohlídky mé tehdy současné Hondy CBF125. Byla to jízda na nahé NC700S s DCT. Seděla na silnici - nelítala jako 125. Krásně táhla - i nad 60 oproti 125. Navíc krásně zněla, krásně brzdila, .. Ale ze všeho nejvíc krásně řadila. Byl jsem velice, velice mile překvapen, jak krásně si tam ten automat sází rychlost za rychlostí. Skoro jakoby někde byla schovaná GPS, která řídící jednotce říká kdy přijde zatáčka, kdy kopec, kdy křižovatka. Každé zařazení bylo cítit velmi mírnou vibrací a krásným klapavým zvukem, který mě vždy ujistil, že už je zařazeno a motorka jakoby říkala "Nic neřeš, prostě jeď a užívej si jízdu!". Po této jízdě jsem si ještě vyzkoušel posez na vyšší NC700X a bylo rozhodnuto. Na tohle se bude šetřit. No a dnes je doma. Dokonce s ještě malinko vychytanější převodovkou a malinko větším výkonem. Stříbrná NC750X DCT!

Motorku bych doporučil pro - Pro koho je model NC, toho je všude spousta. Já jen doplním, že model DCT je pro všechny, kteří se chtějí soustředit pouze na jízdu a užívat si pohodlí.

Doplňky na motorce - Padací rámy, řadicí páka, přední prodloužení blatníku, zadní blatník

Recenze

Těchto motorek je zde spousta. A je zde také spousta recenzí. Avšak žádná z nich se nezaměřuje podrobněji na DCT. Patrně také proto, že většina majitelů tento systém nemá. Já ho ale mám a rád o něm poreferuji. Věřím totiž, že tento malý profesionální jezdec, který za mě řadí, by se zalíbil nejednomu zarytému manualákovi, kterým jsem sám býval.



Pozorný čtenář jistě pozná, že hlavní důvod koupě NC750X byla právě DCT, která jízdě propůjčuje neopakovatelný zážitek. Na motorce jsem se svezl hned domů od dealera. Prvních 50km byla velmi klidná jízda, seznamování se s motorkou. Nechyběly ani zastávky na focení se snahou vystřízlivět trošku z toho nadšení a začít si uvědomovat, že už na ní konečně jedu domů. Po prvních desítkách kilometrech došlo i na menší zvyšování intenzity jízdy a zjišťování, co se vlastně v tom stroji ukrývá. Inu, uteklo to jako voda a motorka je zajetá. A teď dojmy.



DCT - Kdo nezkusil, neuvěří

Jak je již patrně většině známo, DCT má tři základní režimy - (S)port, (D)rive a manuální řazení. Režim D je opravdu pro velmi pohodovou jízdu. Motorka se nežene za plynem, jen si pode mnou tak krásně bublá motor, který velmi často zůstává pracovat okolo 2000 otáček. Už samotný zvuk motoru vybízí ke klidné jízdě a vzbuzuje ve mě dojem, že opravdu nikam nespěchám a klidně pojedu 80, prohlížejíc si krajinu. Když najednou se v dálce objeví pomalu jedoucí kamion, který bude potřeba předjet. Ale to není problém ani v režimu D! Stačí si buď dopředu podřadit o jeden-dva stupně, případně začít předjížděcí manévr o chvilku dřív. Pokud v 70, se zařazenou 6 vezmu za plyn, motorce trvá asi 0,5s než zjistí, že takhle ho nepředjedu a bleskově podřadí o dva stupně. Ten pocite je opravdu skvělej. Vezmu za plyn, v tom zaslechnu dvojité lupnutí a motorka začne akcelerovat jako střela. Paráda. Tento režim kazí pouze ne zrovna efektivní brzdění motorem, jelikož okolo 2000 otáček se žádná silnější komprese nekoná a je tak potřeba častěji šahat na brzdu, případně sem tam manuálně podřadit.



Režim S drží otáčky o kousek výš. A to tak, aby měl motor v každé situaci optimální otáčky na akceleraci. V tomto režimu je projíždění klikatých cest opravdu zážitek. Motorka krásně brzdí motorem za každé situace, přičemž motor vydává krásný, dunivý a přitom příjemný zvuk. Mezi tím dává řídící jednotka pozor, abych si nepodřadil moc brzo a nezablokoval si tak zadní kolo. Podle razance rozjezdu a brzdění se DCT rozhoduje jak brzo zařadí či podřadí. Tahám za plyn jako divej? Tak se řadí až u červenýho. Jedu relativně klidnou jízdu v režimu sport? No tak zařadíme už ve čtyřech tisících. Nevýhoda tohoto režimu je, že na delší rovinky, které chci projet klidnou jízdou se motor zbytečně moc točí. Pro mě to znamená jen to, že si přepnu to režimu D.



A manuální řazení? Téměř nepoužívám. A to jsem si dokonce nechal namontovat řadičku na nohu, která dělá to co ukazováček a palec levé ruky. Ten automat prostě řadí perfektně. Občas maximálně využiji podřazení palcem na nižší stupeň. Řadičku na nohu jsem použil asi 3x a to pouze proto, že mi bylo líto ji nevyužít, když už jsem si za ní připlácel.



Motor

Maxima 6500 otáček málokdy dosáhnu. Většinou jezdím poklidnou jízdu. A přesně na to je také tato Honda také primárně určena. Motor při této jízdě vydává takový hluboký, dunivý zvuk, za který by se nemuselo stydět žádné cestovní endruro. Dává tak znát, že jen čeká až mu trošku přidám a bude tak moct pořádně zatahat za klikovku.



Jízda se spolujezdcem? Žádný problém. Téměř o něm nevím. Tedy pokud se mi nezačne v zatáčce naklánět na druhou stranu, nebo mi nezačne ukazovat srnky na poli.



Podvozek a brzdy

Upřímně, čekal jsem podvozek trošku měkčí. Výmoly na našich silnicích jsou docela znát, ale zase je to vykoupeno lepší stabilitou v zatáčkách. Samotná motorka, vážící sama o sobě 229kg, pak na silnici drží jako přilepená. V krizových situacích pomůže ABS, které je již v základní specifikaci. I to jsem si už vyzkoušel (dobrovolně) a jsem opravdu nadšen. Patřím do tábora příznivců ABS.



Co se týče jízdy, zatím mám nejradši dva typy. Klasické okresky na režim D, nebo nově udělané klikaté silničky na režim S. S obojím si motorka poradí bezvadně. Nesedí mi pouze na dálnici. To ale patrně souvisí také s tím, že na dálnici je nuda. Krom nudy ale na dálnici pociťuji také silný nápor větru. Řešením je vyšší plexi a něco proti nudě. A nebo na dálnici prostě nejezdit a užívat si okresky - každému podle jeho gusta.



Update po 12 000km
Po jednom roce přináším info, tentokrát už po pořádné porci kilometrů a servisní prohlídce. Během této doby jsem zjistil, že motorka opravdu není moc vhodná na dálnice. Cestovní rychlost okolo 130 způsobuje relativně vysokou spotřebu (~4,2) a to i po výměně budíků v rámci svolávací akce.

Dále bych rád zdůraznil, že jsem si již plnohodnotně odnaučil řadit. Stresující jsou ty chvíle, kdy si schválně přepnu motorku na manuál s tím, že si trochu užiji, přičemž na tuto skutečnost během deseti sekund zapomenu a následně hledám závady ve chvíli, kdy se při předjíždění vytočí motor do maximálních otáček a motorka na to nereaguje zařazením, ale omezovačem. Vynadám si, a přepnu zpátky automat.

Co se týče samotné DCT, tak s tou jsem i nadále spokojen. A to i přes to, že při jízdě se spolujezdcem do kopce motor naříká a naříká, protože prostě 380 kilo do prudkého kopce při rychlosti 55km/h na 6 prostě neutáhne. V tu chvíli musí zasáhnout můj palec. Buď přepnou na S, nebo na krátko podřadit. Druhý menší neduh je spojen s prudkým bržděním, kdy občas DCT nestihne přeřadit či co a místo toho spočítá zuby. To by se asi dít nemělo.

Nicméně tyto chybky jsem ochoten s klidným srdcem odpustit. Ve všech ostatních případech je totiž DCT k nezaplacení. A to hlavně ve městě, kde člověk potřebuje soustředit na okolí víc než kdekoliv jinde.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
smazany186749
smazany186749 napsal 25.10.17 v 09:03 10b.

asi do ni taky pujdu !!

krjo
krjo napsal 03.05.16 v 18:31 10b.

Jilous
Jilous napsal 09.03.16 v 20:42

.

Jilous
Jilous napsal 09.03.16 v 20:42 9b.

Hezky popsaný automat DCT...

Haňule76
Haňule76 napsal 20.06.15 v 17:38 10b.

hezky napsáno přeju hodně pohodových kilometrů

Více komentářů



TOPlist