Model 2011 - koupena 2013
Nová je nová a modrá je dobrá . Po dlouhých letech u Hondy přestup k Yamaze. Tak už je doma a máme za sebou první km Je to takové ňuchání a mazlení Zatím není co bych vytknul . Jo a dostala jméno Pipča Če
Motorka koupena od FIRMA:Y Moto Praha (Praha 4-Braník) - Maximální spokojenost s prodejcem - profesionální přístup, doporučuji .
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 1000R: důvod neuveden
První dojmy - První dojem - super a nadšení. Padne do ruky a vše funguje tak jak má. Jízda jako na kole, krásně ovladatelná, brzdy super, řídítka pěkně široká a čitelná přístrojovka, prostě spokojenost. Dílenské zpracování moc pěkné a vypadá dospěle. Co dodat, spokojenost. Jediné malé minus je sedlo spolujezdce, které je dost šikmé a vyřeší to úprava sedla v DD Tuningu.
Motorku bych doporučil pro - Pohodovej stroj na každé použití. Vhodný jak pro začínající tak i zkušené motorkáře. Lineární nástup výkonu, žádná splašená kobyla. Od 7 tis už jede jako ďas. Ideální stroj jak na vyblbnutí tak i na dovču s baťůžkem.
Doplňky na motorce - Yamaha padáky + tankpad, Yamaha originál nosič + plotna Givi Monokey, origo mřížka na chladič FZ, plexi štítek Givi kouřový , rolny na stojánek, klín pod motor Yamaha, boční kryty chladiče Yamaha, zadní blatníček PUIG a podpěry brašen Yamaha, které vyřeší problém jak na zavazadla u FZ. Homologované kouřové sklíčka blinkrů+žárovky.
CNC páčky PP-Tuning - dlouhé ( jsou super), PP-Tuning pancéřové brzdové hadice HEL, CNC stupačky Yamaha, zrcátka Highsider Sempione, sedla vyrobena v DD-Tuning, progresivní pružiny a olej HyperPro ( předek / zadek), CNC RDmoto olejová zátka + rolničky a nakonec to nejlepší laďáček mistr Akrapovič !!! Zadní tlumič YSS. Vše ostatní v deníku...
Recenze
Po dlouhém rozhodování jsem prodal Máju (Horneta) a rozhodl si pořídit FZ8 (Pipču) a jít dále cestou naked, ale již do dospělejšího rázu. Hlavně po dlouhých letech přechod z Hondy na Yamahu Šestka mě moc bavila, ale na cestách např. v Rakousku a ve dvou jsem si přál silnější spodek a ne se pořád pohybovat v horní části otáčkoměru. Osmikilo plně naplňuje moje požadavky. Zajížděl jsem poctivě dle manuálu a i v zajíštěcím režimu jsem byl s motorem spokojen. Je tam znát síla motoru od spodních otáček a lineární nástup výkonu. Na 5 i 6 se dá v pohodě jet obec a pak na konci pouze lehce přidat a moto se plynule rozjede.
Již zajeto, moto začíná pomaličku fungovat Brzdy začínají brzdit ( tam není co řešit, lety odzkoušené kvalitní brzdy) , přitvrdil jsem zadní péro a začínáme tahat. Oproti Hornetu je znát větší zátah od spoda.
Motor má sametový průběh, žádná splašená kobyla. Mezi 5-6 tísici je to takové nijaké, ale pak se motor krásně roztáčí a je ve svém živlu. Výkonovou díru už nyní vyladil pan Akrapovič a dodal famozní zvuk + krásné střílení při zavření plynu Podvozek je oproti Hondě o dost měkčí a bohužel chybí možnost nastavení útlumu a odskoku . Jedině lze přitáhnou zadní péro, ale tento nedostatek vyřeší výměna pružin (progresivních) a oleje od HyperPro. Nadšený jsem s ovladatelností, vůbec není znát, že je o pár kilo těžší a ovladatelná je stejně lehce jako byla Honda. Pouze mně vadí, že nemůžu našmátrat policajta, který je schovanej pod stupačkou. Maximální spokojenost je plexi Givi a origo nosič Yamaha s madly pro spolujezdce ( sluší a plně funkční). Jelikož mám vše Monokey, musel jsem dokoupit redukci s novou plotnou, ale výsledek je fajn. Samozřejmě mřížka na chladič dodala eleganci. Řídítka jsou pěkně široká a manipulace na místě také OK. V zrcátkách je dobře vidět a není potřeba nic rozšiřovat jako na Hondě, kde jsem v základu pouze viděl svá ramena.
Baťůžek si stěžuje, že je kluzké sedlo spolujezdce a dost nakloněné dopředu. Vyřešeno novým sedlem z DDTuningu. Fantastická práce mohu jedině doporučit, ale stojí to nějakou kačku . I když stále brblá, že posed na Hondách byl vždy lepší.
Spotřeba se zatím pohybuje kolem 6,5 -7 l / 100 - klasika v pohodě - neřeším .
Pneu BT 021 - co říci, taková nijaká a vůbec k těmto gumám nemám důvěru a již koupená nová sada Pirelli Angel GT v zesílené kostře (A) už se na ně moc těším .
30.8.2013 - tak jsme po 1000 kontrole najeto 920 km - Yamalube 4FS 10W - 40
plná syntetika a jedeme dál
2.9.2013 - najeto 1300 km a maximální spokojenost
23.9.2013 - sedla odvezena do DD Tuningu a už se moc těšíme
16.10.2013 - sedla už jsou doma viz. deník
31.10.2013 - najeto 2300 km a vypadá to na konec sezóny. Zatím spokojenost Nyní naleštit, pomazlit, vyndat baterku, přikrýt a hají
8.11.2013 - dorazil klín pod motor více ZDE
11.1.2014 - příprava na novou sezónu a koupě dalších doplňků viz. DENÍK
15.2.2014 - tak jsem konečně sundal bambuly a dal jsem tam pořádnej laďák
už je tam chlapák Akrapovič zvuk FAMOZNÍ ZDE (y)
14.8.2014 - po roční prohlídce, najeto 6400 km KN oil filtr, plná syntetika a dáreček ( boční kryty chladiče) DENÍK
1.11.2014 UKONČENÍ SEZÓNY 2014
1.11.2014 - další pohodová sezóna za náma (y) máme již najeto 8693km
naleštěno, namazáno, baterie v teplíčku, tak šup pod plachtu
a máme tu zimní spánek
Z důvodu měkkého podvozku se pouštím o přitvrzení mota a koupení kytu progresivních pružin od HyperPro ( přední / zadní) - SUPER doporučuji !!!
Koupené dárečky progresivní pružiny HyperPro + páčky PP-Tuning , nové tuning zrcátka Highsider Sempione a zadní blatníček od Puig, pancéřové hadice PP-Tuning HEL, CNC stupačky Yamaha
23.3.2015 - zahájena sezóna 2015 , montáž doplňků v Motoservis Kabourek
5.4.2015 - přezutí pneuservis - Pirelli Angel GT (A) sada
7.8.2015 - roční kontrola - 14800 km - Yamalube 4FS 10W - 40
plná syntetika a jedeme dál
1.11.2015 - konec sezóny 2015 najeto krásných 10 282km
28.3.2016 - zahájena sezóna 2016
16.5.2016 - roční kontrola (20 000 km ) svíčky , olej, filtry atd. tachometr 21500 km
4.6.2016 - přezutí na sloníky Metzeler M7 RR - je to super ...
22.9.2016 - řetězovka DID 525 ZVMX gold a o jeden zoubek menší pastorek
23.10.2016 - výměna originálního zadního tlumiče za YSS
30.10.2016 - konec sezóny 2016 najeto krásných 12 500km
27.3.2017 - začala nám sezóna :-) najeto cca 600km a hned jsem zahájil návštěvou u Kabourků na výměnu oleje a brzdovky (y) a můžeme drandit (y)
23.9.2017 - Je to moc smutný den nikdy nezklamala a užili jsme si pěkných 40 000km (y) ale jde k hodným lidem a bude o ní dobře postaráno...
Díky Všem a doutám, že až půjde do světa tak k někomu hodnému...
Ty na ní teda nešetříš Krásná.