Zadne brutalni upravy, "jen" par dodelavek pro zlepseni cestovatelskyho komfortu... plexi, vyhrivane rukojeti, nosice zavazadel, ochranne padaci protektory kombinovane s ochranou spodku motoru, pridavne projektorove tlumene svetlomety.
Recenze
Motocykl jsem poridil v dubnu 05 jako nastupce Vodnika 250/593 - chtel jsem normalni motorku pro denni jezdeni a ne sberatelskeho exota.
Pri vyberu, ktery motocykl Vodnika nahradi, jsem uvazoval i nad nove predstavenou Jawou 650 Style - ovsem po dotazech ve stanku Tynecke fabriky na breznove v Praze jsem ztratil veskerou chut vlastnit cokoliv z jejich soucasne produkce.
Na stylce mi pritom vadilo jen par detailu, jejichz reseni neni nemozne - nadrz z 350/640 pokryta plastovym krytem sice pusobi vetsi, ale benzinu se dovnitr samozrejme vic nevejde, navic je vyloucena moznost pouziti magnetickeho tankvaku. Reseni v podobe jine - i treba na zakazku vyrabene - nadrze bylo jednoznacne zamitnuto se slovy "my vime, jaky motocykl zakaznici chteji, tak si nevymejslejte ptakoviny". Podobny vysledek mela debata nad vyfukem a malymi koly.
Kdyz jsem se snazil argumentovat tim, ze konkurencni motorky - ER5 nebo CB 500 - zminovane nedostatky nemaji a to, ze uvazuju nad znackou Jawa neni kvuli dokonale technice ale z fandovstvi a nostalgie, bylo mi doslova receno "Tak jestli si myslite, ze vam treba cebecko splni vase pozadavky, tak si ho kupte!" ... a ja to (o necely mesic pozdeji) udelal
Tak a ted neco primo k moji motorce... kdyz jsem stroj privezl (na tachometru natoceno 15510), byl vicemene ve fabrickem stavu - jedina "uprava" spocivala v montazi malych blinkru, nastesti varianty s 21W halogenkami, takze jsou ukazatele smeru videt dostatecne (narozdil od spousty jinych provedeni miniblinkru).
Po prvni jizde pres republiku se ukazalo, ze solidni spotreba (mezi 4 a 5 litry) dokaze se stoupajicimi rychlostmi solidne narustat spolu s tim, jak klesa komfort cestovani kvuli vetru na nechranenem nahaci. Dale jsem vicemene s hruzou zjistil, ze se jizda rychlostmi nad nas dalnicni limit podepisuje pomerne brutalne i na zadni pneumatice Pirelli MT75, ze ktere behem jednoho vikendu zmizela tretina vzorku
Prvni, co jsem na motorku pridelal, bylo plexi Puig, ktere jsem docasne prendal z Yawahy (250/592). Nasledovaly vyhrivane rukojete Saito II a po nich prislo velke plexi Givi A700 (male plexi jsem vratil na Yawahu).
V te dobe jsem pocital s vyuzivanim motorky pouze na siti zpevnenych komunikaci - preci jen jsem mel vitr z chovani "dvestekilove potvory" na silnicnich gumach na louce nebo sotoline - ovsem prvni vylet na Uterak ukazal, ze s trochou snahy a potlaceni pudu sebezachovy je motorka opravdu univerzalni a vicemene nejvetsim omezenim se stavaji pneumatiky. A MT75 na zadku se stale vic priblizovala limitnim znackam....
Prestoze jsem byl na zaklade testu v casopisech puvodne rozhodnuty pro Sport Demony nebo GT501, poridil jsem nakonec pneumatiku z kategorie "cenduro". Pozadovana Michelin Anakee nebyla k sehnani v mem rychlostnim indexu, takze po dalsim rozhodovani byla objednana a nasledne obuta radialni Metzeler Tourance v predepsanem rozmeru i indexech. Zivotnost predchozi MT75 tedy vysla na 5750 km.
Po dalsich 2 tisicich km se na limit dostala i predni guma a protoze jsem s Tourance byl spokojen, chtel jsem "neco takoveho" i na predek. Jenze ejhle, v rozmeru 110/80-17" je vyber cenduro kategorie zcela nulovy. Na prednim kole se proto usidlila radialni sportovni Michelin Pilot Sport v rozmeru 110/70R17. Snizena vyska se podepsala na vetsim promerovani tachometru, ale na jizdu to vliv nemelo. Dezen vzorku je asi nejvice podobny predni Michelin Anakee, bohuzel hloubka vzorku a sirka drazek je nizsi, ale porad to bylo lepsi nez mikrodrazky na predchozi MT75, ktera nakonec vydrzela prakticky presne 8 tis km.
Krásnej nahatej mini cesťáček. Přesně je vidět, že cestovní motocykl je pojem velmi individuální
Mazec, kdyz vidim, jak to valis s CBckem po sotoline
Nechtelo by to nejaky endurko?
nádherny CB je to prostě kráska
.Tak at tit o jezdí
jo jo Sime CB je prostě úžasný jen já už ho nemám jsem jí prodala