Vystřídala v garáži hondu TA. Nová, doprodej za super cenu. Dnes (3.1.13) jsem si ji dovezl.
Motorka koupena od FIRMA:PEMM Brno (Brno-Bohunice) - Mohu doporučit, ochota, vstřícnost.
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Protože chumelí, bude čekat v garážu na jaro. Na první dojmy z jízdy si budu muset nějaký čas počkat. Zatím jsem si ji pouze nastartoval, poslechl lahodný zvuk dvouválce, koukl pod sedlo, pomačkal čudlíky na palubce a poseděl jsem si.
Motorku bych doporučil pro - Motocykl je vhodný na dlouhé cestování i projížďku kolem komína, pohodlný, slušný výkon, dobrá spotřeba.
Doplňky na motorce - Doplnil jsem case, boční držáky + kufry, padací rám, plexi MRA, chrániče rukou (z Tenere), hlavní stojan, zástěrku, 12+5 V zásuvka, prodloužení zrcátek,15-ti zubové kolečko, vyhřívané rukojeti. Připraveno na cesty.
Recenze
Co jsem inzeroval TA jsem pátral, kdo by ho mohl nahradit. 1 - Nechtěl jsem moto o moc těžší, abych neměl problém při manipulaci (couvání do garáže a ještě proti kopci). 2 - Moto na cestování s příjemným posezem pro delší jízdy. 3 - Rozumná spotřeba (při 10000 km za rok už je to docela znát). 4 - Pro delší přesuny po dálnicích 6-tý rychlostní stupeň. 5 - Trochu více krouťáku do kopečků. Poté, co jsem prolezl všechny možné diskuse, klubové stránky a prohlédl nabídky (zkušenosti a názory na jednotlivé dovozce - prodejce), jsem došel k závěru, že TDM a nové, když bylo k mání za dobrou cenu.
13.5.13 - k tomuto dni je stav tachometru 2107 km. Motorka mi sedla, dobře ovladatelná (lépe se s ní manipuluje na místě než s TA), pohodlná. Poloha plexi (více položené) nabízí menší schovku za nepříznivého počasí. Na cestování má dostatek výkonu a příznovou spotřebu - 4,1 l/100km, akorát je motor občas trochu ucukaný. Podvozek si dokáže poradit s (ne) kvalitou českých cest a velice slušné brzdy to vše umravní. Zatím jenom chvála, tak doufám, že to tak bude i dál.
18.7.13 - stav tachometru je teď 7535 km. Vrátil jsem se z výletu směr balkán (BIH, MNE, AL, HR) a pojezdil jsem nejen dálnice, ale i hory, okresky i kozí stezky. Stroj sloužil bez problémů, akorát jsem na cestě domů píchl. Samotný výlet 4037 km, spotřeba 4,2 l/100 km (sólo). Motorka je zpřevodovaná na silnice. Na silnicích a dálnicích má dostatek výkonu na svižnou jízdu i předjíždění, šestka udrží spotřebu na uzdě. V horách na zatáčkovítých úzkých kozích stezkách časté řazení, jinak motorka dost škube (jsem asi rozmlsaný z endura). Celkově spokojenost byl to dobrý výběr.
14.11.13 - sezóna je u konce, stav tachometru 10748 km. Motorku jsem zazimoval, žádná závada, prostě jsem jezdil a tankoval. Olej vyměněn, pneu ještě něco málo najedou. Vše podstatné o motorce a mých očekáváních a skutečnosti jsem asi už popsal v předchozích odkazech. Takže teď už nezbývá než se těšit na příští sezónu a doufat, že cena PHM nebude stoupat do astronomických výšin.
15.5.14 - nová sezóna je tu, přes zimu jsem udělal ještě drobné úpravy. Protože v zrcátkách jsem si koukal hlavně na ramena, zakoupil jsem "prodloužení" zrcátek (25 mm). Teď už v pohodě, mám přehled o tom, co se mi děje za zády.
Další věc, kterou jsem řešil, bylo chování motoru v nižších otáčkách. Jak jsem psal dříve, chování motoru v nízkých otáčkách nic moc (běžné u tohoto motocyklu). Nakonec jsem dle skušeností majitelů TDM odpojil klapku v air boxu a došlo i na výměnu řetězového kolečka - 15 zubů (původní 16). Motor neškube, zkrácený 1-ní a 2-hý kvalt pomohl k příjemější jízdě v kopcích a zatáčkách na kozích steskách, kruháčích.
Další věcí byla montáž dalšího ochraného rámu, který má ochránit kapotáž při pádu moto (RD moto).
2.6.14 - protože je občas dobré vědět, kde se člověk nachází (např. AL - tam se se značením moc nenamáhají), využil jsem MT Nokia a jeho navigaci. Stačilo zakoupit a nainstalovat 12V zásuvku a držák.
18.7.14 - počítadlo se překulilo přes 20 000 km. Stroj funguje bez závad.
21.11.14 - druhá sezóna u konce, moto zazimováno, stav tachometru 23 634 km, bez závad. Spokojenost.
6.6.15 - tachometr ve Španělsku zaznamenal stav 30 003 km. Stále bez závad. Pouze běžná údržba.
3.11.15 - i když jsem letos přidal vyhřívané rukojeti, moto už je zazimováno. Stav tachometru 36 464 km. Bez závad.
17.10.16 - sezóna je u konce. Motocykl prošel plánovaným servisem dle intervalu (ventily, rozvoďák, svíčky...), jinak bez závad. Dnes STK bez problémů (sundán pouze držák navigace). Stav tachometru 44 634 km. Připraveno na jaro.
13.12.17 - moto zazimováno. Letošní výlet mě zavedl na Korsiku. Jinak cesty "okolo komína". Stále bezproblémový provoz. Stav tachometru 54 121 km.
25.10.19 - dvě sezóny nebyl žádný výjezd do ciziny, pouze kolem komína. Moto bez problémů, pouze běžná údržba. Výměna accu baterie po 60 tis. km. Stav tachometru 64 215 km.
27.10.2020 - situace nejistá, každý den jiné opatření. Cesty pouze kolem baráku. Další STK na 4 roky. Moto stále slouží k plné spokojenosti. Stav tachometru 71 349 km.
30.3.2021 - pro novou sezónu jsem nainstaloval plexi BULLSTER a přídavná světla (lepší viditelnost za dne). Při výměně vzduchového filtru došlo i na preventivní výměnu spojkového lanka. A teď už hurá do nové sezóny.
10.10.2022 - poježdění CZ, PL a kolem baráku. Překročeno 80 000km, moto stále v pohodě, pouze běžná údržba. Stav tachometru 85 321 km.
20.10.2023 - po sezóně velký servis dle intervalu (rozvody, vodící lišty, ventily, svíčky, řetězová sada, chladící kapalina, olej, filtr). Stav tachometru 91 897 km.
25.10.2024 - na sezonu nová baterie. První závada, odešlo dobíjení. Výměna statoru a regulátoru. Stav tachometru 97 025 km.
Plexi sice vypadá na moto dobře, ale v klíně samá moucha (turbolence), vrch přilby od much, plexi přilby docela čisté. Při mé výšce 180 cm hluk jako u předchozího MRA. Pokud bych se trochu ohnul (třeba 175 cm výšky), je docela klídek. Přilbu mám otevřenou tak do cca 65 km/h, pak kvůli hluku zavírám. Ochrana proti dešti asi dobrá (zatím jsem nevyzkoušel, vždy bylo hezky), ale jak psali jiní, TDM je asi nejlepší s origo nízkým plexi. Pokud by jsi chtěl čiré MRA s deflektorem (ve fotogalerii), je k dispozici.
Můžu se zeptat, co to nové plexi? Jak se změnil hluk a turbulence?
Stroj který mi také učaroval bohužel jsem si zatím své přání nevyplnil tak mohu jen tiše závidět.
30 tisic kilaku je jako prd, verim, ze tvuj stroj da v pohode jeste 5x tolik.
Hezký a osvědčený stroj.