PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1970)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mates-750
Vloženo 11.10.2011
Aktualizováno 11.10.2011
Zobrazeno 2 777x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.4

Popis motorky


A je tu návrat ke kořenům motorkaření

Více fotografii

Výška jezdce: 150 cm

Recenze

Pionýra jsem koupil v září 2007 a to pro jediný záměr - potřeboval jsem náhradní motor do motokáry. Když jsem ho viděl poprvé - no byl hodně ošuňtělý o technickém stavu nemluvě i tak se mě ho sželelo a rozhodl jsem se ho nechat tak jak byl. Proběhlo STK kvůli přihlášení ( diky bohu mě to dali, slíbil jsem že na tom nebudu jezdit ) a po úspěšné registraci putoval do kůlny, kde za občasného prošlápnutí a projetí stál do léta 2010.
Jelikož můj pracovní stroj S11 byl na GO, začal jsem na něm jezdit do práce. Ale motor KO, při startování padaly kvalty, vylomený startovací segment, přední vidle - vlastně tam nebyly ani pouzdra a pláště sjeté a spuchřelé.Na podzim 2010 jsem přejížděl do zimoviště a tak tak jsem dojel.

Jaro 2011
Začíná renovace, né úplně profesionální, taková domácí, nestavím veterána, ale pionýra který bude k něčemu vypadat a taky mě čekala STK.
Vymontovat motor - ten putuje k osvědčenému odborníkovi ( měl jsem u pána i 250 a chodila suprově, věřím že pionýr dopadne stejně ).
Pionýr komplet rozdělán, omytí letité špíny a nánosů, vyvaření šusplechu, stojánku, svaření krytu řetězu a hurá pískovat a hodit do laku. Na netu objednávám potřebné chybějící či opotřebované díly. Ve městě koupím nové pláště, duše, řetěz, nechat nalepit nové obložení a koupím nové šrouby, objednám i nerezové a může se začít stavět.
Řidítka, rámeček světla, ráfky, výfuk - vyleštěno dle možností. Bubny, dráty, rozeta, klakson natřeno stříbřenkou. Elektroinstalace zůstává původní, lanka i náhon jsou taky v pořádku - promazání, jen zadní kupuji nové. Nádrž úplně KO - plná rezu - naštěstí mám doma jinou z dob kdy jsem měl prvního pionýra a ta je cajk.

Postavit na kola, zapojit elektriku, přidělat výfuk a než to celý zadekluju - nacucat, prošlápnout a motor naskočí po prvním šlápnutí.
Přimontovat šusplechy, stupadla, zadní plech a sedlo a může se vyrazit na zkoušku. Jen po vesnici cca 10 km no a zatím dobrý.

Říjen 2011
Odvoz na STK, vše v poho pionýr se líbil. Zpátky jedu už po ose ( 16 km ), motor běžel, zatím jde docela z tuha tak se snad postupně rozjede má zatím najeto cca 40 km.

Celkově vzato snad se to povedlo. Mám stroj který má STK a můžu ho využít do práce, lítat po vsi a nebo se na něm otočit do města a nemusím tahat auto ( jen jestli ta spotřeba nebude podobná :D ale o tom to není )

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
David45623
David45623 napsal 25.10.11 v 22:51

krása

Jenda1986
Jenda1986 napsal 25.10.11 v 20:10

Tak tomu říkám precizní práce! Hodně šťastných km a pohody v sedle

simonberan
simonberan napsal 11.10.11 v 19:01

Nádhernej pincek

Více komentářů



TOPlist