Moje pátá motorka, jestli se teda fichtl počítá do motorek:) Můžu Vám s klidem říct, že Dakar je opravdu skvělá motorka. Každý hledá něco jiného a od toho se taky odvíjí typ motorky, kterou sedlá. Já jsem zkusil prskolety i zalehávačky a teď enduro.
První dojmy - Super ovladatelnost, průchodnost terénem, spotřeba, spolehlivost, pohodlí
Doplňky na motorce - To by se sem nevešlo.
Recenze
TAK UVIDÍME!!!
Dakara vlastním pár týdnu. No je to trochu změna po Yamaze R1, ale taky Vám musím říct, že jsem dva roky nejezdil.
Tenkrát jsem si říkál, TY V... TY JSI MĚL ZASE DNESKA KLIKU!!! Jednoho krásného dne si to takhle pálim na R1 asi 170, užívám si navaly adrenalinu. Předemnou horizont, tak si říkám, přibrzdím si, co kdyby tam něco bylo. Čekáte že bylo, nebylo ale o to vůbec nejde. Projel jsem horizont, kouknu na budík a ono tam 100. Hm tak nevím jestli bych to dobrzdil. Tento jev jistě znáte:)
Proč jsem zvolil Dakara?
Odpověď se skrývá v úvodním textu.
Leťet jako prdlej už mně přešlo.
Teď bych se rád podíval, kam že to vede tahle polňačka???
A třeba se podívat i do světa.
Něco k Dakaru.
Je to jednohrnek, takže se to drobet klepe, ale není to nic hrozného. Ještě že má Rotax vyvažovací hřídel. Určitě to, ale změna je. Čtyřválec má hladší chod a plynulejší nástup výkonu.
Rotax je povedený jednoválec. Dostatek krouťáku ve spotku a pěkný zátah v otáčkách. Co dodat, chce to točit!
Co obdivuju je perování, přecejenom 200mm v předu a vzadu, je paráda a 21 palcové přední kolo bere díry jako prd a že je jich po českých silnicích je dost:)
Zkušenosti: po 30tis km bez poruch - spotřeba cca 4L/100Km
2x Rumunsko
1x Albánie
Po delší odmlce musím znovu něco napsat o mém modrém oři.
Je rok 2016 a Dakar prošel kontrolou ventilových vůlí a rozvodového řetězu.
Ventilové vůle vykazovaly opotřebení po 60tis km 0,05mm na obou výfukových ventilech, sací byly v toleranci. Hodnota byla na spodní hranici, tedy 0,25. Rozvodový řetěz a vedení řetězu ještě stále dobré, lišty jako nové. Napínací mechanizmus řetězu stále v normě 7mm.
Dvě podložky originál 200kč
Dokoupil jsem i nový palivový filtr. 2500kč
Motor šlape jako za mlada.
S Dakarem jsem maximálně spokojen a nechám si ho i 6 rok.
1x Albánie
1x Makedonie
2x Tatry
2x Durmitor
1x Polsko - Balt
1x Rakousko - Alpy
7 rok před námi. (14.4.2017)
Na letošek jsem si připravil Dakara více do terénu.
Servis: výměna ložisek kol přední,zadní včetně simeringů.
Výměna oleje v přední vidlici. Poměr 400ml 10W + 150ml 5W.
Při prvním vyjetí, jsem nijak rozdíl nepoznal.
Účinek se dostavil až po nasazení nových pneu a projetí těším terénem, kde se odpružení ukázalo na plno. Moje očekávání byla naplněna.
Použité pneu:
přední - Bridgestone tw301 TRAIL WING (90/90 - R21)
zadní - Michelin T63 (130/80 R17)
Verdikt:
Ovladatelnost na asfaltě je znát. Při pomalé jízdě zatáčkou má moto tendenci se vlnit, ale to není nic hrozného a dá se na to zvyknout. To stejné se děje i při rychlostech přes 140km/h.
Odměnou je stabilita v terénu, kde již není problém, přejíždět z vyjeté koleje do druhé. Což pro mě dřív na Mitas (07 a 09) byl horor. Zmíněná Trail Wing na předu odvádí opravdu skvělou práci. Jistota s kterou teď jedu v terénu je příjemná. Zadní Michelin je podobný Mitas-09, ale i na silnici se jeví T63 jako lepší. Pneu je prostě měkčí než 09 a i v terénu dá pocítit větší jistoty v náklonu. Daň bude menší km nájezd oproti 09, ale s tím se dá počítat.
Jako pneu 50/50 on/off vřele doporučuji.
Km nájezd ještě neznám a později zde doplním.
Jen dodám že Mitas 07 přední a 09 zadní mi vydržely něco kolem 15tis. Při jízdě 70/30 on/off.
Tady přikládám tabulku údržby.
30tis km bez poruch - spotřeba cca 4L/100Km
2x Rumunsko
1x Albánie
Blahopřeji k výběru motorky. Myslím, že jsi nesáhl vedle. Hodně hezkých kilometrů
Chválím výběr motorky, já s ní byl max. spokojený já si taky uvědomil že nechci lítat jak splašený na nějaké silniční motorce. Tak ať lítá a přeji spoustu cestovních zážitků