PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1969)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Pivas
Vloženo 19.3.2011
Aktualizováno 19.3.2011
Zobrazeno 1 556x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Asi 3 měsíce po první jawce 21 přišla jawka 20, nepojízdná, v nálezovém stavu, bez TP. V této době slouží už u někoho jiného nebo možná taky už dosloužila i to je možné :(

Více fotografii

Recenze

Po tom co jsem se pustil do oprav mé 21 mě taťka sehnal jawku 20 za flašku od nějakýho kamoša. Jeli jsme na to mrknout. Bylo to jen 8 km od baráku. Pod plachtou jsme objevili nejen 20 ale taky kostru a plechařinu z 21. Domluvilo se, že nám to dotyčný i přiveze v pickupu, tak jsem již netrpělivě vyčkával kdy se do toho pustím. Jednoho dne to přeci jen přišlo.
Jawku jsme vysoukali z auta, já ji nafotil a pustil se do čištění. Chyběly nějaké díly, ale výhoda byla, že jsem měl tu nekompletní 21. Pustil jsem se do rozebírání a soupisu toho co chybý. Chybělo tam vícero dílů, už nevzpomínám co všechno, ale taťkovi se někde podařilo sehnat pořádnou hromadu náhradních dílů. Nebylo to kam dát, tak se do nechalo venku a jak na potvoru zrovna pořádně pršelo, takže mě všechno zmoklo a byl všude pěkné bordel, protože krabice se rozmočily.
Po dodávce těchto dílů už mě chyběly jenom nějaká lanka a koleno výfuku takže jsem udělal trošku větší nákup v blanenské mototechně.
Lak jsme se rozhodli udělat doma pomocí sprejů. No trošku, spíš trošku víc jsme to podcenili a vypotřebovali o hodně sprejů víc než jsme plánovali. Lak nebyl pořád nic moc, ale už jsme do něj investovali až příliš, tak nakonec jawka byla pěkně červená, ale matná.
Chtěl jsem zachovat originál revmaplechy a to se i povedlo. I když namontovat je byl docela problém. Nakonec se přece jen všechno zvládlo a mohlo se začít testovat.
Pamatuju že při prvních metrech se ozýval nějaký nepříjemný zvuk od předního kola, ale pořád jsem nevěděl co to je, až jsem uviděl spálenou přední pneu došlo mi, že to budou moc dlouhý šrouby co drží blatník. Jinak motor byl v naprostým pořádku. Kromě výměny spojkových lamel nebylo nic potřeba vyměnit. Pěkný byly i chromy, teda kromě zadního kola na který přišla stříbřenka. Přední ráfek měl v celku pěkný chrom, jenže byl malinko navalený. Vycentrování tomu zas tak moc nepomohlo, ale při rychlostech kolem 30 km/h na polní cestě to stejně nevadilo :)
Výkonově jsem byl spokojen. Na fichtla to jelo dobře. Líp než moje 21. Něco málo jsem s ní nalítal po polích, ale potom přišlo rozmýšlení co se 2 fíkama ještě ke všemu tento ani neměl TP, takže šel do světa.
Neměl jsem ho moc dlouhou dobu, ale naučil jsem se zase něco víc o konstrukci těchto padesátek, získal množství náhradních dílů a zkušeností.
Poslední věta na závěr : fichtl za mě jezdil krásně, pozdější majitel potom tvrdil pravý opak což mě trochu zklamalo ale život jde dál.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 19.03.11 v 20:37

Taky jsem na Jawě 20 začínal.Byla to spolehlivá motorka.Dal sis práci,10 bodů.

Více komentářů



TOPlist