PROFIL MOTORKY

Kawasaki GPZ 900 (1985)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Richard900R
Vloženo 14.10.2009
Aktualizováno 15.1.2011
Zobrazeno 6 270x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Popis motorky


Moje první velká motorka po Jawě 350, "mouchy" má, ale neměnil bych...

Více fotografii

Recenze

Tuhle motorku jsem si koupil na jaře 2001, tehdy za 68tis., což byly jiné peníze než dnes a hlavně za 16let staré moto... Párkrát jsem na Kawu narazil v testech ojetin a prostě tuhle jsem si vysnil. Design, výkon.. paráda A tenkrát jsem stejně neměl na nic jiného, velkého, peníze. Zatím jsem najezdil asi 40 tis. km, závad bylo mraky..Při koupi měla udáváno 27tis km. Tomu jsem se pousmál a tipoval jsem tak o sto víc., navíc byla opravená po nehodě, později jsem zjistil, že byla bouraná asi ze všech stran No jo, chtěl jsem to, mám to.

Drobností jsem za ty roky opravil dost, to nebudu ani rozepisovat - elektro,GO vidlic apod.

První z vážných závad jsem si uvědomil celkem brzy - po bouračce zavařené levé víko motoru pořád ukapávalo.. To zůstalo do výměny bloku - viz později.

Druhý problém - do roku 85 měly motory vadu- při delší záteži se po čase vydrolovaly vačky, čímž rapidně klesal výkon. To se dělo díky nedostatku oleje. Vyřešili to od roku 86 zvětšním mazacích kanálků. Takže Kawa jela před výměnou pouze cca 215 km/h. Sehnal jsem jiné vačky a lítala jako vzteklá - dle tacho 255.(už při koupi měla Dyno v karburátorech a Sebring - brutál zvuk)

Mezitím mě potkala další z vážných závad - asi v r.2003 se mi při !pomalém rozjezdu z garáže roztrhnul spojkový koš - 3cm díra do bloku a motorem proběhla hromada úlomků. Kupodivu to bylo bez následků. Díra se zavařila, sehnal nový koš a motor vrčel dál.

Později při přeměření komprese jsem zjistil, že hlava je na odpis.. komprese na 1 válci dokonce 2,5:1, na dalším kolem 5, poslední dva 9 a 10. Ventily a sedla byly KO, ale přesto jezdila pořád přes 250, to mi do hlavy nejde dodnes...

Vše jsem vyřešil koupí další motorky bez tp a kapot - ale již rok 86 - lepší mazání. Z ní jsem použil motor, hlava prošla kompletní GO. A při rozebrání jsem zjistil další věc.. Pravý píst měl horní úvrať o 2,6 mm nižší, než ostatní. Bylo to krásné zjištění, když jsem měl za 2 dny jet na dovolenou na motorce. Tak padlo rozhodnutí nechat to zatím být, když to jezdilo doteď, bude jezdit ten motor dál. Že se to "někdy" dodělá. Motor sice nešel tolik do otáček nad 8 tis, jezdila už jen 245 a nad 200 jela hodně líně. Ale nakonec se na to tak trochu pozapomělo a najezdil jsem dalších 25 tis. km. No hrůza, teď je mi z toho skoro zle, s čím v motoru jsem jezdil. Pořád jsem si s kamarádem, co mi s motorem pomáhal, říkal, že tam bude nějaký jiný píst, nižší. Přece nemůže být ohnutá ojnice, to by přece mlátilo, nebo tak něco... Ale byla

Po pořízení přímých filtrů to do krajního válce neustále mezi 2 a 3 tis otáček střílelo a vzpomněl jsem si na ten krajní píst. Letos v létě jsem to rozebral a nakonec byla fakt ta ojnice krásně dopředu prohnutá, na hlavě a válci ani škrábanec...

Vzal jsem starý motor, začalo proměřování a ze 2 jsme poskládali jeden. Bohužel jsem to stihnul nedávno, takže je celý krásně nalakovaný a na jaře budu pracovat na go zbytku motorky.

Jinak jsem s Kawou vcelku spokojený. Hlavně je to srdcovka, takže asi nebudu moc objektivní Síly má až dost, jak na běžné ježdění i na občasné blbnutí. Baví mě i kutit a tady to fakt není problém, vždy se něco najde Po novějším, nebo dokonce novém stroji ani netoužím. Tahle má svoji duši a charisma. Nové motorky má kde kdo... plné té pos... elektroniky, z toho jsem fakt na nervy. Tady si můžu udělat většinu věcí sám doma. Jo, tahle stará "babička", to je něco. A furt se na silnici zdaleka výkonově neztrácí, ani mezi motorkama.

Jestli se poštěstí, tak si ji asi nechám asi až do důchodu.

5.7.2010
Skoro po roce mám svoji GPztku skoro hotovou. Rozebraná byla do šroubku, dostala nový lak - vybral jsem barvy dle prvního ročníku 1984, polepy jsem si udělal trochu po svém. Ještě mi chybí pár detailů - chci pořídit nové blinkry, šroubky z nerezu, nalakovat část podsedlové kapoty u motoru na černo (trojúhelníkový kryt filtru), ale tohle budu řešit až za provozu Jen se modlím, abych to nikde neodřel...

Do denníku dám pár fotek před a z opravy.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ircos
Ircos napsal 01.12.22 v 13:33 10b.

honza900
honza900 napsal 15.05.19 v 10:33

krásná, taky jsem ji kdysi chtěl...

sedyvlk9
sedyvlk9 napsal 30.07.18 v 19:30

suprové "gepezeto".mám takové dva kusy a vím,co to je udržet mašinu v takovém stavu...prostě super...

Gondolen
Gondolen napsal 17.05.14 v 08:19

Tak tohle byla moje třetí japonská motorka a první, kterou jsem si dovevezl z německa v roce 1990, byl jsem s ní velice spokojen a kdybych ji měl teď v garáži vůbec bych se nezlobil. Moc pěkná dávám 10 bodů

marafzs600
marafzs600 napsal 07.02.14 v 22:57 10b.

Kam se ten svět řítí. Jsem rád, že jsou i tací co mají cit pro pěkný motorky.

Více komentářů



TOPlist