PROFIL MOTORKY

Jawa 50/555 Pionýr (1959)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kuře
Vloženo 15.8.2008
Aktualizováno 12.7.2016
Zobrazeno 5 835x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Jawa 50/555 - můj zrenovovaný stařičký pionýr

Více fotografii

První dojmy - Super zvuk, Návrat do minulosti, Super vzhled

Recenze

Moto mám od otce,moto stálo v hodně špatným stavu v garáži. Bylo mi ho líto,tak jsem začal letos s renovací. Začal jsem se shnáněním a kupováním dílu.Potom přišlel výběr barvy,ale do odstínu jawacké jsem se netrfil.Když bylo nastříkáno,začalo se s leštěním dílu:od motoru po řidítka.Po smontování jsem to musel zkusit,ale na to že stála dlouho v garáži tak jela ihned. Je to super stárý sroj,který jede.

Rok 2016
Trochu toto téma oživím, jelikož jsem zde dlouho nebyl. Ale nezahálel jsem, práce na tomto stroji stále pokračuji, bohužel pomaleji než se očekávalo.
Postupně jsem na Jawu 555 sehnal papíry (rok 2009) a oficiálně přihlásil, jelikož původní doklady měly ustřihlý roh. Byla to dlouhá cesta plná hledání, ale podařilo se.
250









Pokračovalo se zakoupením originálního zadního světla (slza) a výměnou za home-made světlo (viz foto výše). Následovala kompletní výměna elektroinstalace za novou. Zakoupení nové bakelitové indukční cívky, ještě ze starých zásob, zakoupen byl i kabel a fajfka.

Jawa dostala nové chromované ráfky spolu se špicemi, dušemi a pneumatikami, rozetou a řetězem. Pneumatiky jsem zvolil od výrobce Heidenau, podle mne se nejvíce podobají originálu. Výplet kol byl proveden svépomoci, sice to byla pakárna , ale povedlo se. Avšak na centrovaní jsem si již netroufl. Taktéž byly vyměněny brzdové pakny za nové.















Když byly kola zkompletované, tak přišlo postupně na řadu sedadlo. Původní originál, jsem chtěl "rozebrat", ale spodní plech byl ve špatným stavu, šlo dál do světa. Proto byl zakoupen plech v lepším stavu. Taktéž se zakoupila nová výplň a celé se sedadlo se potáhlo hnědou koženkou.
















Postupně jsme se posouvali k pohonné jednotce - motoru. Ten podstoupil v roce 2014 kompletní GO - ložiska, startovací segment, GO klikovky ( nová ojnice, ojniční pouzdra, vycentrování), výbrus válce ( 2.v pořadí), těsnění, řetězové kolečko, primární řetěz, orig. zapalování a na konec svíčka PAL (czechoslovakia). Nyní Jawička jezdí jako za mlada.

Samozřejmě mě nejvíce na tomto stroji štve, slušně řečeno, ta velká věc vzadu - SPZ. Nedalo mně to a nechal jsem si vyrobil novou SPZ menšího rozměru, avšak s vyraženými čísly a reflexní bílou barvou. Bohužel ji nemohu využívat, jelikož hrozí ztráta řidičského oprávnění. V roce 2015 jsem absolvoval s touto značkou STK, kde technik svolal všechny své spolupracovníky a obhlíželi tuto SPZ. Pochvalovali si rozměr i vzhled, bohužel mi nemohl na ni nalepit nálepku.
















Pionýr v letošním roce (2016) získal veškeré nové lanka. Bohužel stále nedisponuje Jawa originálním lakem, snad k tomu dojde co nejdříve...
Nevěřil jsem co taková postupná renovace "sežere" financí, již nyní spolkla cca 16 500,-Kč Člověk k tomu musí mít vztah, aby do toho narval tyto peníze.
Asi je tato částka poznat, protože pokud někde zastavím, tak každý kouká.






















Zkušenosti: Jawa 50/23 Mustang r.v.1970

Jawa 50/555 Pionýr r.v. 1959

Jawa 250

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 12.05.19 v 18:25 10b.

Krasavec, stavím toho samého.

bajty
bajty napsal 26.10.17 v 07:55 10b.

paradni jednosic

strelec20
strelec20 napsal 09.12.16 v 10:10 10b.

Parádní jednohrb fakt špica a koukám že to máme blízko

jawa354
jawa354 napsal 21.11.16 v 21:57 9b.

16K za renovaci skoro nic není, sežeň ještě prsíčka a bude to paráda!

context
context napsal 07.04.14 v 15:34 10b.

krasná práce tak ať to jezdí, přeji hodně km bez poruch

Více komentářů



TOPlist