Yamaha XJ600N je to takovej pohodovej, bezstarostnej cesťáček.
Výška jezdce: 175 cm
Recenze
Yamaha XJ600N byla moje první větší motorka. Před tím sem měl enduro Cagivu Elefant 125 na kterou vzpomínám táké do dnes. Pro Yamahu XJ600N sem se rozhodl po dlouhém rozhodování a přermýšlení jaká motorka by byla pro mě ta pravá. Chtěl sem bezproblémový cestovní stroj na který bych se mohl spolehnout. A udělal sem víc než dobře když sem si jí pořídil. Cestování je suprový a i po delších cestách mě nebolel zadek,ruce a ani záda. Větrný štítek značky Puing dobře odvádí svou práci. Spotřeba se pohybuje okolo 4 až 5l/100km podle stylu jízdy. Dá se prý jet i za 6l/100km, ale to se mi ještě nestalo... asi sem nejezdil tak agresivně. Motor je vzduchem a olejem chlazený 8ventilový čtyřválec s výkonem 44kw (60k) a nechá si líbit opravdu hodně. Převodovka je 6ti stupňová a řazení je příjemné i když 1stupeň nemá rád moc otáčky. Brzdy sice nejsou žádný R1 brzdiče se kterýma zastavíte skoro na fleku, ale pro tuhle motrku bohatě stačej. Pérování je pohodlné a příjemné. Zadní centrální tlumič má 7poloh nastavení tvrdosti pérování. Nádrž má objem 17l a z toho je 3,5l rezerva. Jediný co mi chybělo byl ukazatel paliva nebo alespoň kontrolka rezervy. Co se týče zavazadel tak XJčko mělo originál Yamaha nosič s bočníma kuframa Yamaha a horním kufrem Givi Sympli 470 s opěrkou zad pro spolujezdce (no spíš pro spolujezdkyni). Celkový pocit při jízdě je pohodový. U motoru je slyšet klapotání ventilů, ale při jízdě o nich nevíte. Vybrace nejsou skoro žádné jen okolo 4000-4500ot/min začnou trochu vybrovat stupačky, ale neni to nic horoznýho. Pokuď máte dobré gumy (já měl Micheliny) tak si zatáčky můžete opravdu užít. Podvozek je sice stavěný spíš na komfort, ale překvapí vás kolik toho snese...
Na závěr bych chtěl říct že Yamaha XJ600N je bezproblémový, klidný, cestovně založený motocykl který bych určitě doporučil všem kteří hledají motorku jak na projížďky tak i pro cestování na delší trasy a klidně i ve dvou...
Kdybych si nechtěl splnit sen o cestovním enduru tak bych si jí určitě nechal.
Njn to je život...
Krásné iXJéčko nádherně udržované, nablýskané a skvěle napsaná recenze za 10 bodíků kratkou zimu a pohodu v sedle sezóny 2010
Dopr. to je fakt krasavice.AT JEZDI
Čus. Tak v Počernicích je něakej XJčkář, no to mě podrž , Chci se jenom zeptat ohledně toho výkonu. Já mam v techničáku napsáno 37 kW, tak by mě zajímalo, kde je pravda. Pozor, neřikám, že kecáš, to vůbec. Já ji mám z Německa, v Yamaze Brandýs mi řikali, že do Reichu a i jinam prej vozily i verze, který měli motor výkonově naladěněj jinak (víc). Ale že u nich ten motor pak už moc dlouho nevydržel. Jenom se mě ptali, kolik, že mi to jede max a po moji odpovědi, že přes 180 ani prd navíc řikali, že mám tu slabou (respektive normální) . Samo, že 180 ji netrápim furt. Jenom když byl zahřátej motor, gumy a volnej prostor na silnici, tak jsem chtěl vědět, kde to má limit (tuto informaci jsem prověřil asi 3x ). Tak mě jenom zajímalo, jestli nemám v techničáku něakej překlep od úřednickejch šimlů na dopravním inpektorátu. Protože mám dojem, že tenhle údaj o výkonu jsem už slyšel někde dřív. Jinak hodně pohodovejch kilásků a kdyby byla nálada (a v mém případě hlavně čas), tak je můžeme jet někam provětrat společně.
Krasavice to se musí nechat ,líbí se mi ,že i se štítkem vypadá skvěle .Moc krásných chvil v sedle.
pěknej kousek hodně pohody v sedle