Moje druhé cestovní enduro, pro změnu zase Afrika
Výška jezdce: 189 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1250 GS : Honda je prostě srdcovka
První dojmy - Tušil jsem po předchozí Africe, do čeho jdu. Motor je výrazně příjemnější v nízkých a středních otáčkách než předchozí tisícovka Bohužel o dalších 10 kg v základu těžší
Recenze
Po krátké pauze po předchozí obyč. CRF1000 jsem to nevydržel a spravil si chuť plně vybavenou 1100ATAS.
Co se týká pozice za řídítky, hned jsem byl doma. Tedy hezky "v motorce".
Trochu samozřejmě narostla váha, ale vyvážil to silnější motor, tam je to opravdu celkem znát.
Vzhledem k tomu, že jsem moto koupil od předchozího majitele plně vybavenou, odpadly mi "starosti" s dovybavováním.
Velmi oceňuji tempomat, který používám pravidelně na delších přejezdech.
Oceňuji integraci CarPlay kvůli navigaci a s tím související spodní displej se základními údaji jízdy.
Co mě baví:
+velká pohodlná motorka, která se nezalekne jak dlouhých přesunů, tak ani jízdy (v rozumném) terénu
+silnější, pružnější motor oproti CRF 1000 i přes nevýrazné papírové hodnoty
+oboustranný quickshifter, na to si člověk hodně rychle zvykne, ale nějaké svoje mouchy má
+nízká spotřeba, v pohodě kolem 5l/100km, při kochacích jízdách po okreskách i výrazně pod
+tempomat
Co mě ovšem (dodnes) vyloženě štve:
-multitlačítkový panel u levé rukojeti. Těch tlačítek je tam už prostě strašně moc. Navíc v očekávané pozici páčky blinkrů je klakson
-proti "staré" africe mi taky vadí absence tlačítek na rychlé vypnutí trakční kontroly a ABS. Vše je nutno řešit přes menu motorky. To je rozhodně krok špatným směrem.
-nelze nastavit větrný štítek za jízdy jednou rukou
-geometrie motorky není nejlepší pro jízdu člověka mé výšky/proporcí ve stupačkách, ale to bude každému sedět jinak
Nech sluzi
Hezky popsáno Afričanka ať dělá jen radost