Posouvám zkušenosti s dalším cestovním strojem ! Tento kousek přijel do mé garáže 28.7.2023.
Výška jezdce: 183 cm
První dojmy - Byl jsem zvyklí z BMW na větší váhu celé motorky.. Africa příjemně překvapila opakem váhy. První dojmy VAU !
Doplňky na motorce - Padací rámy, originální cestovní kufry
Recenze
Jestli se někomu zdá, že motorky střídám jak ponožky, tak jo, asi tomu tak je =D ... Důvodem, je poznávání nových strojů a to hlavně cestovních. Rád na motorkách cestuji, sám či ve dvou - na jednom sedle a tak bych si rád udělal svůj osobní přehled a zkušenosti, s nejlépe hodnocenými cestovními endury na trhu. Nyní padla volba na dlouho chtěnou Hondu Africa Twin CRF 1000L.
Hned, po nasednutí a rozjezdu, jsem pocítil velký kompromis mezi BMW R1200 GS Adventure a Triumph Tiger 800xc.. To co jsem hledal na Triumphu, našel jsem v BMW, to co jsem hledal na BMW našel jsem částečně v Africe.
Při jízdě na Trimphu, jsem měl pořád pocit, že se kroutí v zatáčkách rám, nebo že mě ta motorka chce shodit (technicky bylo vše ok, jezdit umím) =D... Čím víc kilometrů jsem na té motorce najel, tím víc jsem měl pocit, že mi nepadne do ruky. Při plně naloženém stavu, krouťák a brzdy horší...Taková hloupost, ale na Triumph musíš mít speciální nabiječku na 12V - je menší než standartní...Nechápal jsem..
Přišlo BMW, prostě ta motorka je úžasná žehlička asfaltu.. Tam kde limit Tigera končil, BMW začínalo. Ve dvou, plně naloženo bagáží, né úplně silniční pneu, jsem dokázal jezdit na hraně. Výkon plně stačil. Jediné, co jsem GS vyčítal, byla váha a to při manévrech na malém placu nebo v těžším terénu. Sedadlo ,tlačítka, posez, stupačky, jízda ve stoje, ochrana proti větru a dešti, přesně podle mého gusta! Proto si myslím, že se k BMW zase vrátím :)
Ale pojďme se podívat na Africu !
Vzhled ? Bezkonkurenční, ta motorka je prostě porno ! Tam nemám vůbec co bych vytknul..Líbí se mi osazení LED světlometů a blinkry, s digitálním displejem..Po usednutí za řídítka,mě ihned ohromuje váha, po rozjezdu se k tomu přidává krásná manipulace při malé rychlosti či v terénu a v zatáčkách. Držení stopy podobné jako u BMW, ale zde s kombinací cca 220kg lepší!
Výkon je plně dostačující..Brzdy ve spolupráci s ABS výborné.
Motorka, je asi opravdu více laděná do kompromisu terénu a cestování. Zatím, co musím vytknout, je ochrana jezdce proti vodě a větru (porovnávám s BMW).
Absolvoval jsem s Hondou jízdu 150km v dešti.. Opravdu nechápu, proč prolisy nádrže a odvod vody směřují rovnou na sedačku a rovnou pod zadek... Za tohle velké mínus. Ochranné plexi není nastavitelné.. Proč ?.. Budu muset pořídit prodloužení či jiné.. Při jízdě ve stoje si jezdec motorku vede také nohami.. Na to,že Africa je dělaná i do terénu, chybí mi tam například zapření stehny a koleny o nádrž, respektive nějaké vedení, tak jako je u GSa. Lépe se pak drží stopa a ovladatelnost motorky.
Když pominu pár věcí, které mi nesedí, hodnotím Africu velice kladně, ta motorka mě prostě baví, jsem moc rád, že jí konečně mohu mít zaparkovanou doma ! Kvalita zpracování dílů a použití jednotlivých komponentů vypadá dobře, jen možná sedačka by chtěla o něco měkčí a širší.
dostalo mě:
ta motorka je prostě porno !
Pěkná, ale je to 2017
Hodně fajných kilometrů chlape...
Pěkná recenze.Dělám to podobně půjčuji si převážně cestovní endura a porovnávám podle svých pocitů.
Teď mě čeká ktm 1290 .