PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 5 (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Don_Juan
Vloženo 10.8.2023
Aktualizováno 29.5.2024
Zobrazeno 565x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Skvěle splňuje, co čekám od první motorky. Už má něco za sebou, takže, když mi spadla při vystrkování z garáže, tak jsem ji prostě zvednul.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 600F Hornet: cena
Suzuki GSF 400 Bandit: neměla padáky a nechtěl jsem je shánět
Aprilia Pegaso 650: na začátek vysoké těžiště, příště

První dojmy - Jasné ano na první pohled. Na ten druhý a po necelém roce a 8tis kilometrech, to byla opravdu dobrá volba první motorky. Pasuje mi (180cm/80kg), i když nohy bych už radši pod sebe krčil trochu míň. Seznamujeme se. Je pocitově víc a víc lehčí, a vyžaduje víc péče.

Motorku bych doporučil pro - začátečníka, mechanika amatéra, jezdce s výškou do 169cm

Doplňky na motorce - USB nabíječka mobilu

tak akorát vysoký plexi / který jsem po koupi nový helmy sundal
rozšíření na zrcátka / požívám jen jedno, abych měl obě páčky stejně vysoko
celkem masivní padáky
držáky na brašny

Průměrná spotřeba - 5.03 l/100km

Recenze

Udržovaná mašina po zkušeném motorkáři za super cenu.

Tak to po roce ježdění a pečování už tak úplně neplatí. Ať už to byl ten anebo ten, dávat samoleBky přes škrábance a odřeniny se mě osobně příčí. Stejně jako poškozený části prostě schovat pod barvu. Když už je otlučená, tak je prostě otlučená. Muzejní kousek ani veterán tenhle stroj prostě neni. Hlavní účel ER 5ky je, podle mě, na ní jezdit, jezdit a naučit se jezdit. Super je, že vydrží a odpustí fakt hodně moc chyb a že díky svýmu stáří je na netu spousta už i celkem kvalitních a časem prověřenejch rad a návodů na údržbu a servis. Jo, najdou se i youtubeři amatéři a nemehla větší, než já, ale taky i "dědci", "fotříci" a zkušený motorkáři, který udržujou motorku hlavou a srdcem a ne jen pérem a svalovou hmotou a chytrejma kecama typu "To je dobrý, to by znělo jinak, kdyby ...".

ERpětka je ideální na vyježdění: suchá hmotnost pod 180kg, snadná ovladatelnost, motor tahá na pohodu od dvou a půl tisíc, drží výkon. Cejtim se na ní nejlíp mezi 4 až 6 tis.ot./min.

Po necelym roce doplňuju: šlape spolehlivě, dokud jí nevytočíš do ruda.
Tlak benzínu mi jednou vyrazil jedno z kolínek palivovýho kohoutu a vysokej tlak a teplota vody si našli ve starý chladící soustavě místečko, kudy ven. I přesto všechno mi přijde, že za málo peněz hodně muziky a hlavně cennejch zkušeností.

Vyhovujou mi lehce zvýšený řídítka. Motorka mi pasuje. Má pohodlný posez, kdy nemám váhu na rukách, ohnutý záda, ani pocit, že bych z ní měl spadnout.
To platilo i po roce do doby, než jsem si pořádně nastavil řídítka a páčky tak, aby byly ještě pohodlnější a seděli mi na první dobrou.

Ovládá se mi trochu ztuha, ale to při svém nevyježdění vítám.
(po roce: Buďto nějak povolila, nebo se povolil a uvolnil jezdec. Společně si dál užíváme jak na silnicích, tak i v garáži. Po výměně snad ještě původních ložisek v krku řízení a přezutí na novou sadu pneu Pirelli Sport Demon je to úplně jiná motorka.

Mám vůči ní respekt a nedovolím si, vzhledem k tomu, že jsem úplnej začátečník, žádný hlouposti. Dokáže totiž solidně zabrat a zrychlit skoro při jakémkoli rychlostním stupni.
Hm, k tomu zabrání... nemá to ani cenu zkoušet. Karburátor a chladící soustava si vyžadujou víc ohleduplnosti a hlavně vyčištění. I po 15ti minutách s nastartovanym motorem bez šáhnutí na plyn se prvních 5 minut jízdy cuká a škubnutím !zrychluje! hlavně při nízkejch do 2,5. Nejlíp je jí mezi čtyřma a šesti a hlavně při plynulý jízdě.
(po roce!!!: Ono seřídit si a uříznout kus plynovýho heftu tak, aby nedrhnul o závaží neni úplně vod věci. Kontrola lanka vracáku plynu a různý štelování jsou cenná zkušenost, no nic z toho kromě dlouhýho heftu nemělo na vracení plynu vliv.)

Trochu píská originální výfuk a neřeším to.
(po roce: Pořád to neřešim, jen už mi z toho píská v hlavě.)
Natlouct do laufu provrtanou trubku se mi zatim ještě pořád nechce.
Vyřešeno nákupem lepší helmy! (HJC carbon)

A historie? Původ údajně z Itálie, prvně zapsaná v ČR v 2006, jsem pátý majitel. Na Cebia taky nic moc.

Na motorce se ještě letos (2024) svezu a naučím se pár praktickejch věcí včetně čištění a seřizování karburátoru. Pak nejspíš půjde do světa. Koukám po ZR7.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 16.04.24 v 13:08 10b.

Hikafima
Hikafima napsal 28.03.24 v 19:49 10b.

Parádní motorka s nádherným světlem.

elvis78
elvis78 napsal 24.03.24 v 15:17 10b.

ER5 s kulatým světlem je klasika

Pupi04
Pupi04 napsal 16.02.24 v 17:47 10b.

Tak vždy jen pro potěchu a kolama dolu

Vladounreal
Vladounreal napsal 17.08.23 v 19:30 10b.

je dobré, že máš respekt, já ho brzy ztratil a už jsem se válel pěkně pomalu ze začátku a kolama dolů

Více komentářů



TOPlist