Renovace Simsona s51 enduro 12v.
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Simsona jsem měl už v 15 letech. Bylo to moje druhá motorka, po pionýru. Takže vím co se od něj dá očekávat. Chtěl jsem ho mít zase doma, protože si myslím, že je legenda mého mládí.
Motorku bych doporučil pro - Simson je vhodný jak pro začátečníka, tak dnes už i pro sběratele.
Recenze
Simsona jsem koupil od kamaráda z práce, u kterého ležel 8 let ve stodole. Motor šel protočit, ale svíčka neházela jiskru. Elektrika byla ve spínací skříňce celá přeházená, ale původní. Simson byl mírně napaden domácím kutilem - a to štětková metalíza a tajný vypínač k baterii, aby se prý nevybíjela.
Fotky před renovací:
Motorku jsem celou rozebral do šroubku.
Postupně jsem začal vše čistit. Obrousil jsem a nalakoval rám a ostatní součástky. Motor byl v pořádku bez vůlí ještě s původním pístem. Jen se vyměnily gufera na klikovce, protože byla zteřelá. Dále jsem seřídil spojku, karburátor - ten se ještě vyčistil, vyměnil olej a světelná cívka na zapalování.
Pak jsem dal přeplést a vycentrovat kola. Postupně se začalo skládat. Udělal se repas předních vidlic.
Kamarád lakýrník mi všechny díly nalakoval do originálních barev. Chtěl jsem zelenou, jako jsem měl v 15ti.
Motorka už byla celkem složená, jen stále nefungovala elektrika, kterou mi pomohl zapojit kamarád, který se v Simsonech vyzná.
Simsona jsem přes zimu zrenovoval do originálního stavu. Udělala se po 8 letech nová STK. Díly, které byly potřeba nové jsou MZA.
Z renovace mám velkou radost, k Simsonu mám pár doplňkových věcí - manuály, lékárničku, nářadí a funkční pumpičku. Vše je originál DDR.
Po roce:
V zimě mi to opět nedalo a motor jsem předělal na 70ccm. Dala se nová ložiska SKF, gufera, těsnění, klikovka IFA a sada válce s pístem 70/2 od MZA, spojkové lamely a koš co má být na 70tce. Udělal se repas předních vidlic na 3,4mm pružiny a nový stojan, protože starý byl vychozený.
V létě mi ještě praskla nádrž ve svaru (byla to replika), takže se vyčistila ta původní rezavá (matičky, kyselina citronová). Sehnal jsem druhý pár kastlíků a nechal vše nalakovat opět do stejné barvy. A na podruhé už se daly nálepky 12V jak mají být.
Celého jsem zase pořádně vyčistil a naleštil. Po prvním nastartování šlo z válce strašné mlácení. Postupem času se přišlo na to, že jeden zámek na pístu je asi o setinu milimetru vyšší - vada z výroby. Tak jsem objednal z AKF shopu sportovní píst jedno-kroužek taky od MZA, sportovní filtr vzduchu od FILU a náhony tachometru a otáčkoměru vzor DDR s plastovou maticí. Hlava válce se stáhla o 3 desetiny milimetru kvůli antidetonační štěrbině. Momentálně se motor ještě ladí a zajíždí, ale jede úžasně. Simson i po předělání stále vypadá jako v původním stavu. Možná ještě víc než předtím díky nálepkám 12v. Na pohled není poznat rozdíl od 50tky a zvuk zůstal stále stejný.
Všem moc děkuji za super komentáře a za hodnocení.
krásny simson, přeji hodně pohodových km v sedle a ať ti dělá jenom radost
Tohle byl můj mokrej sen před 35 roky. Bez šance. Tobě se to povedlo parádně. Dávám 10 bodů
To je krása
Na takovým jsem dělal první papíry
Nikdy jsem nebyl fanoušek Simsona, ale prostě musím uznat, že to je moc pěkně zrenovované. Radost pohledět.
Tak to je úžasná práce a nádherný výsledek.