RC8 , ultimát, ikona. Nikdy bych neřekl, že tyto slova můžou být synonyma. Nikdy jsem nezažil bajk, který budil takovou pozornost.
Výška jezdce: 184 cm
První dojmy - Zase hodnotím po dvou sezónách, kdy už se cítím docela pohodlně. V tomto případě asi nejde použít víc zavádějící slovo. Nicméně, podvozek mám nastavenej, na charakter už jsem si taky zvykl. A tam, kde tato velmi úzká pohodlnost končí, začíná shrnutí jiným slovem, které definuje tento bajk jako celek – syrovost. Od zvukového projevu, přes pohodlí až po zpětnou vazbu, kterou dává.
Doplňky na motorce - Jen racingové plexi a lauf, jinak plně v sérii.
Recenze
Pro ty kdo neznají detaily – 2V, 1150ccm, 155 koní, 120Nm. To vše je limitováno asistenty s názvem “Not available“ ?. A aby toho nebylo málo tak i antihopingová spojka má stejné označení.
Z motoru vedou krátké svody do jediného, také docela krátkého tlumiče pod motorem. Ven trčí před zadním kolem jen roura od kamen. Výsledný zvířecí řev je nezaměnitelný a těžko popsatelný.
Co mě doslova fascinuje je, jak kultivovaně se tento ostrý dvouvál chová v nízkých otáčkách. Vysvětluju si to dvouklapkovým systémem v difuzorech (horní klapky otevírány asi jen podtlakem, tj. natočením spodních klapek). Takže typické dvouválí škubání v nízkých otáčkách se jaksi nekoná.
Podvozek celo WP, ostré vačky, lehké disky Brembo, monobloky Brembo, radiální pumpy, pancéřovky kam se podíváš. Stejně tak možnosti nastavení jízdní pozice všeho co si představíš. A taky i toho co si nepředstavíš. Už jen možností přepákování řazení na hrubé / jemné / obrácené atd. je nespočet. Tohle je prostě čistá okruhovka… i když bez těch asistentů, těžko říct.
Jak vypadá samotná jízda? Ze zvuku po prvním nastartování tě po ježdění na všem možném po dlouhé době zase pojme pocit, jestli by na to měl člověk vůbec lozit. S pocitem, že má RC8 jakousi lehkou kliku, se dá při rozjezdu tento dvouválcový mastodont dost jednoduše udusit. Takže pak člověk balancuje mezi tímto trapným rozjezdem a startem na Marz (to přesně chceš :D). Zvyknout se dá na všechno, ale navíc s tak citlivým plynem prostě nezbývá, než pomalé zatáčky za jedna a hlavně křižovatky vyspojkovat. Jakmile se člověk rozjede, přijde další vtip a to celková kultivovanost, která ti dá okamžitě před první zatáčkou slušný pohlavek za to, jak snadno si naletěl. Nj nemáme antihop a prdel lítá kam chce. Moje ne, ta je v té chvíli sevřená jak vrata od terezoru. Pak se teda člověk nasere a začne jí nakládat. Při rychlejším otevření plynu se otevřou snad i brány pekel, alespoň tak to zní…to budou asi ty druhé klapky. Krouťák je fakt masivní a to už od spoda. Brzdy jsou sen, nádherně dávkovatelné, zároveň až s brutální účinností. Postavit to na předek svede i totální manták. Výsledkem je, že jakmile letíš někde trochu větší palici, ostřejší brždění před zatáčkou ti odlehčí zadek a bez antihopu máš postaráno o zábavu na každý kvalt :D. Podvozek maká naprosto precizně, v podstatě teda tak precizně jak si ho nastavíš.
Rád bych si ještě zapřeháněl, ale už moc není co. Bajk je syrovej a to je to, proč ho majitelé mají. Na sezení jen fošínka, krouťáku kolik si usmyslíš, řev jak z pekla, zadriftuješ si taky kdykoli tě napadne. No a když se necháš ukolíbat zdánlivou poslušností tak si buď jistej, že dostaneš záhy solidního facana!
Sjvelý popis!
Souhlasím se vším 10 Bodů
Pecka?Taky o ní začínám uvažovat už jen z důvodu že to není tuctovka a že koupě nebude do budoucna prodělečná...tyhle motorky půjdou s cenou jen nahoru
Parádní! Syrovost non plus ultra..
Kamarád ji má vytuněnou o Akrapa + svody a když nastartuje, jde z toho mráz po zádech...
Je skvela. Ted se teprve ukazuje jeji vyjimecnost.
Respekt.