renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1190 RC8 (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Ovy86
Vloženo 31.3.2014
Aktualizováno 29.1.2015
Zobrazeno 8 010x
HODNOCENÍ PROFILU OD 44 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


RC8 - Strašná Motorka! Dlouho jsem koukal po rc8, líbil se mi design, i když nejsem fanda orange - barvy . Stále jsem pročítal na internetu recenze a koukal na videa. Zajímavé je, že recenze v ČR jsou téměř všechny negativní v angličtině pozitivní.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha YZF-R1: Chtěl jsem Big-Bang - crankshaft - po sednutí na ní se mi zdála po r6 příliš měkká a taková tučná - trochu neohrabaná, ale musím říct, že je to pohodlná motorka, na který se dá v pohodě vyjet na výlet a projev motoru je velmi přátelský - reaguje dobře.
Aprilia RSV4: Aprilia RSV4: Strašně malinká - nemožnost upravit posez. Ducati 848 EVO: Zase motorka příliš malá pro mě a veškerá váha na rukou.
Ducati 848 EVO: Zase motorka příliš malá pro mě a veškerá váha na rukou.

První dojmy - První dojem - design - jasně ten se mi líbí - i když možná r6 byla více sexy pro mě. Největší dojem je, když se poprvé posadíte na motorku a cítíte její neutrální těžiště a můžete si s ní kývat ze strany na stranu a udržet ji jen nohama - jako kolo nebo kroska. Další co mě překvapilo, bylo sedlo, to je pro mě super - neuvěřitelně pohodlné (dokud nepřejedete sebemenší hrbolek). Celkově úplně jiný posez než na JPN strojích - více komfortní pro postavu Evropana. Dál Vás na první dojem překvapí všechno - protože vše je jinak než na známých strojích - jiná palubka - jiný tvar nádrže - atp..

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil pro - Nejvhodnější je pro nějakého blázna .. Ne je to opravdu hrubá motorka - určitě není dobrý nápad kupovat si ji jako první silnější stroj vzhledem k její syrovosti a agresivitě + absence kontroly trakce - anti-hop spojky - (i když zde má rc8 nahrazeno systémem, že sama mírně přidá meziplyn aby se kolo neblokoval při prudkém seřazování - kdo ví, jestli to pomáhá - asi ne :-)

Doplňky na motorce - Akrapovic EVO 4 http://www.ktm-shop...i-evo-4-header-evo-4
+ mapa akrap...
Tmave - Plexi
Karbonove blatnicky

Recenze

Začnu netradičně negativně

Pravda

Jízda ve městě - šílenost škube to s vámi, že po pár km máte chuť zastavit a s motorkou švihnout o zem. Když potřebujete jet 50 km/h jednička šílená - dvojka je moc a budete pod otáčkami. Sakra citlivý plyn, přejedeš hrbol a nechtěně přidáš. Teda ve městě člověk vypadá jak když jede poprvé na motorce . Japonci mají výhodu 4V že tam dáte třeba 3 a jede..) Dá se to řešit prokluzováním spojky, ale nejsem p..se, abych to pořád držel na spojce.

Výlet Pokud přemýšlíte, že rc8 vytáhnete s kámošema na výlet, musíte být opravdu tvrďák anebo vybrat novou silnici. Jakmile vjedete do rozbitých silnic rc8 z vás vymlátí - asi všechno - > já jsem při 1. a posledním výletu projížděl vesnice - kostky ve stoje (taky možnost). Motorka je tvrdá jak kámen sedlo taky, takže neodfiltruje ani kamínek! Taky pokud chcete jet nějakou dobu konstantní rychlostí cca 70km/h - rc8 je z toho celá nervózní (nevím jak to přesně popsat)

Tlumiče Tlumiče WP - osazení je skvělé, ale mám dojem, že mají problém s těsností přední vidlice - mně jedna slzí a to samé má RC8-R předváděčka ve vrbovce - asi gufera..)

Jízda mimo město - tady rc8 jednoznačně kraluje nový asfalt na okreskách - nebo okruh. Je jak břitva přesná, všechno cítíte. Když před zatáčkou sevřete nádrž koleny, a tak udržíte zadek vzadu, při průjezdu cítíte zadní kolo motorky jako byste na něm seděli, je to radost. Neutrální těžiště motorky svádí k větším nájezdovým rychlostem - máte pocit opravdu jak na kole jak je motorka ovladatelná - ovšem 186 kg - tam je a fyzikální zákony obejít nejde To vede k tomu, že pak v kritickém bodu zatáčky cítíte mnohem více odstředivou sílu než byste čekali. Kroutící moment a výjezd je opravdu brutální - chce to s citem a mít rychlosti roztočené okolo 6-7 tisíc pak je výjezd bez škubnutí!

Mýtus

Řazení - asi největší obavu jsem měl z toho, jak jsem všude četl, že převodovka je blbá atp. To nemůžu potvrdit! Moje rc8 řadí perfektně - nikdy mi nevyskočila žádná rychlost - nikdy jsem nechytl žádný falešný neutrál! – Na rozdíl od Ducati monster (2007), kde teda pro mě bylo řazení děs - běs!! Jasně rc8 není na úrovni řazení japonských motorek, ale řadí velmi dobře. Ono je důležité si nastavit krok řadičky - nastavit si hydraulickou spojku - vyměnit tovární kapalinu za lepší atd. Při první jízdě jsem jen měl problém vyřadit na neutrál - ale stačí si na to zvyknout a jde to krásně s trochou plynu.

Motor - Výkon - totální nepravda je tento článek http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/ktm/ktm-rc8-12631.html?kid=8888
Motorka letí do 230km/h - a pak se jí nechce = nesmysl! - > zkoušel jsem 270km/h a jela dál, zátah tam pořád byl!.. Každopádně pro mě to nemá význam, protože se v těchto rychlostech nepohybuji. Samozřejmě není to motorka pro rovináře, jehož hlavním cílem je být nejrychlejší.
Nepochopím, že v dalším testu na RC8 R opět na motorkářích napsali cit: "kdybych měl hodnotit výkon motoru, který byl při posledním testu modelu RC8, takřka zoufalý "
Samozřejmě nejsem závodník - pokud můžu srovnat napříklat s GSXR 1000 K9 (Nejvýkonější motocykl, kerý jsem měl) V žádném případě není výkon RC8 zoufalý!!

Můžete také vidět verdikt na motorcyclenews hodnocení 5 z 5 ZDE MOTORCYCLENEWS

Vybrace Vibrace jsou v pohodě - nic co bych nečekal od 2V - stejný jako Tuono anebo Ducati - Navíc ty lehké vibrace mě právě baví na 2V. R6 má podobné vibrace v horním spektru otáček. V zrcátkách je vše vidět super - (ducati zrcátka tam není vidět nic - ale kdo je potřebuje - stejně město není pro mě
)
Test v Slovenštině Test Slovensko

Test v Angličtině Test - v angličtině

Poznámka bacha u benzínek kde je nalito - jak není na rc8 TC tak vám směle zahrabe kdekoliv to jen jde ) )
Kdo umí, umí i na 125cc to je jasný, ale tohle je neuvěřitelné co udrží:



Četl jsem mnoho hloupostí, že nahoře nejede atp. To je nesmysl! - Právě to mě zaujalo jak má rc8 na dvouválec lineární průběh výkonu od spodku až nahoru - přičemž - největší boom je ve 4-7 tis a pak 9-10 tis -> ten je nepatrný, ale spíš jsem zde už čekal úpadek a naopak je zde ještě nárůst, to mě příjemně překvapilo!

Lak - odlupující se lak na nádrži - nesmysl!. Nemám nikde poškozený - nafouklý lak nebo tak něco - pravda je, že matná barva - (nádrž) je náchylná k zašpinění tak je fajn, když vám na ní mechanik sáhne třeba rukou od oleje.. Ale existují pasty na matný lak - (nicméně nádrž asi vylepším).

Plasty Zase to co je napsáno a na videu v testu na motorkářích, neni pravda, že musíte zacvakávat plasty..-- co?.. žádný zacvakávací plast na rc8 neni! -> všechno je kvalitně zpracovaný s rakouskou kvalitou - všechny šrouby hvězdičky - to je super. Sundat boční kapotáže vám zabere mnohem méně času než na jiných strojích - kde jsou právě zacvaknuty plastovými klínky. Na rc8 je vše sešroubované. Nikde nemám ztavený plast! Když se podíváte ze předu na linie bočních kapot, na obou stranách je malinké vyboulení - z důvodu technologie nasouvání a vysouvání kapot do drážek kde mají sedět. Žádné vrzání plastů, jen když si sedáte - tak sedlo malinko vrzne - to je jediné! Na rozdíl od JPN - všechno je na motorce udělané pro něco a má svůj smysl. Například při výměně oleje mě zaujalo, že jsou zde dva vypouštěcí šrouby, kdy každý z nich má síto a magnet + samozřejmě olejové filtry- olej je opravdu řádně filtrovaný. Nářadí od KTM, které dostanete s motorkou je exceletní!

Možnost nastavení je obrovská, nebudu to tady vypisovat. Pro mě super nastavení výšky sedla - stupaček.. a x - dalších tak, aby vám motorka selda na míru!!! (To je Bomba) Tlumič řízení - první moto, kde vidím, že opravdu pracuje - má asi 32 poloh.

Můj celkový pohled

Můj celkový pohled. Je to strašná motorka - když jsem ji koupil, vezl mi ji domů otec 64 let (sportovec), protože já měl ŘP v čistírně . Když jsme dojeli, řekl mi: co sis to koupil? To je strašná motorka, já jsem úplně propocenej, na tom se nedá jezdit - to škube jak kráva. Otec jezdil suzuki gsx-r 750 2007 s kterou byl nejvíce spokojený.

Je to tak v uvozovkách. Pravda je, že jsem přemýšlel, že ji prodám - ale ne z důvodu, že by byla špatná! - prostě jsem cítil, že na ní úplně nemám. Podobný pocit jsem měl na krosce yaqmaha yz 250 2T - tak brutální zátah, že jsem byl schopný jet jen rovně a 234 po zadním:), ale na trati jsem neprojel pořádně žádnou zatáčku. Motorka mně už vyhovuje, nějak jsem si asi zvyknul, trochu (a hlavně když přemýšlím co bych místo ní koupil... možná s1000rr.. ale rc8 má krásný trubkový rám a prostě celkově nějak ve mě budí léto a zábavu - vlastně je to nejzábavnější motorka co jsem vůbec měl - já nechci jezdit výlety teď - a chci si jen tak pár km od domova projíždět zatáčky občas to zvednout nahoru a někdy zajet zamachrovat za holkama -> na to je to ideální. Další stránkou je, že vás to láká na okruh protože rc8 je 100% sportovec a máte chuť jezdit co nejvíce zatáček a překlápět se ze strany na stranu až do propocení. Dalším faktem je, že k rc8 je potřeba být fyzicky připraven = akcelerace brutální - brzdy brutální - to dá zabrat!

O rc8 je toho spoustu na internetu napsáno od lidí, kteří na ní ani nikdy nejeli, proto nejlepší je, když si to každý vyzkouší sám, jestli mu sedne. Svezl jsem se také na verzi R - a výkonově je rozdíl nepatrný (čekal jsem větší) - možná kdybych jezdil R-kovou a pak sedl na klasickou, poznal bych více. Každopádně R-ková je lepší v některých detailech - řazení už se velmi podobá JPN strojům.



Když jsem měl Ducati nebo Aprilii - krásné stroje (všechny) - měl jsem hodně podobné pocity třeba TUONO - to navždy zůstane v srdci (škoda, že mají už všechny tolik najeto - tuono byl perfektní dvouvál - velký krásný - a teď to nové - nechápu proč nezachovali! -> Třeba ještě někde čeká málo jeté Factory)) Jak jsem řekl, tyhle motorky 2V Ducati - Aprilia - RC8 -> mají podobnou duši, musíte kolem nich běhat a starat se, není to jak 100% spolehlivý a nezávadný JPN. Když jsem řešil něco kolem aprilie - otec mi řekl to víš, italská motorka – Ital, ten má radost, když má něco s motorkou (ve smyslu starání se o ní).

A vlastně je to pravda protože třeba moje GSX-R 1000 2008 bílá byla dokonalá motorka - já jsem nemohl s ní nic dělat, jen jezdit . Tý bych vytknul jen trochu měkčí brzdy, ale viděl jsem, že nový gsxr mají bremba. To byla opravdu pro mě dokonalost bez chyb - šílený výkon - řazení od boha - žádné starosti (závady). Ale já prostě asi něco chci řešit kolem motorky a běhat kolem ní - to je jak s ženami - taky toužíte více po té nedostupné a svým způsobem nějak provokující.

Je to krásná motorka (jako všechny D) - která je opravdu radikální - je to takový chirurgický skalpel. 100% - supersport osazení špičkové - možný s tím začít amatérsky jezdit. Jo, slušel by jí v garáži kámoš aventador)))

http://webtep.cz/

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pedl
Pedl napsal 25.05.20 v 14:47 10b.

V bílé je nejpěknější

wencz
wencz napsal 28.04.16 v 19:03 10b.

Krásně zhodnoceno

Bundes
Bundes napsal 23.04.16 v 11:27 10b.

JKSK
JKSK napsal 31.12.15 v 01:40 10b.

Mám presne takú istú a mám z nej presne taký istý dojem.

Ovy86
Ovy86 napsal 04.11.14 v 20:49

@W.Geronimo díky ano na EXC 500 sixdays se chystám - zatím jezdím měl jsem jí od funglovky - a musím říct, že exc 500 obrovské překvapení pro mě!.. Musím to srovnat v hlavě a nějak to sepsat!))

Více komentářů



TOPlist