Cestovní motocykl od BMW. Podle recenzí nejovladatelnější a s nejlepší ochranou proti počasí. Uvidíme, zda to tak je...
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - Oproti Suzuki M800 z ní mám respekt. Ale čím déle jí mám, tím mi méně připadá tak "velká". Začínám si zvykat na jinou ergonomii posezu, řadicí páky a na to, jak děsivě moc umí brzdit. :-)
Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoliv, komu se líbí, či chce něco ovladatelného. Ne nadarmo to používali policejní jednotky po celém světě.
Doplňky na motorce - Radio, tempomat, ESA, alarm, palubní počítač, 2x 12V zásuvka, zabudovaný intercom Starcom Advance i s ovládáním pro vysílačku na řídítkách, vyhřívané gripy, zvýšení řídítek Wunderlich, vyhřívané sedlo Touratech, přídavná světla Wunderlich, držák navigace/telefonu Wunderlich, deflektory rukou Wunderlich, padáky + alu kryty motoru, 3 kufry v laku + jsem dokoupil dovnitř tašky (CZ výrobce).
Recenze
Chtěl jsem změnit kategorii motocyklu a vyzkoušet něco nového (rád zkouším nové věci i technologie). Oproti chopperu je vlastně vše jiné.
Prvotní požadavky jsem měl:
– ABS brzdy + kotouče všude (naložená M800 brzdila opravdu málo)
– opět kardan (Virago 535 a M800 měly a nechci už nic jiného)
– tempomat
– nejnižší hmotnost, co lze v cestovní kategorii najít
– abych dosáhl na zem
– cenový limit 160 tis., ideálně od majitele, ne z bazaru
Začal jsem srovnáním nejznámějších modelů:
BMW K 1200 GT 281 kg sedlo 790 mm
Honda 1300 ST Pan European 292 kg sedlo 805 mm
Honda NT 700 Deauville 236 kg sedlo 806 mm
Moto Guzzi Norge 1200 GT 245 kg sedlo 810 mm
Také jsem objevil Hondu VFR 1200 s automatem. Moc se mi líbila, ale po lustraci jsem zjistil, že jsou tam problémy se softwarem a dalšími věcmi, které bych nebyl schopen sehnat a nebo by zabraly hrozně času, takže jsem ji pustil z hledáčku. Navíc jich bylo málo a všechny z bazaru.
Ale pak jsem narazil na BMW R 1200RT a zjistil, že hmotnostně je stejně jako M800. Ale přitom má obsah 1200. To mne zaujalo a začal jsem tuto motorku detailně lustrovat. Všechny technologické vychytávky, co bych rád zkusil už má v sobě (v případě plné výbavy). Teda Radio mi přijde zbytečné, ale co už. Každopádně bylo rozhodnuto.
Hledání konkrétního modelu bylo ale dost těžké. V bazarech jen stroje před smrtí, na soukromé inzerci zase velké nájezdy a vysoké ceny. Hledal jsem už novější model (dvouvačku), ale 200 tis. už na mne bylo moc. Měl jsem ale štěstí a přes známého jsem sehnal 1. generaci za slušný peníz, takže zbyly finance i na případné opravy.
Pěkný kousek, ať slouží.
RT stojí pro mnohé nezasvěcené vždycky tak trochu za bukem a pokukuje s povzdálí oproti ostatním. Neplatí pro ty co ví... Tož vytaj do klubu postižených boxer-vrtulářů
Vítej v klubu!
Hezká barva a ta výbava...!!!
Věřím, že nebudeš litovat. Určitě spolehlivější
a servisně přívětivější než DOHC (2010-2013).
Bonus navíc, větší dojezd - nádrž o 2 ltr. větší než DOHC.
Přeji mnoho spokojených km
A VŽDY ŠŤASTNÝ NÁVRAT!!!
P.S. Neboj se ho krmit 100 okt. benzínem, menší spotřeba a plný výkon! R.K.
Díky.
Parádní, užívej si za řídítky.