Prostě eMZeta… Einzylinder, zweitakt, 9kW leistung...
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - První jízda ještě neproběhla, eMZa dlouho stála, takže zatím je vše ve stádiu zjišťování a oprav. Ale motor se po vyčištění karburátoru a dolití nového benzínu rozvrčel velmi ochotně a tak je moje...
Motorku bych doporučil pro - Tento stroj bych doporučil pro... no,asi jen pro stejného blázna jako jsem já.
Doplňky na motorce - Jediný instalovaný doplněk je lankový zámek, ke kterému není klíč...
Recenze
Koupě téhle eMZety byla další velká náhoda mého života. Trochu se mi zastesklo po vůni spáleného oleje, po rukách od šmíru po opravách, po "kontaktní" motorce (viz. moje bývalá MZ 251). Takže když se kolega v práci zmínil, že má MZ sice jen 150, ale v docela solidním stavu, bylo rozhodnuto. Kolega ji ještě stačil zprovoznit (má doma ultrazvuk na karburátory) a dal novou baterku, kterou měl doma připravenou... Je na ní sice ještě trochu práce, naposledy byla na technický v r.2010, ale s malou investicí musí projít STK bez ztráty květinky... A pak převod a už bude i papírově moje.
Jinak eMZetu asi není třeba představovat, myslím že není motorkář v České republice co by tyto východoněmecké stroje neznal. ETZ 150 bylo hafo, ETZ 251 bylo hodně podpultové zboží a ETZ 125 snad ještě víc. Vzhledem se moc nelišily, samozřejmě motoricky ano, ale jinak snad jen nádrží a barevnými variantami...
5.6.2019
Den D nastal. Konečně pojedu na technickou a pak převod a bude moje... Poslední kontrola, a hele nebliká levá strana. Posunul se blinkr a zkratoval na kostru. Opraveno. A hele nesvítí kontrolka dálkovek - naštěstí jen žárovička. Opraveno. Ještě zkontrolovat a dofouknout gumy a jede se. Vlastně poprvé na téhle motorce, poprvé na stopade. Výkon 9kW je opravdu poplatný své době, musí se točit kolem 4 - 6000 otáček a pak je svižná, no s mými 100 kily je to svižnost velmi relativní. Ale s auty kolem stačí držet krok a to je hlavní. Brzdy jsou více než dostatečné a to ještě nejsou sedlé destičky, do zatáček se skládá ochotně, co víc chtít...Na technické nikdo, je to nová STK ve Švermově, tak se tam ještě lidi nenaučili jezdit. Takže jdu hned na řadu... A po pár minutách focení, zkoumání a hloubání je vylepena krásná nová známka. Tak zas za 4 roky... MZa si to tam ještě stačila označkovat, ukápla z brzdové pumpy. Ale toho si naštěstí nikdo nevšiml, nenápadně jsem otřel pumpu i podlahu a vyčinil jí až doma. No a převod? Jelikož jsem nevěděl ,zda všechno klapne nebyl jsem nikde objednán. Takže ve Slaným 15 lidí ve frontě, naštěstí v Rakovníku jen 4, takže asi za půl hodiny vše vyřízeno a už je legálně moje. Teď už můžem vyrazit...
Měl jsem ji před vojnou. Gratuluji!
Měl jsem mustanga a pak simson enduro a moc jsem chtěl vlastnit i MZ ale k tomu už sem se nedostal. Pěknej stroj přeji at ho brzo zrenovuješ do původního origo stavu
...
Pět dávám za to, že jsi mohl něco najet, než ji s námi seznamíš. Jenže...eMZy mám rád, i přes jejich strašnej vzhled a zvuk ddr mixéru, vždycky nadchne svou funkčností a jakousi zábavou na ní.
A já blb takovou krasavici kdysi prodal za pár špinavejch zlaťáků
Pěkná