...nevstoupíš dvakrát do stejné řeky... návrat k Moto Guzzi ale tentokrát Sport 1200. Má všechno co od motorky chci, sednu na ni a mám pocit, že sedám na válečného koně umocněný zvukem, který se hrne z výfuku, a lehkým chvěním celé mašiny už na volnoběh,
Výška jezdce: 182 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 R: drahá
První dojmy - 1. dojem ? Snad 1. má motorka co se mi zdála těžká a mohly za to hlavně nízko položená řídítka. Je to prostě ingot, poctivý kus železa . Vyzkoušel jsem toho už fakt dost, ale tohle monstrum se zadřelo pod kůži.
Motorku bych doporučil pro - zkušenějším a vzrostlejším jezdcům :-)
Doplňky na motorce - Homologovaný Mistral s vyjímatelným DB Killerem, "Ohlins - progresivní pružina zadního tlumiče( pro největší zatížení...), Vyhřívané hefty oxford Premium a vyšší představce na řidítka a nové pneu Pirelli angel GT II ( už jsem je měl na Brevě a moc mi vyhovují...), zadní blatníček(lízátko) a lakované ráfky
Recenze
Tenhle můj slovní výplod jsou vlastně jen první dojmy stárnoucího motorkáře po nějakých 2000 km na stroji, který je tak jiný, Takže nic odborného nečekejte.
Kdo četl mou anabázi u motorky Suzuki Intruder VS 1400 asi se nestačí divit . Pro změnu jsem se rozhodl po dlouhodobém trápení se sedacím nervem(asi). Introše jsem pustil opravdu nerad ale moc na výběr nebylo. Chtěl jsem zůstat u 2V..., aby to bylo neokoukané, aby se mi to líbilo , aby to jelo i brzdilo a hlavně aby to šetřilo má záda . Kardan byl bonusem při výběru. Po zkušenostech s 1100 Brevou jsem se rozhodl opět pro Italku a tentokrát ve sportovnějším hávu. Trochu jsem se rozhlížel až jsem našel. Jeden majitel mi říkal, že Sportka je jiná než Breva a já mu moc nevěřil .
Moto Guzzi Sport 1200 je opravdu jiná.
Je drsná, moc neodpouští chyby jezdce a je vzhledem k nízko položeným řidítkům a obrovské nádrži a samozřejmě jejím válcům pocitově těžká...
Jenže...sedí se mi na ní fakt dobře, má krásné tvary a moc hezký zvuk z výfuku, opravdu brzdí a když se rozdovádí otevře se peklo .
Hned 3. den po koupi jsem jel na 7 denní výlet do A a N. Naložil jsem 3 kufry a mého batůžka "omezovače" a vyrazili jsme na Orlí Hnizdo, jezera v Rakousku a Dachstain.
Měli jsem tedy možnost se trochu spřátelit...
Nebudu lhát..motorka mne bere na vědomí ale ten jízdní styl je tak jiný, že si připadám jako žáček. Je to pro mne výzva a zatím mi nezbývá než obdivně sledovat, jak jiní borci krouží alpské zatáčky s lehkostí a rychlostí větru, zatímco já mám zatím jen velký respekt a poser proužky nemám jen na pneumatikách... .
Cestování jako takové je fajn, při mé výšce(cca 182) pohodlné i když uvažuji o zvednutí řidítek o 2 cm. Větrný štítek je tam coby okrasný doplněk a aby nebyly mouchy i mezi budíky. Rychlost tak 100 - 120 km/h je fajn, pak už to fučí opravdu dost. Baťůžek "omezovač" si celou cestu, co se týká sezení, liboval a tvářil se spokojeně.
Převodovka je krásně přesná i když 1. dva kvalty jsou víc slyšet při řazení. neutrál není třeba hledat. V zatáčce se na holku musí trochu zatlačit(ale možná jsem se pral spíše s Baťohem), jede kam se nasměruje, krásný krouťák vystřelí mašinu ze zatáčky s nádherným guzzím řevem. Brzdy čitelné a oproti 1400 Intruderu jiná dimenze.
400 - 500 km denně v sedle naprosto v pohodě jak pro mne , tak pro batůžka. Styl jízdy spíš cestovatelský, na jiný stejně zatím nemám.
Olej si to za necelých 2000 km nevzalo nic, benzínu průměr 4.5 l/100km.
pneumatiky jsou tam Metzeler roadtec Z6 a na můj styl v pohodě( na to jaký jsem brzdič tak drží jak přibité ) ani v krátké jízdě v dešti nepůsobily nejistým dojmem.
Včera jsem se vrátil z cest a dnes už mě to zase hnalo do sedla. Je to nádherný strojek, je tak jiný oproti motorkám co jsem jezdil před tím a když jsem s guzzinou sám, je to ještě mnohem lepší .
Pro mne je to krásná, drsná a charismatická motorka co se nedá jen tak lehce zkrotit.
A... je to Italka !
11.1.2022 - ve čas se pohnout dál, novému majiteli přeji hodně štěstí a jen samou radost. Díky GUZZI !!!
Uzasnej design, italove umi.
Bohyně! Máš ji překrásnou!