PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Sport 1200 (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mis_001
Vloženo 23.4.2018
Aktualizováno 2.5.2018
Zobrazeno 2 512x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Není to tuctovka. Určitě se nemusí líbit každému, ale italský design a pozornost k detailům tvoří opravdu krásný celek.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Reviti - Guzziny (Břevnov (Praha 6 - Petr W. Velmi ochotný člověk s velkými zkušenostmi. Doporučen člověkem, kterému věřím, díky Láďo. Nebyl jsem zklamán. Díky i Tobě Petře za ochotu a příjemné jednání.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW K 1200 R: Asi už jsem na takový výkon starý :-)
Yamaha FZ1 Fazer: Moc obyčejná. Přitom ale opravdu výborná motorka.
Suzuki GSX 1400: Už jsem dvě jezdil, tak to chtělo změnu.

První dojmy - Je naprosto nezáludná, má velmi příjemný, komfortní a přitom jistý podvozek a velmi dobré brzdy. Jízdní pozice není taková, jak by ji člověk čekal a jak ji zná z jiných motorek. Člověk si musí zvyknout, že sedí tak, jak chce motorka, ne tak jak by chtěl on sám.

Motorku bych doporučil pro - Tohle je motorka pro někoho, kdo už ví, co chce. Na blbnutí už to prostě není. Na to má málo koní a moc kilo. Je ale krásná, má charakter, zvuk a duši.

Doplňky na motorce - - Blatníček nad zadní kolo
- Nosič s kufrem (nosič vlastní výroba, kufr Nonfango 852, polep kufru vlastní)
- Gripy s kovovými prvky (China)
- Reflexní proužky na ráfky








Recenze

Po více než deseti letech bez motorky jsem se rozhodl (s laskavým souhlasem mé Květované polovičky), že nastal čas, opět se k téhle vášni vrátit. Dlouho jsem přemýšlel, jakou mašinu zvolit. Chtěl jsem něco, co by mi dělalo radost na pohled, charakterem a navíc splnilo podmínku cestování ve dvou. Nejprve jsem si říkal, že se vrátím k Suzuki GSX1400. Ale přeci jenom, už se poměrně dlouho nedělá a chtěl jsem něco novějšího. Navíc, ten novější model s jedním výfukem byl hnusnej. Do oka mi padl i litrový Fazer. Pěkná, kvalitní motorka, velmi dobrý motor s velkým výkonem, bezvadné brzdy. Ale jezdí jich poměrně dost a já měl tak nějak pocit, že by se mi rychle okoukal, zevšedněl. To by asi nehrozilo u dalšího kandidáta - BMW K1200R. Ten není tak běžný a jeho design je opravdu unikát. Pak jsem ale na Youtube zahlédl video 0-280kmh. Trvalo i s lehkým rozjezdem něco málo přes 30s. Uvědomil jsem si, že už mi není 20 a mám manželku a dvě děti. Znám se, a vím, že dřív nebo později (spíš dřív) bych ho tutově zkoušel nadoraz. Takže radši asi ne ... Těch 163PS je prostě moc.

Moto Guzzi Sport 1200 2V , jsem náhodou zahlédl na nějakém obrázku na internetu. Byla to fotka boční siluety motorky. Pokud má někdo rád nahaté motorky, tak tuhle siluetu jednoduše musí ocenit. Rozložení proporcí je prostě nádherné. Jeden díl perfetkně navazuje na další, nic opticky neruší, nepřekáží. I ten motor tam pasuje dokonale. Ostatně, motor - převodovka - kardan v letmé kyvce, to je taková dominanta téhle motory - vlastně každé nahaté Guzzi. Na Guzzi už jsem kdysi jel (V10 Centauro) a bylo to opravdu zajímavé a zůstalo mi to v paměti. Je to opravdu naprosto odlišné od ostatních motorek. Kdo nezkusil, bude jen těžko chápat. Říkal jsem si, to by mohlo být ono.
Pak se mi ale naskytla šance koupit Griso 1200 8V. Najeto asi 10000km, nové gumy, udělaný servis a tak dále. Bylo krásné. Jel jsem se něj podívat. Bohužel se ukázalo, že motorka byla zřejmě těžce bouraná a rovnaná. Rám amtérsky přestříkaný, VIN doprasený, šrouby na vidlích ožvejkané jako prase a tak dále a tak dále. Prodávající byl motorkář "z leknutí" a nejspíš to opravdu ani netušil.
Zde musím poděkovat Rosťovi K. z Faber Moto v Brně. Byť se osobně neznáme, byl mi celou dobu velmi ochotně nápomocen. Rosťo díky moc!
Takže jsem nekoupil. Mám ale velké štěstí, mám velmi dobrého kamaráda Láďu K., který Guzziny dělá už asi 100 let a ten mi volal, že by o jedné věděl. Od člověka, který Guzzi také dělá, který je zná, a kterému věří. Petr W. je moc fajn, o motorkách něco ví. Výsledek - přijel jsem, viděl jsem, koupil jsem, nelituji! Díky pánové!

První dojem? Ano, vypadá přesně jako na obrázku. Ze všech stran krásná. Velká, mohutná, s čistou linií. Sedl jsem na ní, sakra ta je ale dlouhá. Už chápu, že se na ní srovná i Láďa, který má 192cm. Já mám jen 173 a jsem rád, že si na ní předchozí majitel instaloval zvýšené představce. Jinak bych na řídítka těžko dosáhl. Ale takhle je to dost dobrý. Startuju. Oklepe se, chytne na brnknutí. Zvuková kulisa unikátní, úžasná. Hluboký dunivý zvuk, k tomu symfonie cvakavých, klapavých a cinkavých zvuků z motoru (fakt děsný ). Při vymáčknutí se pak ještě přidá suchá spojka se svým chrastivým zvukem. Kdyby takhle zněl japonec, je už asi po smrti. Tady je to ale standard. Při jízdě po ubrání plynu si navíc rozmařile odstřelí do výfuku. Rozjíždím se. Spojka jde těžko, ale zabírá (kupodivu) jemně. Ale Sportka už má dva kotouče lamel spojky s menším průměrem, takže jde citlivěji a poskakování, cukání a chcípání (pro neznalé) už se nutně konat nemusí. Dá se s ní rozjíždět naprosto "kulturně". Po odlepení se z místa je motorka velmi snadno ovladatelná. Kvalty tam jdou jak po másle. Nechápu řeči (v některých recenzích) o nepřesně chodící převodovce - je to blbost. Řadí přesně a hladce. Falešné neutrály neznám. Brzdy perfektní, podvozek super kompromis. Sedím dost natažený, ale překvapivě to není nepohodlné. Díky tomu, že jsem moc nevyrostl, funguje bezvadně i štítek proti větru. Po pár zatáčkách zjišťuju, že se na tom nedá jezdit tak, jak jsem zvyklý. Vysedání je na téhle motorce kontraproduktivní. Lepší je sedět v jedné pozici a prostě ji jen vodit. Maximálně jí pomoct ramenem. Pak se vede snadno a přesně. Řídítka jsou široká, vibrace od motoru překvapivě nízké. Zvuk geniální. Už teď je jasné, že kvůli zvuku si laďák kupovat nemusím. Jak tohle může splňovat předpisy naší milované EU nevím. Ale je mi to jedno. Zní úžasně. Když jedeš město nebo vesnici, podívá se každý. Mladí, staří, děti. Nejde přehlédnout ani přeslechnout. Motor zatahuje v nízkých, pak trochu propad a od pěti zase táhne jak drak. Není to žádná extra divočina, ale je to velmi příjemné. Vracím se zpět, před zatáčkami si vrkám meziplyny a zjišťuju, že brzdy ani moc nepotřebuju. Reakce od kardanu minimální, neznatelné. Je to jasné, tuhle beru.
Po cestě domů objevuji další a další příjemnosti. Třeba budíky. Tolik funkcí palubního počítače nemá leckteré auto. Jasně, nemusí tam být, ale když už tam jsou, tak proč ne. Budíky jsou bezvadně čitelné, krásně podsvícené (regulace podsvětlení ve třech stupních). Jediné mínus je oranžová kontrolka hladového oka v bílém poli budíků. V ostrém slunci se dá snadno přehlédnout. Na druhou stranu, Sportka po rozsvícení hladového oka spustí další počítadlo km, kde ukazuje, kolik jsi od prvního bliknutí už najel. Praktické. Po návratu domů koukám na průměrnou spotřebu. A koukám jako blázen. 5.2 litrů na 100km. V tom také cca 100km dálnice ve svižném tempu. Paráda. Dojezd na nádrž 400km. Slézám tedy z motorky po prvních asi 220km a cítím se, jako bych právě nastoupil. Opravdu, pozice za řídítky vůbec není běžná, ale pokud sedíš tak, jak chce motorka, pak je to pohodlné a vodí se lehce. Pokud se budeš snažit něco vymýšlet, budeš utahanej a budeš se dřít jak blbec. Má prostě svojí hlavu.

Za sezénu 2017 jsem najezdil necelých 4000km. A musím říct, že jsem moc spokojený. Motorka je opravdu fantastická a moc mě baví. Cestování ve dvou královské, místa na rozdávání.

Na tomoto místě bych rád poděkoval všem, kteří mi s touhle motorkou a její koupí pomohli. V první řadě bráchovi Jardovi - za všechno. Pak kamarádovi Amígovi , který mě celou koupí rovněž provázel. Dále Láďovi , bez kterého bych jí neměl. Rosťovi , který mi pomohl svými radami a zkušenostmi. Petrovi , který mi ji laskavě a s láskou prodal. Je na něm vidět, že má tyhle motorky opravdu rád. Nakonec, ale asi nejvíc, své milované květované ženě Květě , která mě v lásce k téhle italské krásce nesobecky podporuje. Díky pánové, i Tobě má dámo!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pkKun
pkKun napsal 10.04.19 v 09:55 10b.

Moc pěkně popsané a nemohu jinak než se ztotožnit

alterego
alterego napsal 05.02.19 v 21:18 10b.

Vidím co mám rád . Hodně štěstí draku.

Muňos
Muňos napsal 07.05.18 v 07:01 10b.

Krasavice. Ať slouží !

mis_001
mis_001 napsal 02.05.18 v 08:12

TO kuzmič : Díky. Souhlas. BMW bych taky nechtěl. Jel jsem jich několik a všechny mi přišli mrtvý. Žádnej spodek, střední pásmo normální, žádnej vršek ...
TO abbany : Díky, a přeji šťastnou cestu !
TO kaw.38 : Díkes

abbany
abbany napsal 30.04.18 v 18:47 10b.

GUZZA je GUZZA, kdo ji nejel nepochopí, a kdo s ní najel více jak 1000km tak se zamiluje a s nárůstem dalších kilometrů zamilovanost stoupá.
Letos s mou ,,kozou"zmáknem Nord cape.

Více komentářů



TOPlist