Někdy jí říkám babička ale babička rozhodně pořád umí vyprašovat jako mladá holka.
První dojmy - Je to taková menší a příjemná motorka, zkrátka akorát. Alespoň pro mě. Motor má dostačující výkon, šestistupňovou převodovku si užívám a podvozek a brzdy odpovídají kvalitou roku výroby 1981. Nicméně s tím jsem jí kupoval. Klasický design se mi líbí, jo a třešnička na dortu je nakopávačka i startér. Takže když si chce člověk zamachrovat, poskočí si na startovačce a pokud není nálada zmáčkne si čudlík. :-)
Recenze
Předchozí motorku jsem měl 125 Virago - malý chopper a v 18 jsem se dlouho nemohl rozhodnout, co dál. O dva roky později jsem začal jezdit silniční a okruhové závody ve třídě Jawa 50 RS, chytlo mě to a chtěl jsem vyzkoušet jiný styl než chopper a po krátkém přemýšlení z toho vyšly právě klasické stroje 70. a 80. let. Triumph, Norton a spol byly trochu mimo finanční dosah, takže jsem koukal po japoncích. Moc se mi líbila Suzuki GS 400 ale po dlouhém hledání jsem nakonec ulovil tuto krásku.
Dovezená z německa, kde byla několik let mimo provoz ale stav nebyl po obhlédnutí a zkušební jízdě katastrofální. Prodal jsem tedy Virago a za stejnou cenu si přivezl domů motorku, která mi nakonec po všech stránkách vyhovuje a pořád mě baví.
Nyní probíhá "renovace za pochodu" nebo jak bych to nazval, tzn. postupně se snažím odstranit všechny nedostatky a přitom na ní pořád jezdím. Nejhorší závada je asi odkapávající olej z motoru - už nevím jaké gufero vyměnit takže asi nezbyde než rozebrat motor a vyměnit všechna těsnění, opravit sedlo - potah a asi bude potřeba i výplň a zrenovovat podsedlový plech a panty na odklápění sedla. Další věc jsou ložiska krku řízení, řízení se zadrhává v přímé poloze, už mám koupeno takže jen vyměnit. No a pak ještě spousta drobností na které si teď nemůžu vzpomenout, tudíž na funkci asi nemají takový vliv. Jinak běžný servis. Od pořízení mám najeto necelých 20tis. km, spotřeba cca 4,3 l/100km rozhodně pod 4,5.
Co se požitku z jízdy týče určitě je ovlivněn stářím a najetými kilometry ale s tím počítám. Žádnou vyloženě záludnost jsem nicméně zatím neobjevil. Posez není vyloženě sportovní, je vzpřímenější ale sportovnější jízdu umožňuje. Samozřejmě začnete poměrně brzo drhnout stupačkami. Měřím 180cm a všechno je tak nějak jak má být - stupačky, řídítka, sedačka.
Pokud chcete aby brzdy pořádně brzdily, musíte za ně pořádně vzít atd. Jízda je prostě taková opravdová.
Průběh motoru se mi vyloženě líbí, dvouválec co má červené pole v 9000ot./min. takže se dá držet v nízkých otáčkách ale při podřazení a vytočení dokáže vystřelit(na čtyřstovku samozřejmě ) a ten zvuk! Nádhera! Sériový výfuk není vyloženě uřvaný ale při potáhnutí se dokáže ozvat.
Jinak se chci snažit udržet motorku v originálním vzhledu klidně i s nějakou tou patinou a hlavně si jí užívat. Možná nějaké funkční úpravy jako lepší tlumiče ale jinak hezky originál.
Zatím nejšílenější absolvovaný výlet byl Písek -Karlštejn- Most jeden den a Most - Hořice -Písek druhý den. Celkově cca 900 km a bez sebemenšího zaváhání. Jenom jízda po dálnici je díky nulové ochraně před větrem docela opruz, proto se jí také vyhýbám.
Krásna mašinka!
Aj mne sa pacia taketo klasiky a preto davam 10b
Paráda další Xsák , tak ať slouží